2015-01-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avril
Vet ej om detta ställe redan nämnts i tråden men Grand öl och mat är väldigt bra tycker jag! Det nyöppnade för inte så längesen och är som en blandning mellan bar och klubb. Det finns en litet intimt dansgolv och en stor "hängdel" där folk sitter och dricker öl och snackar. Ibland är det livespelningar. Bästa dagarna att gå dit är fredagar och lördagar även om det händer grejer i veckorna med.

Folket som går dit brukar vara mellan 20 och 30. Känns ändå lite mer moget än Moriskan eller KB. En aningen mer "kulturell" publik än andra på ställen. Brukar vara gratis innan klockan elva och garderoben är gratis.
Låt mig översätta för er som inte är från Malmö: Hipsters. Undvik med andra ord.
Citera
2015-01-06, 13:16
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
Låt mig översätta för er som inte är från Malmö: Hipsters. Undvik med andra ord.

Haha. Mina polare tjatar alltid om det, hängde på en gång i sommras för någon av dem skulle träffa en tjej där. Där var så satans mycket hipsters och spelades stundtals så jävla tråkig musik att jag blev så full att jag trillade de två sista trapperna ner och blödde ner mina byxor så pass att de fick kastas
Citera
2015-01-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150
Malmö var tyvärr ingen höjdare igår
Träffade en massa skönt folk men var FAN var brudarna?
Ingen i sikte.

Var för ung för etage, ett par ställen jag var för ung för.
de där jäkla breeze var stängt och på kulturbolaget var de rena korvfesten

Etage kommer man väl in på på måndagar å så, iaf jag kanske fredagar
Men var fixar man annars ligg i malmö om man är yngre påg? jag är mellan 20-22

Testa raven som brukar vara på industrigatan
Citera
2015-01-19, 23:43
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg

Håller med. Stället ägs av en grupp smålänningar var en ser ut som en cirkusdirektör, en är basist i The Ark och resten är dryga miljonärer som nu försöker ta över malmös uteliv med Far i Hatten och Grand. Bara att vänta på nästa ställe de ska administrera.
Citera
2015-01-23, 16:39
Medlem
Någon som vet hur strikta de är med åldersgränsen på etage? Ska vara 23+ men vi är 21 (och tjejer).
Citera
2015-02-04, 22:17
Medlem
jamesdeans avatar
För de som bara vill ta det lugnt i krogmiljö och inte bryr sig om spriten så kan jag tipsa om Nobes vid Nobeltorget. En klassisk kvarterskrog som tyvärr blev av med alkoholtillståndet för några månader sen. Ägarna svarade med att fortsätta driva pubben fast med ingenting starke än folköl, och utökade öppettider och nattamat. Så nu säljer de burgare, pytt i panna och folköl till klockan 05 på fredagar och lördagar. Alkisarna som brukade hänga på stället försvann samtidigt som alkoholtillståndet. Jag brukar ibland dra dit när de vanliga pubbarna vid Möllan stänger, tycker det är ett bra alternativ när jag inte känner för att gå hem, men inte heller vill dra till någon nattklubb med inträde. Då kan jag dra till Nobes och dricka folköl på fat.

Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Håller med. Stället ägs av en grupp smålänningar var en ser ut som en cirkusdirektör, en är basist i The Ark och resten är dryga miljonärer som nu försöker ta över malmös uteliv med Far i Hatten och Grand. Bara att vänta på nästa ställe de ska administrera.

Undvik i så fall Kafe De Luxe i Växjö om du någonsin skulle befinna dig i Växjö, för cirkusdirektören äger det stället också
Citera
2015-02-27, 19:03
Medlem
annoyotrons avatar
Finns d nå bra hak där man kan sitta 420,dricka bärs,ensam o bara slå ihjäl tid utan att folk tror man e galen? Vore skönt o lämna lägenheten
Citera
2015-03-08, 15:53
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annoyotron
Finns d nå bra hak där man kan sitta 420,dricka bärs,ensam o bara slå ihjäl tid utan att folk tror man e galen? Vore skönt o lämna lägenheten

Valfritt ställe på möllan? Är uteserveringarna öppna och det är fint väder så slår man ju lätt ihjäl några timmar i gott sällskap.
Citera
2015-04-08, 19:56
Medlem
K4nels avatar
Är en tjej på 19 år som letar efter en ny nattklubb att spendera nätterna på i Malmö.

Vill ha något annorlunda. Ställen jag varit på: KB, Etage, Hipp, Slagt, Prins Bernard, Babel & Moriskan.

Gillar Möllan-känslan och vill ha något mer alternativt. Dock måste ju åldersgränsen vara max 20 eftersom jag bara är 19...

Någon som har något förslag? Vad finns det egentligen för ställen än de vanliga tråkiga?
- Barer och häng är också intressant!
Citera
2015-04-08, 20:04
Bannlyst
Bästa utestället i Malmö, är Sturup flygplats och 1 timme till Berlin eller 20 min till Köpenhamn. Malmö i sig är ingenting. Swing Inn möjligen, men rätt fånigt ställe.
Citera
2015-04-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
För de som bara vill ta det lugnt i krogmiljö och inte bryr sig om spriten så kan jag tipsa om Nobes vid Nobeltorget. En klassisk kvarterskrog som tyvärr blev av med alkoholtillståndet för några månader sen. Ägarna svarade med att fortsätta driva pubben fast med ingenting starke än folköl, och utökade öppettider och nattamat. Så nu säljer de burgare, pytt i panna och folköl till klockan 05 på fredagar och lördagar. Alkisarna som brukade hänga på stället försvann samtidigt som alkoholtillståndet. Jag brukar ibland dra dit när de vanliga pubbarna vid Möllan stänger, tycker det är ett bra alternativ när jag inte känner för att gå hem, men inte heller vill dra till någon nattklubb med inträde. Då kan jag dra till Nobes och dricka folköl på fat.

Undvik i så fall Kafe De Luxe i Växjö om du någonsin skulle befinna dig i Växjö, för cirkusdirektören äger det stället också

Seriös fråga: Käner du dig "trygg" i det området eller rent allmänt i Malmö kl 05.00?

Citat:
Ursprungligen postat av K4nel
Är en tjej på 19 år som letar efter en ny nattklubb att spendera nätterna på i Malmö.

Vill ha något annorlunda. Ställen jag varit på: KB, Etage, Hipp, Slagt, Prins Bernard, Babel & Moriskan.

Gillar Möllan-känslan och vill ha något mer alternativt. Dock måste ju åldersgränsen vara max 20 eftersom jag bara är 19...

Någon som har något förslag? Vad finns det egentligen för ställen än de vanliga tråkiga?
- Barer och häng är också intressant!

Vågar 19-åiga tjejer verkligen gå ut om nätterna i Malmö? (Även denna fråga ä seriöst menad)
Citera
2015-04-08, 21:08
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTH
Seriös fråga: Käner du dig "trygg" i det området eller rent allmänt i Malmö kl 05.00?

Nobeltorger är ju harmlöst. Isåfall kan man inte vara ute i Åkarp heller. Bott i området i flera år, och nu med, utan att vara rädd. Skapa inte oro.

Citat:
Ursprungligen postat av PTH
Vågar 19-åiga tjejer verkligen gå ut om nätterna i Malmö? (Även denna fråga ä seriöst menad)

Nä, de är 20års gräns för att vara ute i Malmö om nätterna. Bästa är att sitta hemma och vara rädd, de gynnar alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in