2010-06-02, 08:24
Medlem
23838s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ölcafeet på Södra Skolgatan, Sir Tobys på Davidhallsgatan och Två krögare (Bullen) på Storgatan är tre ställen som jag tror skulle passa dig.

Sir Tobys har skitkass service enligt mig, tar för lång tid för att det ska vara acceptabelt att hälla upp en GT. :rage:
Senast redigerad av 23838 2010-06-02 kl. 08:57.
Citera
2010-06-02, 08:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23838
Sir Tobys har skitkass service enligt mig, tar för lång tid för att det ska vara acceptabelt att häll utt en GT. :rage:
Sir Tobys var ett riktigt bra ställe en gång i tiden ,men precis som du säger så har det gått från att vara ett av Malmös bästa ställen till ett värdelöst ställe. blir väl så när balkanfolk tar över...
Citera
2010-06-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oehae
Malmös uteliv suger om du inte är någon pundare, feminist, AFA-anhängare eller alternativ på ett eller annat sätt. KB, Debaser, Inkonst och ställen runt Möllan där hänger jävligt konstiga människor. Killar har gubbkeps, hängslen, fula mustascher osv. De flesta röker nog på.. Tjejerna är fula och klär sig som några feminister.

Sedan så finns dräggställen vilket är Slagt, Étage, Privé, Hipp, Crown.
Här hänger studiebidragsstekare och blattar. Bonnarövar från Genarp beblandas med avskum från kroksbäck. Tim från mammas pojkar hänger på Crown där han går runt och spänner sig. I den miljön smälter han in väl. Dessa ställen spelar vanlig musik "house" " RnB".. ja ni vet sådant Lady Gaga-bräkande och annat skit som går på radio. Här kan man dock hitta rätt söta tjejer och alla kommer in.
Inget classy alls även om vissa försöker med sina dressmanvästar utanpå Ed Hardy tröjan

Sedan finns White, Najsfest, Båten och kanske några till som är lite "stekiga" problemet är att dessa stekare flippar burgare för att sedan gå ut med asdryg attityd och "steka".

Detta sammanfattar Malmös nattliv ganska väl, lägg där till en fientlig attityd mot andra klubbesökare så förstår ni varför det är skit.

Jag håller mig till nationerna i Lund istället där folk är öppna och trevlig och stämningen alltid är på topp med en salig blandning folk som inte försöker smälta in i någon subkultur om det så är EMO, stekare, pundare eller vad fan som helst, de finns knappt i Lund.

Till och med mindre svenska städer som Falkenberg eller lilla Marstrand har bättre uteliv än Malmö.

'
och om man itne har studentkort eller nationskort då?
Citera
2010-06-04, 14:24
Medlem
Då åker man till KBH.
Citera
2010-06-04, 17:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Sir Tobys var ett riktigt bra ställe en gång i tiden ,men precis som du säger så har det gått från att vara ett av Malmös bästa ställen till ett värdelöst ställe. blir väl så när balkanfolk tar över...

Det är absolut det bästa stället om du ska ut för att kolla på fotboll.
Citera
2010-06-05, 01:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Det är absolut det bästa stället om du ska ut för att kolla på fotboll.
Har du varit på O´learys på Entre?? 52 st plattskärmar..
Citera
2010-06-05, 08:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Har du varit på O´learys på Entre?? 52 st plattskärmar..

Och världens lataste och slöaste personal som inte ser en om man står i baren. Jag kräver även att personalen på en sportbar ska ha lite koll på vad de visar. Frågar man någon var de visar en viss match har de verkligen noll koll. De har faktiskt inte Canal plus heller. Sir Tobys har Skysport och det gillar jag. Det är även stans samlingsställe för britter och australiensare i exil och för en med lätta anglofila drag är det uppskattat.
Senast redigerad av mishima 2010-06-05 kl. 08:34.
Citera
2010-06-05, 11:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Och världens lataste och slöaste personal som inte ser en om man står i baren. Jag kräver även att personalen på en sportbar ska ha lite koll på vad de visar. Frågar man någon var de visar en viss match har de verkligen noll koll. De har faktiskt inte Canal plus heller. Sir Tobys har Skysport och det gillar jag. Det är även stans samlingsställe för britter och australiensare i exil och för en med lätta anglofila drag är det uppskattat.
Har jag aldrig upplevt..Å andra sidan så beror det nog mycket också på hur man själv ser ut/beter sig...
Citera
2010-06-05, 11:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Har jag aldrig upplevt..Å andra sidan så beror det nog mycket också på hur man själv ser ut/beter sig...

Jag gillar ställen där man får frågan "Vad vill ni beställa?" istället för att man själv ska behöva säga "Jag vill beställa".

På Sir Tobys kan man även se fd. och nuvarande MFF-spelare. Det är en liten bonus.

En sportbar ska även kunna visa all sport annars är det bara en bar som visar sport. O'learys inredning är heller ingen fröjd för ögat. Det ser bara plastigt ut.
Senast redigerad av mishima 2010-06-05 kl. 11:45.
Citera
2010-06-05, 19:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Jag gillar ställen där man får frågan "Vad vill ni beställa?" istället för att man själv ska behöva säga "Jag vill beställa".

På Sir Tobys kan man även se fd. och nuvarande MFF-spelare. Det är en liten bonus.

En sportbar ska även kunna visa all sport annars är det bara en bar som visar sport. O'learys inredning är heller ingen fröjd för ögat. Det ser bara plastigt ut.
Som sagt, jag säger samma sak som i förra inlägget..Har aldrig upplevt det du nämner.
Citera
2010-06-07, 19:25
Medlem
h8_religions avatar
Vad vet Flashback om ryktena att Tunneln, eller åtminstone Tunneln-lokalen, ska öppnas igen för "uteliv"?
Citera
2010-06-07, 21:47
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Vad vet Flashback om ryktena att Tunneln, eller åtminstone Tunneln-lokalen, ska öppnas igen för "uteliv"?

Har dem inte redan öppet? Vet att man kan hitta både "Cristal" och "Club Honey" där, men jag kanske tänker på fel lokal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in