Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Nej inte än. Den har dock förbättrats en hel del sedan mitt senaste inlägg. Denna veckan har det blivit så att jag ser bättre och bättre ju längre dagen går för att sedan gå tillbaka till sämre under natten.
Jag upplever precis samma sak, att synen förbättras i en cykel under dagen. Däremot har jag märkt att om jag utför många olika sysslor, inte bara tuggar text eller dylikt, utan rör mig utomhus med olika djup i synfältet osv, så ser jag klarare.
Citat:
Ursprungligen postat av funke
Jag tror att det främst är vänster öga som förbättrats och jag har lärt mig att fokusera mer med vänster. Tidigare var det höger som var klart dominant och det var jobbigt eftersom jag är dubbelsynt på höger. Nu är det mer att vänster får sköta det mesta och höger verkar bara vara med som ett stöd. Dock ser jag lite bättre med båda ögonen än vad jag gör när jag håller för höger öga så någon nytta verkar det göra.
De senaste dagarna har synen varit tillräckligt bra för att jag ska vara på det hela taget nöjd med att ha gjort operationen. Dvs det är värt att se som jag gör nu och slippa glasögon men jag hoppas ju naturligtvis att det blir bättre för det är ju fortfarande ganska långt ifrån perfekt. Shit vad svårt det är att beskriva såna självklara saker som hur man ser.
Tidigare såg jag betydligt bättre på vänster öga, nu verkar dom ha jämnat till sig, däremot är jag också dubbelsynt på höger öga så det blir skarpare av att titta på med båda ögonen. Jag har lätta svårigheter av dubbelseendet om jag tittar på tv som är textad, då det blir lite suddigt. Detsamma gäller när jag tex tittar personer i ansiktet på ett medelavstånd, jag ser skarpt både på långt håll och på nära håll, men inte mittimellan, men jag tror det har att göra med att högerögat inte skärpt till sig riktigt.
Jag tycker hittils att det varit klart värt att göra operationen. Min vardag fungerar ju med synen jag har nu, jag kan läsa skyltar, använda datorn (jag behöver inte längre ha pensionärsupplösning), mm även om jag självklart vill att det ytterligare ska förbättras och att ögonen ska "snacka ihop sig" till slut.