2009-05-15, 07:59
Medlem
DaDaniils avatar
Jag har kpt lite nya grejer till datorn.. Moderkort, RAM minne ntagg.. Och nu ska jag installera sp2. S jag gr till windows update hmtar hem det startar installationen. s den brjar att installera. Sen str det CAB filer skapas, och s str det i flera timmar, inget hnder..

Jag har frskt dra hem det flera gnger men det blir samma Vad ska jag gra? Kan det bli btttre om jag formaterar om datorn? Vill helst inte gra det.

Hoppas ni kan hjlpa mig.

//DaDaniil
Citera
2009-05-15, 08:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det rekommenderas annars en ominstallation av operativsystemet om man nu har bytt moderkort och andra diverse ting.
Citera
2009-05-15, 08:26
Medlem
Precis prova med en ominstallation nu nr du har kostat p dig nya fina grejer! Annars kan du prova om en kompis tar hem sp2 och brnner ut det p en skiva och s tar du det frn den.
Citera
2009-05-15, 10:35
Medlem
DaDaniils avatar
S, nu har jag formaterat om.. Och har nu ett annat problem :P Jag har ingen internet anslutning :P Och jag vet inte hur man gr en. Skulle behva lite hjlp med det. Jag har kabel.
Citera
2009-05-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaDaniil
S, nu har jag formaterat om.. Och har nu ett annat problem :P Jag har ingen internet anslutning :P Och jag vet inte hur man gr en. Skulle behva lite hjlp med det. Jag har kabel.
Ta reda p vad du har fr ntverkskort. Vet du inte hur s kan jag isf rekommendera "Belarc advisor" som listar all hrdvara och mjukvara i din dator. Sen tankar du drivarna till nic'et frn en dator med uppkoppling, fr ver p USB-sticka och installerar drivarna frn stickan till din dator, sen har du internet och kan tanka resten frn din egen.
Citera
2009-05-15, 11:10
Medlem
DaDaniils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellhem
Ta reda p vad du har fr ntverkskort. Vet du inte hur s kan jag isf rekommendera "Belarc advisor" som listar all hrdvara och mjukvara i din dator. Sen tankar du drivarna till nic'et frn en dator med uppkoppling, fr ver p USB-sticka och installerar drivarna frn stickan till din dator, sen har du internet och kan tanka resten frn din egen.

Okej, ska testa det nu. Tack s mycket.
Citera
2009-05-15, 11:15
Medlem
DaDaniils avatar
Citat:
T har du internet och kan tanka resten frn din egen.

Resten, menar du service paket elr vad?
Citera
2009-05-15, 12:26
Medlem
DaDaniils avatar
Citat:

Jag kan ju inte ladda ner det programmet -.- Finns det ngot stt man kan gra det manuellt elr ngot orginalproogram?
Citera
2009-07-27, 11:42
Medlem
DaDaniils avatar
Jag har samma problem nu.. Jag har reparerat windows inte dr i brjan men nr man fr en lista trycker man r.. Och jag har laddat ner sp2 och den hller p att instaleras och mitt i installationen str det"CAB filer skapas" och sen fastnar den s... Och jag har ingen lust att formatera om...
Citera
2009-07-27, 13:33
Medlem
DaDaniils avatar
Har ingen ngon aning om vad jag ska gra?
Citera
2009-07-27, 17:32
Medlem
DaDaniils avatar
Bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in