2009-05-14, 14:50
Medlem
Jag har en Asus-eee mini PC eller vad det kallas. På denna datorn har jag linux. På en fest råkade jag eller nån annan hälla öl på tangentbordet. Nu fungerar inte tangentbordet som det ska längre utan det skriver bokstaven F och siffran 4 av sig själv med jämna mellanrum. Jag har därför köpt ett separat tangentbord som fungerar fint. Men GÅR det på något sätt att avaktivera datorns egna tangentbord ?? så att jag slipper alla 4or som skrivs av sig själv ?
Citera
2010-03-10, 00:44
Medlem
testa dra ut sladden till de..

1, ur med batteriet.
2, håll inne power knappen 30 sec.
3, 3 små jävla hullingar på tangentbordets överkant, tryck dom mot skärmens håll.
4, lyft på tangentbordet.
5, 2 små låsningar på vardera sida om kontakten dra dom mot skärmens håll.

vet inte om de funkar men borde göra de..
Citera
2010-03-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekkamarcus
Jag har en Asus-eee mini PC eller vad det kallas. På denna datorn har jag linux. På en fest råkade jag eller nån annan hälla öl på tangentbordet. Nu fungerar inte tangentbordet som det ska längre utan det skriver bokstaven F och siffran 4 av sig själv med jämna mellanrum. Jag har därför köpt ett separat tangentbord som fungerar fint. Men GÅR det på något sätt att avaktivera datorns egna tangentbord ?? så att jag slipper alla 4or som skrivs av sig själv ?
ja, ovanstående verkar ha nån idé... annars är ju frågan vilken dist du har och om du kan bestämma genom xorg.conf vilket tangentbord som ska vara aktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in