2009-05-14, 12:34
Medlem
bizkyts avatar
Hejsan

Jag har tappat bort bokningslåset man använder för att boka tvätten med. Vart kan man få tag på ett nytt?
Citera
2009-05-14, 12:40
Medlem
Pratar med hyresvärden om det är en hyreslägenhet, fastighetsskötaren eller kanske någon i styrelsen om det är bostadsrätt.
Citera
2009-05-14, 16:54
Medlem
Snurrens avatar
Fastighetsskötaren brukar ordna sånt, ibland får man betala en hundring. Hittar du din gamla så har du hux flux två ( då kan du tvätta järnet).
Citera
2009-05-14, 18:51
Medlem
hacke169s avatar
"tvättcylindrar" går ofta att köpa hos diverse
låsbutiker.
Citera
2009-05-14, 20:45
Medlem
DennisOlofs avatar
hacke169, hehe precis.

Och har man modernt boende med ny tavla så brukar man kunna luska ut vem som tillverkat den och på de viset kunna köpa "extra" lås. Då får man flera möjligheter att tvätta.

Det här är iofs inte populärt om man blir påkommen
Citera
2009-05-14, 21:40
Medlem
Snurrens avatar
Eh, vi skyllde på en inneboende... det hade vi faktiskt ett tag, men vi lämnade ju inte tillbaks kolven då han flyttade. Ingen har märkt något, det är så konstigt nummersystem på våra lägenheter.
Citera
2009-05-14, 22:15
Medlem
DennisOlofs avatar
Snurren, det är grymt bra att ha flera kolvar t.ex. 3st eller så, då kan man boka samma tid hela tiden utan att riskera att den är "upptagen" av någon annan

Fast man måste ju smyga lite så folk inte upptäcker det, då kan det bli ett satans liv, vi har ju alla läst om bråken i tvättstugor
Citera
2009-05-15, 11:37
Bannlyst
lowtech-lösning

det bor nån slapp gubbe i mitt hus, som har tappat bort tvättstugemojängen, han sticker helt enkelt in en ihoprullad lapp där det står hans namn på när han bokar tvättstuga kanske kan vara ett alternativ så länge
Citera
2009-05-15, 21:14
Medlem
bizkyts avatar
Fixade sig, ringde fastighetsskötaren.
Citera
2009-05-17, 00:09
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Snurren, det är grymt bra att ha flera kolvar t.ex. 3st eller så, då kan man boka samma tid hela tiden utan att riskera att den är "upptagen" av någon annan

Fast man måste ju smyga lite så folk inte upptäcker det, då kan det bli ett satans liv, vi har ju alla läst om bråken i tvättstugor

Ja på förra stället fanns bokningstavlan inne i tvättstugan så folk såg vilka som tvättade när dom bokade, så vi var mycket diskreta, men här där vi bor nu verkar folk ha noll koll på grannarna och jag har ännu inte klurat ut nummersystemet på lägenheterna. Ingen ser när vi går dit, och ingen ser när vi går därifrån. Jag vet inte hur vi skulle klara oss annars, det är svårt att få tid inom en vecka här.
Citera
2009-05-17, 03:00
Medlem
cineramas avatar
Skulle gärna vilja kunna köpa fler lås, men här är det nog svårt, för numren motsvarar lägenhetsnummer och om någon annan har samma nummer.... ähh! Eller kanske man ska ta nummer som är precis över "sista" numret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in