2009-06-15, 23:44
Medlem
LieDetectors avatar
Brottsplatsundersökningen påbörjad 17 mars 08 kl 22.55

Där står det så här;

/.../ I inledningen av undersökningen lämnades kläder ut för att överlämnas till T.
Rättsläkare L Eriksson besökte platsen i sambande med den inledande undersökningen. /.../

Undertecknat av Kjell Eriksson - kriminaltekniker

Detta finns på sidan 232 i tillägget sid 14 (14)
Citera
2009-06-16, 01:34
Medlem
Steppvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xply1
Läs och försök dra lite egna slutsatser, det behöver inte nödvändigtvis vara Steppvargen som åsyftas: http://www.journalisten.se/artikel/19819/rykten-kring-moerdad-15-aring-kan-inskraenka-tryckfriheten

Medias inverkan på ett brottsmål kan ju vara negativt åt bägge hållen. Det är otvivelaktigt massmedia som ytterst kan beröra beslutsfattare. Hurvida fria debattforum påverkar media är en annan femma.
För övrigt så har jag aldrig hängt ut misstänkta eller påverkat en brottsmålsprocess.
Jag vidhåller också att medias bevakning av Arbogafallet hela tiden varit vinklat till den dömdes nackdel.
Senast redigerad av Steppvargen 2009-06-16 kl. 01:50.
Citera
2009-06-16, 05:28
Medlem
YONIs avatar
Vinkling?
Kan det inte vara så att medias vinkling av den dömda cs beror just på att hennes handlingar var de mest troliga och sannolika för motivet? Ingen annan tänkbar gm lyckades prestera samma långa indiciekedja som just cs. Att cs är den logiska mördarskan gör dock inte brotten logiska.

Hur media skulle kunna vinkla händelsen på ett annat sätt är svårt att se eftersom cs själv bjöd på all fakta. I så fall vore media både döva och blinda.

Varför gå över ån för att hämta vatten? När sanningen finns rakt framför näsan!
Citera
2009-06-16, 09:36
Medlem
redheadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Vinkling?
Kan det inte vara så att medias vinkling av den dömda cs beror just på att hennes handlingar var de mest troliga och sannolika för motivet? Ingen annan tänkbar gm lyckades prestera samma långa indiciekedja som just cs. Att cs är den logiska mördarskan gör dock inte brotten logiska.

Hur media skulle kunna vinkla händelsen på ett annat sätt är svårt att se eftersom cs själv bjöd på all fakta. I så fall vore media både döva och blinda.

vinkling ock vinkling, hade media tagit nått av alla sjuka teorier här till exempel på allvar hade dom skrikit sej hesa över cs dom. de finns en enkel anledning till att dom inte gjort det! typ att de flesta med annat än avamp i hjärnan har fattat för länge sen vem som va skyldig!
Citera
2009-06-16, 09:48
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xply1
Läs och försök dra lite egna slutsatser, det behöver inte nödvändigtvis vara Steppvargen som åsyftas: http://www.journalisten.se/artikel/19819/rykten-kring-moerdad-15-aring-kan-inskraenka-tryckfriheten

Det finns redan en tråd för diskussioner om detta:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=936545
Citera
2009-06-16, 09:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Vinkling?

Prestera samma långa indiciekedja? Logisk mörderska?

Det finns förresten "tänkbara gm. som polisen glömde/missade att utreda ordentligt från början. Det framgår av utredningsmaterialet.
Senast redigerad av nackepa 2009-06-16 kl. 10:28.
Citera
2009-06-16, 10:11
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Brottsplatsundersökningen påbörjad 17 mars 08 kl 22.55

Där står det så här;

/.../ I inledningen av undersökningen lämnades kläder ut för att överlämnas till T.
Rättsläkare L Eriksson besökte platsen i sambande med den inledande undersökningen. /.../

Undertecknat av Kjell Eriksson - kriminaltekniker

Detta finns på sidan 232 i tillägget sid 14 (14)

Var befann sig T då?
Citera
2009-06-16, 15:00
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Prestera samma långa indiciekedja? Logisk mörderska?

Det finns förresten "tänkbara gm. som polisen glömde/missade att utreda ordentligt från början. Det framgår av utredningsmaterialet.

Och jag har ju märkt att du läser utredningsmaterialet som fan läser bibeln.
Att du är konfunderad förvånar mig inte eftersom 2 domstolar fann C.S skyldig, och att du skulle tycka som dem finns inte på kartan.
Har du öht förstått att det finns en lång indiciekedja som pekar mot C.S?
Citera
2009-06-16, 16:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ingen av ambulansmännen har sagt att T betett sig svårtalad eller panikartad.
Snarare har alla sagt att han haft en lugn, det var bara en som sa att han såg tagen ut.

Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Då vill jag att du citerar det du påstår och anger sidorna där det står.
Läs förhören med ambulansmännen!
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2009-06-16 kl. 16:21.
Citera
2009-06-16, 16:30
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Har polis fått tjänsteskor av sin arbetsgivaren så har polis en skyldighet att bära dom i tjänst!
Polis gör en nationell upphandling av uniformer samt skyddutrustning så som skor, och skyddskor står även inskrivet i arbetsmiljölagen och det är arbetsgivaren skyldighet att arbetsmiljöansvaret skall vara uppfyllt.

Hur kommer det sig att polisman F.Karlsson gått runt i likadana "landstingsskor" som ambulanpersonalen har i tjänst?
Vart vill du komma?
Häromdagen tog du upp att om polisen hade lånat ut sin telefon till T så var det tjänstefel begånget. Nu är det skor som är ett problem.

Huruvida polisen begår den typen av tjänstefel - kan du inte ta det i en tråd för sig? Jag är nog inte den enda som tycker att det är ointressant i den här tråden.
Citera
2009-06-16, 16:39
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vart vill du komma?
Häromdagen tog du upp att om polisen hade lånat ut sin telefon till T så var det tjänstefel begånget. Nu är det skor som är ett problem.

Huruvida polisen begår den typen av tjänstefel - kan du inte ta det i en tråd för sig? Jag är nog inte den enda som tycker att det är ointressant i den här tråden.
Det var inte jag som skrev om att en polis lånat ut sin mobil till T. Jag behöver inte skriva sånt nonsens.
Citera
2009-06-16, 16:43
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Läs förhören med ambulansmännen!

Ja, det är ju just det jag gjort, och postat om.

Hur ser du då på ditt påstående om fall i trappan?
Nu visade de sig att ambulanspersonalen påpekat att E hade avvärjningsskador och inte bara armbrott. Står du fast vid att hon kan ha ramlat och skadat sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in