Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag förstår mycket väl din inställning. Samtidigt förstår jag om också andra, är försiktiga med att i vissa fall visa på sina källor. Integritetsaspekten är väl värd respekt, samtidigt som Flashback som institution kan vara lite vårdslös i det hänseendet.
Jag förstår inte riktigt skillnaden, eller graden av betydelse, du gör gällande förändringen från att först anse att "CS kan vara skyldig" till det senare att "CS kan vara oskyldig"... Lite samma sak för mig. Hur menar du?
Nu är din frågeställning lite svår att tolka men jag ska försöka svara ändå. Om jag har missuppfattat den får du gärna återkomma så ska jag göra ett nytt försök. Dock är lördagen vigd åt annat så det kan ta lite tid.
Skulle jag ha substantiella bevis för att CS är allvarligt psykiskt sjuk hade det för min del varit betydligt troligare att hon är skyldig. Observera att det i sig inte kan vara bevis för någons skuld att man är "tokig". Nu är min uppfattning att hon inte är psykiskt sjuk och då anser jag följaktligen att det är mindre troligt att hon är skyldig. Här ber jag att få hänvisa till mina "nattliga funderingar" som jag postade vid ett tidigare tillfälle:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=17287660&postcount=1189
Människor är mer förutsägbara än vad man kan tro, även galningar. Vi är nog säkert överens om att detta brott är ett vansinnesdåd unikt i sin brutalitet. Därför måste man om man ska placera in någon i en gärningsmannabeskrivning ha rimliga skäl till det, och det finns det inte i CS fall, anser jag.