2009-07-12, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Den kalkylen skulle snabbt väga över till 100/0, om det kunde bevisas att det var just CS´s skor som gav avtrycken i blod
Men en sådan framgång i bevishänseende (med säkring av just CS VANS) ställer väl inte i ljus huruvida det oidentifierade "fingeravtrycket" eller de oidentifierade "hårstråna" får någon förklaring. Det är ju ändå tämligen uttjadade omständligheter här i tråden. Det tror jag även du håller med om. Så jag delar inte din uppfattning om 100/0 här.
Skorna skulle ju teoretiskt kunnat nyttjas av T om man går på Tulpanpernillas linje, eller en numer död "medhjälpare" om man istället tror på en av Nackepa:s många Schweizerostliknande teorier. Råder dig till att studera lite sannolikhetslära. Blev faktiskt själv lite inspirerad till att göra så. Tack vare din hastiga omvändelse om 100/0.
Citera
2009-07-12, 10:10
Medlem
redheadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

CS är nog inte den enda personen som vid tiden för brottet gick på mediciner. Det fanns ju flera instabila alt. medicinerande personer i offrens bekantskapskrets.

exakt vilka menar du då?
Citera
2009-07-12, 10:57
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Men det har det ju gjorts. Vad kräver du? DNA från Schüerrer som bevisligen inte kan finnas pga scenariot kring tre levande personer, varav två mycket små barn. Anser du att det vore bättre om räddningstjänstens personal skulle struntat i att försöka rädda Emma, Max och Saga? Om de hade gjort det så hade du förmodligen haft dina riktiga bevis, dvs mer än fotspår efter Schüerrers vardagsskor.
Det handlar inte bara om att blåljus klampade in och räddade liv. Polis t.o.m fingrade på dörrklockan och sen kan jag öht inte se att dörrhandtagen är undersökta.
Citera
2009-07-12, 11:10
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xply1
Menar du alltså att närstående skulle skydda din tänkta gm genom att hamra henne halvt till döds? Jag förstår uppriktigt sagt inte hur du tänker här.

Det finns några olika underteorier till denna teori varav i den ena g.m. själv har åsamkat sig sina skador.

Närstående i pluralform är en teori i denna teori.
Citera
2009-07-12, 11:22
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det finns några olika underteorier till denna teori varav i den ena g.m. själv har åsamkat sig sina skador.

Närstående i pluralform är en teori i denna teori.

Men nackepa, du uppfinner ju nya teorier och underteorier varefter, för att det ska passa in i din värld. Gissa vad det gör med din trovärdighet?

Nu har du uppfunnit något nytt igen, som du bara antyder i små brottstycken, för att någon ska nappa och ställa frågor. Trots att det är fantasier som går utanpå det mesta och egentligen borde tigas ihjäl.
Citera
2009-07-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redheadgirl
exakt vilka menar du då?

Jag tänker inte kasta ut några namn här på FB. Men om du läser FUP och annat material så hittar du flera personer som hade/ har psykiska problem. Dessa personer fanns både i grannskapet, E:s och T:s bekantskapskrets samt förflutna. Dessa personer har inte blivit utredda närmare.

När pappan släpptes hade både åklagaren och polisen stor press på sig att inte få detta vidriga brott ouppklarad. En person tipsade om CS redan natten mot den 18/3 och efter detta sattes alla resurser på att sätta dit henne. De andra spåren som faktiskt fanns på mordplatsen undersöktes inte mer än att det konstaterades att dna inte kom från CS. Åklagaren byggde upp en indicekedja av icke befintliga bevis och vittnen som inte sett CS på platsen. (Polisen försökte hårt att få vittnen att peka ut CS men lyckades aldrig.) Om inte CS inte hade blivit misstänkt så hade FG kunnat bygga en likadan indicie kedja mot någon annan. Friedas PP är ett bra exempel på att om man vill döma så kan man döma.
Citera
2009-07-12, 11:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Förekommer, men det är inte statistiskt sett det mest självklara alternativet va?

Hur ofta förekommer det i statistiken?

Vad består skyddandet utav för handlingar, enligt statistiken?

Kan du scanna in och länka till all den statistisk du hänvisar till här?

Kan tyvärr inte det för tillfället p.g.a. tekniska skäl. Du får "googla" och då finner du en massa intressant statistik som berör det vi diskuterar. Statistik är ett bra verktyg.
Citera
2009-07-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag tänker inte kasta ut några namn här på FB. Men om du läser FUP och annat material så hittar du flera personer som hade/ har psykiska problem. Dessa personer fanns både i grannskapet, E:s och T:s bekantskapskrets samt förflutna. Dessa personer har inte blivit utredda närmare.

När pappan släpptes hade både åklagaren och polisen stor press på sig att inte få detta vidriga brott ouppklarad. En person tipsade om CS redan natten mot den 18/3 och efter detta sattes alla resurser på att sätta dit henne. De andra spåren som faktiskt fanns på mordplatsen undersöktes inte mer än att det konstaterades att dna inte kom från CS. Åklagaren byggde upp en indicekedja av icke befintliga bevis och vittnen som inte sett CS på platsen. (Polisen försökte hårt att få vittnen att peka ut CS men lyckades aldrig.) Om inte CS inte hade blivit misstänkt så hade FG kunnat bygga en likadan indicie kedja mot någon annan. Friedas PP är ett bra exempel på att om man vill döma så kan man döma.

Det är tur att din signatur är utformad som den är för annars kunde det lätt ha uppstått vissa missförstånd...
Citera
2009-07-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Kan tyvärr inte det för tillfället p.g.a. tekniska skäl. Du får "googla" och då finner du en massa intressant statistik som berör det vi diskuterar. Statistik är ett bra verktyg.

Jag kan absolut googla men jag är mest intresserad av att få ta del utav exakt samma material som du har läst så jag väntar tålmodigt tills du har fixat de tekniska problemen

De 3 andra frågorna jag ställde till dig då?
Citera
2009-07-12, 11:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag kan absolut googla men jag är mest intresserad av att få ta del utav exakt samma material som du har läst så jag väntar tålmodigt tills du har fixat de tekniska problemen

De 3 andra frågorna jag ställde till dig då?
Det är väl inte svårare att själv googla runt på statistik gärningsman brott.
Det finns otaliga sidor om statistik som du kan läsa.
Citera
2009-07-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Svårare?
Vad i mitt inlägg var det som du inte förstod egentligen?

Som eloge skulle ha sagt: Jag och nackepa sköter det här alldeles utmärkt på egen hand så gläfs vidare någon annanstans lilla valpen...
Citera
2009-07-12, 12:19
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Och om man ska prata om samma sak så borde man ha samma underlag, eller hur? Hur svårt kan det vara att lämna den källa man hänvisar till? Det här är väl ingen gissningslek!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in