Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-13, 11:33
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guernica
http://media.daum.net/cplist/view.ht...09353&p=yonhap
Ja där har vi peddosvinet Karl Erik Berglund personnummer 491011-7896 med bild och allt, det tackar vi för
Citera
2009-05-13, 12:00
  #50
Medlem
listerofsmeggs avatar
Japp nu vet vi vilka alla 3 + 1 gripna är, då är ju bara frågan vad som följer.. Vilka är resten i nätverket som tydligen till största delen skall bestå av svenskar?
Hur kommer ärendet att behandlas vilken stat kommer att stå för domen?
Finns det några prejudikat på hur thailändska myndigheter behandlar gripna pedofiler? Skillnaden på domar när det gäller inhemska vs. utländska.
Har UD (svenska) uttalat sig i ärendet än?
Jag är också lite nyfiken på större insyn i de bolag som fanns registrerade..
Citera
2009-05-13, 12:28
  #51
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Ja där har vi peddosvinet Karl Erik Berglund personnummer 491011-7896 med bild och allt, det tackar vi för
Han verkar vara född i Dalarna dessutom, 7896.
Citera
2009-05-13, 12:52
  #52
Medlem
GJEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Han verkar vara född i Dalarna dessutom, 7896.

78 var Västernorrland.

Edit: Står Njurunda i passet, ligger söder om Sundsvall.
Citera
2009-05-13, 12:54
  #53
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJE
78 var Västernorrland.

Citera
2009-05-13, 14:08
  #54
Avstängd
Truce-s avatar
Vilka äckel, skönt att dom åkte dit, brutalt att lägga bilder på deras pass i tidningar och sånt, inte direkt sverige!

Fan jag som rökt massa weed och sånt i Thailand, tur man inte åkte dit!
Citera
2009-05-13, 15:29
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listerofsmegg
Hörde just på p3 nyheter

Citat Ekot; "Svenskar gripna i Thailand
Thailändsk polis grep natten till tisdag två svenskar som misstänks för sexuella övergrepp mot barn. Gripandena gjordes i samarbete med svenska Rikskriminalpolisen. Insatsen är en del i Rikskriminalens särskilda satsning för att stoppa svenskars sexbrott mot barn utomlands."
(Källa;http://www.sr.se/ekot/)

någon som vet mer, väldigt sparsmakat med info än så länge..

Härligt att de greps och kommer att åtalas i Thailand, de kommer inte att komma ut på ett långt tag och behandlas som djur (som de förtjänar).
Citera
2009-05-13, 15:30
  #56
Medlem
toppseNs avatar
Idioter säger jag bara. Låt barnen leva sitt liv... Fan vad arg man blir!
Citera
2009-05-13, 15:32
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackle
Enligt Matichon Online så är det ytterligare 7 misstänkta personer : 1 thailändare och 6 utlänningar och utav dom 6 så är till "största delen" svenska medborgare , så med andra ord kanske 4-5 svenskar till som är misstänkta .
Ytterligare skriver dom att , dom som är arresterade nu ska även åtalas i sina respektive hemländer .

källa:
http://www.matichon.co.th/news_detai...id=03&catid=17
Men för in i helvete, brotten är utförda på Thailändsk mark, varför åtalas de inte där? I Sverige får de en klapp på baken och ett: "ajabaja, nu har du vart dum hihi". Jag hade gladligen sett Sverige finansiera deras uppehälle i Thailands fängelser.
Citera
2009-05-13, 16:12
  #58
Medlem
Ellerman

Hej!
Äntligen har man tagit “grisen” ! Jag har varit vän med Ellerman under många år men sagt upp bekantskapen för länge sedan. Han har sedan åtskilliga år varit bosatt i Pattaya på olika adresser. F n äger han en exklusiv etagelägenhet i ett komplex som heter View Talay 2 i Jomtien, Pattaya. Han är utskriven ur Sverige och har alltså ingen adress här. Han har också för ett antal år sedan varit frilansjournalist för Dagens Industri och rapporterat om ekonomier i Asien. Han ingår i en sluten pedolfilgrupp som företrädesvis ägnar sig åt umgänge med barn, helst under 15 år. Gruppen har de senaste åren blivit försiktigare men nu glädjer det mig att Ellerman åkt fast. Och nu kan han nog inte köpa sig fri vilket man oftast kan om det enbart är den thailändska polisen som är inblandad. Förhoppningsvis bli han straffad i Thailand, det förtjänar han!
Citera
2009-05-13, 16:22
  #59
Medlem
Mr.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureby
Hej!
Äntligen har man tagit “grisen” ! Jag har varit vän med Ellerman under många år men sagt upp bekantskapen för länge sedan. Han har sedan åtskilliga år varit bosatt i Pattaya på olika adresser. F n äger han en exklusiv etagelägenhet i ett komplex som heter View Talay 2 i Jomtien, Pattaya. Han är utskriven ur Sverige och har alltså ingen adress här. Han har också för ett antal år sedan varit frilansjournalist för Dagens Industri och rapporterat om ekonomier i Asien. Han ingår i en sluten pedolfilgrupp som företrädesvis ägnar sig åt umgänge med barn, helst under 15 år. Gruppen har de senaste åren blivit försiktigare men nu glädjer det mig att Ellerman åkt fast. Och nu kan han nog inte köpa sig fri vilket man oftast kan om det enbart är den thailändska polisen som är inblandad. Förhoppningsvis bli han straffad i Thailand, det förtjänar han!
Kände du honom innan han flyttade ut?
Höll idioten på med barnsex i sverige oxå?
Citera
2009-05-13, 16:27
  #60
Avstängd
Truce-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureby
Hej!
Äntligen har man tagit “grisen” ! Jag har varit vän med Ellerman under många år men sagt upp bekantskapen för länge sedan. Han har sedan åtskilliga år varit bosatt i Pattaya på olika adresser. F n äger han en exklusiv etagelägenhet i ett komplex som heter View Talay 2 i Jomtien, Pattaya. Han är utskriven ur Sverige och har alltså ingen adress här. Han har också för ett antal år sedan varit frilansjournalist för Dagens Industri och rapporterat om ekonomier i Asien. Han ingår i en sluten pedolfilgrupp som företrädesvis ägnar sig åt umgänge med barn, helst under 15 år. Gruppen har de senaste åren blivit försiktigare men nu glädjer det mig att Ellerman åkt fast. Och nu kan han nog inte köpa sig fri vilket man oftast kan om det enbart är den thailändska polisen som är inblandad. Förhoppningsvis bli han straffad i Thailand, det förtjänar han!
Ja med tanke på att en tidning publicerade totala, ocensurerade, foton på passen, iaf ett av dom svenska, så blir det nog svårt att gå ostraffad ur det här!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback