2009-05-12, 01:01
Medlem
Jag undrar om någon vet någon bra och billig parkering i närheten av Centralstation i Stockholm. Gärna en parkering som är lätt att ta sig till om man kommer från E4 (in mot stan från Uppsala). Jag kommer att stå rätt så många timmar (typ 8-9) varje dag så den får gärna vara så billig som möjligt.
Senast redigerad av susanlynette 2009-05-12 kl. 01:04.
Citera
2009-05-12, 01:13
Medlem
Bonko86s avatar
Bästa är väl att skaffa boendeparkering då? Om det går, ingen aning hur det funkar.
Citera
2009-05-12, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Bästa är väl att skaffa boendeparkering då? Om det går, ingen aning hur det funkar.

Boendeparkering är rimligt definitivt om man är skriven på lägenheten i stadsdelen man ska stå på. Det är det enda som krävs, plus så funkar det tydligen bara med en bil man själv är skriven på fick jag reda på!
Citera
2009-05-12, 10:07
Medlem
Parkera ratis utanför stan och ta t-banan? Parkera på gatan är nog annars det billigaste alternativet, vill man vara helt säker kostar det då 8*15kr per dag.

Hyra parkering i närheten? Räkna med ett par tusen per månad...

Boendeparkering kan man glömma om man inte är boende, men då kostar en månad 600kr, alternativt 40kr/dag.
Citera
2009-05-12, 10:15
Medlem
Mulas avatar
Parkera utanför innerstan och ta tunnelbanan är inget alternativ? Det är gratis i tex Alvik. För att få boendeparkering måste du ha bilen registrerad på dig och du måste vara mantalsskriven på en adress i det område du vill ha perkering i. Kungsholmen är bäst för centralen, då kan du parkera precis på andra sidan bron, men glöm att hitta plats om du kommer efter kl 8...
Jag har letat "gratisparkeringar" i samma område i flera år utan större framgång så skriv gärna om du hittar nåt billigare än att stå på gatan (20 kr/timme).
Citera
2009-05-12, 10:37
Medlem
Tjohildas avatar
Har aldrig fattat varför folk nödvändigt skall släpa in bilen i ett redan överfullt city. Totalt onödigt om man inte ska flytta möbler eller möjligen storhandla, eller är handikappad. Ställ för fan bilen på infartsparkeringarna, gratis eller billigt, det är det de är till för!
Citera
2009-05-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Har aldrig fattat varför folk nödvändigt skall släpa in bilen i ett redan överfullt city. Totalt onödigt om man inte ska flytta möbler eller möjligen storhandla, eller är handikappad. Ställ för fan bilen på infartsparkeringarna, gratis eller billigt, det är det de är till för!

Jag ska jobba kväll/natt så jag vill helst inte behöva ställa bilen på någon kanske öde och mörk parkering på natten. Jag pendlar till Stockholm så att åka tunnelbana eller buss är inget alternativ för mig. Jag kan gärna så en bit utanför city men var i så fall?
Citera
2009-05-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Parkera utanför innerstan och ta tunnelbanan är inget alternativ? Det är gratis i tex Alvik. För att få boendeparkering måste du ha bilen registrerad på dig och du måste vara mantalsskriven på en adress i det område du vill ha perkering i. Kungsholmen är bäst för centralen, då kan du parkera precis på andra sidan bron, men glöm att hitta plats om du kommer efter kl 8...
Jag har letat "gratisparkeringar" i samma område i flera år utan större framgång så skriv gärna om du hittar nåt billigare än att stå på gatan (20 kr/timme).

20 kronor per timme är rätt mycket eftersom jag kommer att stå där cirka 8-9 timmar medan jag jobbar. Då är det till och med billigare att stå i Globens parkeringshus för 110 kronor per natt.
Citera
2009-05-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86

Jag bor inte i Stockholm, så boendeparkering blir nog svårt.
Citera
2009-05-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag ska jobba kväll/natt så jag vill helst inte behöva ställa bilen på någon kanske öde och mörk parkering på natten. Jag pendlar till Stockholm så att åka tunnelbana eller buss är inget alternativ för mig. Jag kan gärna så en bit utanför city men var i så fall?

Ska du jobba kväll/natt kan du ju stå på gatan, då kostar det inget. Parkering runt centralen... vet faktiskt inte men Östermalm/strandvägen har ju en hel del gatuparkeringar. Valhallavägen är bra men dit är det ju en bit om du skall jobba runt T-centralen.
Citera
2009-05-12, 12:27
Medlem
Bonko86s avatar
Konserthusgaraget (under hötorget) har den billigaste kvällsparkeringen iaf.

30kr mellan 19.00 och 01.00. Dvs 30 kr totalt, inte 30kr/h.
Citera
2009-05-12, 12:34
Medlem
stå gratis på gatan, blå zon. 12-15kr/h vardagar 9-17, övrig tid gratis. Blå zon börjar vid Norra bantorget och på Kungsholmen, ca 5-10 min gångväg från Centralen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in