Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-07-28, 01:39
  #49
Medlem
Oides avatar
Hur är det med parkeringsplatser inne i stan nu när det är Pride-vecka?
Citera
2015-08-11, 20:21
  #50
Medlem
lobstoks avatar
Vad gäller på en 40 väg? Finns en parkeringslucka för några bilar på längden.
Luckan går "in" i trottoaren och äter upp en del av den så att säga
Mellan vägen och luckan finns en vitstreckad linje.
Precis före finns skylt för huvudled
Parkering 24h?
Citera
2015-08-11, 20:33
  #51
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Vad gäller på en 40 väg? Finns en parkeringslucka för några bilar på längden.
Luckan går "in" i trottoaren och äter upp en del av den så att säga
Mellan vägen och luckan finns en vitstreckad linje.
Precis före finns skylt för huvudled
Parkering 24h?

Vanligen stoppförbud för andra fordon än tvåhjulig cykel/moped klass II på trottoar.

Men förstår inte riktigt hur det ser ut.

Annars så spelar det ingen roll, om det inte skulle anses vara trottoar, då det är parkeringsförbud efter huvudleder ändå. Om det inte är tomtmark, då.
Citera
2015-08-11, 20:46
  #52
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Vanligen stoppförbud för andra fordon än tvåhjulig cykel/moped klass II på trottoar.

Men förstår inte riktigt hur det ser ut.

Annars så spelar det ingen roll, om det inte skulle anses vara trottoar, då det är parkeringsförbud efter huvudleder ändå. Om det inte är tomtmark, då.

Nej det är alltså asfalt där i nivå med gatan

På landsvägar brukar finnas det liknande typ mitt ute i ingenstans för att gå plocka svamp med dessa brukar ha en skylt "p". Här finns bara huvudledsskylt
Citera
2015-11-03, 21:22
  #53
Medlem
Hej!

Hur är det med parkeringar vid Fridhemsplan fredag efter kl 18 till söndag eftermiddag?

Vad kan det kosta?

Är det säkert att stå ute på gatan?
Citera
2015-11-04, 03:40
  #54
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avonlea
Hej!

Hur är det med parkeringar vid Fridhemsplan fredag efter kl 18 till söndag eftermiddag?

Vad kan det kosta?

Är det säkert att stå ute på gatan?

Har för mig att det endast är avgift vardagar, förutom vardagar före helgdag, till kl 18 eller så, efter gatorna.

Gratis alltså.

Gatuparkering brukar vara ganska säkert, inga synliga värde saker i dock. Bilbränder och sådant sker mest på parkeringsområden.
Citera
2018-06-10, 21:58
  #55
Medlem
Kaustis avatar
Söker parkering i Stockholm, gärna nära Årsta, för 8 dagar (lördag till söndag). Nån som har nåt bra tips?
Citera
2018-06-10, 22:05
  #56
Medlem
har du kollat tror årsta inte är jättedyrt kanske nere vid lanz skrot någonstans
Citera
2019-11-13, 12:15
  #57
Medlem
fyrnoxs avatar
Jag skall köpa en riktigt billig bil som jag bara skall använda då och då. Tyvärr har min gata där jag bor blivit avgiftsbelagd. Och numera måste man flytta bilen pga. städvecka också.

Någon som vet vart jag kan ställa bilen gratis i långa perioder? Gärna söder om stan. Att kunna ta sig dit kommunalt är ett krav.

Tack.
Citera
2019-11-13, 13:10
  #58
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyrnox
Jag skall köpa en riktigt billig bil som jag bara skall använda då och då. Tyvärr har min gata där jag bor blivit avgiftsbelagd. Och numera måste man flytta bilen pga. städvecka också.

Någon som vet vart jag kan ställa bilen gratis i långa perioder? Gärna söder om stan. Att kunna ta sig dit kommunalt är ett krav.

Tack.


All parkering är begränsad till 24h by default, dvs om du skall få stå gratis längre tid så måste det vara skyltat. Däremot på tomtmark och enskilda vägar så gäller de regler som markägaren beslutat om. Det innebär att på vissa enskilda vägar inom kommunen finns det ingen begränsning i parkeringstid då det saknas beslut om det.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback