• 1
  • 2
2009-05-10, 22:47
Medlem
Kollade upp manisk nu eftersom tanken slog mig faktiskt hromdagen, och jag uppfyller 1/3 av 'hypomaniskt' kriterie s det r en bit kvar men tack fr ppekningen
2009-05-10, 23:05
Medlem
[quote=Hejsvej]***QUOTE]

Jag kper det.

Syraattackerna har varit en propaganda produkt som matats i media fr att skapa medgrlighet fr en svensk inblandning i kriget gentemot talibanerna.

Jag diskuterar och frsker f kad frstelse fr propagandamnster genom i stort sett hela artikeln och det blev att jag tog upp jusst den grejjen fr att det r aktuellt eftersom jag lste om Carl Bildts koppling till RAND Corporation hromdagen samt att 150 personer blev ddade i en Amerikansk attack i veckan. Artikeln jag skrev handlar ven om falsk logik och pekar mot bristande rationalitet, ngot som vi grna vill stoltsera med att vara, ngot som vi helt enkelt tycker r hedersamt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Acid_attack

Citat:
Acid throwing or vitriolage is a form of violent assault.[1] Perpetrators of these attacks throw acid at their victims (usually at their faces), burning them, and damaging skin tissue, often exposing and sometimes dissolving the bones.[2] The consequences of these attacks include blindness and permanent scarring of the face and body.[3][4][5] These attacks are common in Cambodia,[6] Afganistan,[7] India,[8] Bangladesh,[3][4] Pakistan[3] and other Asian countries.[5] According to Taru Bahl and M.H. Syed 80% of victims of these acid attack are female and almost 40% are under 18 years of age.[5]

Citat:
According to a Rand Corporation commentary, hundreds of women in Pakistan, Kashmir and Afghanistan have been blinded or maimed "when acid was thrown on their unveiled faces by male fanatics who considered them improperly dressed".[11] Attacks or threats of attacks on women who failed to wear hijab or were otherwise "immodestly dressed" have been reported in other countries as well.[

Lite om RAND Corporation

Citat:
The RAND Corporation (Research ANd Development[2]) is a nonprofit global policy think tank first formed to offer research and analysis to the United States armed forces.

Citat:
Former members of the board include: Walter Mondale, Condoleezza Rice, Newton Minow, Brent Scowcroft, Amy Pascal, John Reed, Charles Townes, Caryl Haskins, Walter Wriston, Frank Stanton, Carl Bildt, Donald Rumsfeld, Harold Brown, Robert Curvin, Pedro Greer, Arthur Levitt, Lloyd Morrisett, Lovida Coleman, Ratan Tata, Marta Tienda, Jerry Speyer, Timothy Geithner, Rita Hauser, Ann Korologos, and Bonnie McElveen-Hunter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rand_Corporation

Jag har dock varit uppe alldeles fr lnge och r nog alldeles fr trtt fr att ge lmpliga svar. Fortstter grna imorgon, jag vill ppeka att jag skrev artikeln fr att formulera inre tankar fr att just struktura upp det till ngot man kan ta p d jag tycker det r en viktig diskussion. Om du vill och orkar, mata p fler frgor s frsker jag hitta svaren imorgon.

Resan till kad frstelse r mlet.
Senast redigerad av ninj4h 2009-05-10 kl. 23:29.
2009-05-11, 01:16
Medlem
BaalZeBubs avatar
Hur ska man kunna svara - ditt inlgg r frvirrat och har ingen rd trd.
2009-05-11, 09:07
Medlem
excelsiss avatar
Urskta men denna trd r lite fr frvirrad fr min smak. Omformulera grna med lite mer transparenta resonemang vad du vill diskutera och posta om.

trd lst

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in