2009-05-10, 16:56
Medlem
Söker en utesoffa gärna med tillhörande fåtöljer. Det jag söker efter är liknande detta http://thehome.se/kategorier/mobler-...FUEt3godp1g8dA

Vad kallar man dessa med kuddar som går att ta bort? Har ikea något liknande för ett bra pris?
Citera
2009-05-10, 16:57
Medlem
supermassives avatar
Jag har sett väldigt liknande såna här på ICA Maxi! Kommer inte ihåg priset nu, men åk dit iallafall och kolla.
Citera
2009-05-10, 18:40
Medlem
Tror inte jag har någon ICA Maxi i närheten tyvärr.
Men finns det något namn på dessa soffor som kan stå ute när det regnar bara man tar bort själv dynorna?
Citera
2009-05-10, 20:12
Medlem
mexicolas avatar
Nu hijackar jag tråden lite, sorry!
Men min fråga handlar också om en bra utesoffa.
Jag är ute efter en ganska liten variant, men en där sitsen är som ett lock. Jag vet att det finns såna, där meningen är att man ska kunna förvara sittdynorna i "lådan" som är själva soffan, men nu kan jag för mitt liv inte hitta några såna. Har googlat och kollat runt lite på nätet men hittar inget vettigt. Nån som har nåt bra tips? Helst inte nån plast- eller rottingvariant.
Citera
2009-05-10, 21:26
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckmania
Tror inte jag har någon ICA Maxi i närheten tyvärr.
Men finns det något namn på dessa soffor som kan stå ute när det regnar bara man tar bort själv dynorna?

Namnet på sofforna är konstrotting precis som det står i länken du gav oss.
Sen finns det ju såklart äkta rottingsoffor också.
Citera
2009-05-10, 23:32
Medlem
Samma som på länken finns på rusta:
http://www.rusta.se/lounge_fatolj_09_p60501006.html

Två hundringar mindre per del, men om man nu köper till en hel "soffa" så blir det kanske en tusing billigare i alla fall..
Citera
2009-05-11, 01:46
Medlem
Hypokondrias avatar
Citat:
men en där sitsen är som ett lock
Fåtöljen Garden Egg ? : http://www.artexis.com/sfeer/special...g_chair_04.jpg
Citera
2009-05-11, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Namnet på sofforna är konstrotting precis som det står i länken du gav oss.
Sen finns det ju såklart äkta rottingsoffor också.

Okej trodde det var namnet på den modellen just. Man tackar så mycket.
Citera
2009-05-11, 10:25
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Nu hijackar jag tråden lite, sorry!
Men min fråga handlar också om en bra utesoffa.
Jag är ute efter en ganska liten variant, men en där sitsen är som ett lock. Jag vet att det finns såna, där meningen är att man ska kunna förvara sittdynorna i "lådan" som är själva soffan, men nu kan jag för mitt liv inte hitta några såna. Har googlat och kollat runt lite på nätet men hittar inget vettigt. Nån som har nåt bra tips? Helst inte nån plast- eller rottingvariant.

Det känns som att sånt var mer inne för några år sen? Jag har inte sett någon sån på länge. Jag var lite sugen på att ställa en sån soffa på balkongen hos mig, mot kortsidan, men jag hittade inget. Inte för att jag letade jättemycket heller, men eftersom jag skulle köpa helt nya balkongmöbler var jag på en bunt ställen och tittade och jag såg inte till någon soffa med förvaring. Jag ska nog bara köpa en dynlåda istället.
Citera
2009-05-13, 23:27
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria

Fåtöljen Garden Egg ? : http://www.artexis.com/sfeer/special...g_chair_04.jpg
Nej nej, du missförstod mig nog. Jag menar en soffa, men där man kan lyfta själva sitsen och förvara saker däri. En slags kombinerad soffa/förvaringslåda. Men tack ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det känns som att sånt var mer inne för några år sen? Jag har inte sett någon sån på länge. Jag var lite sugen på att ställa en sån soffa på balkongen hos mig, mot kortsidan, men jag hittade inget. Inte för att jag letade jättemycket heller, men eftersom jag skulle köpa helt nya balkongmöbler var jag på en bunt ställen och tittade och jag såg inte till någon soffa med förvaring. Jag ska nog bara köpa en dynlåda istället.
Inne/ute spelar mig ingen roll, jag är ute efter den för funktionalitetens skull. Jag trodde också att det var en såndär grej som alltid finns, typ som att man vet att det alltid går att få tag på ett matbord. Det är en såpass vanlig möbel ändå.
Men den typen av soffa jag menar kanske är ovanligare än jag tror?
Citera
2009-05-14, 00:22
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Inne/ute spelar mig ingen roll, jag är ute efter den för funktionalitetens skull. Jag trodde också att det var en såndär grej som alltid finns, typ som att man vet att det alltid går att få tag på ett matbord. Det är en såpass vanlig möbel ändå. Men den typen av soffa jag menar kanske är ovanligare än jag tror?

Jag trodde samma sak, att det var en grej som alltid fanns. Jag har ju sett det hemma hos folk en jäkla massa gånger och det är ju en klassisk möbel, en soffa med förvaring under sitsen... Jag letade väl inte ihjäl mig, men jag såg som sagt inte till några såna alls trots att jag botaniserade en del i utesoffa-djungeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in