2009-05-10, 11:49
Medlem
rossinis avatar
Förr vet jag att jag hade nåt som hette Win Doctor eller nåt åt det hållet. Det "lagade" fel som uppstod på datorn vid olika tillfällen. Finns såna liknande program kvar?

Nu till problemet:
Jag har en hårddisk som är delad, parti....bla bla någonting.
Vid uppstart får jag ett meddelande där det står "error accured" skrivet i rött och med en nolla inom parentes.
Vad jag förstår, vilket är ganska lite när det gäller datorer, är att det ena halvan av hårddisken är ok då texten om den är skriven i grön färg. Här är finns det också en nolla inom parentes, fast i annan färg.

Det konstiga är att datorn funkar som vanligt vad jag kan bedömma och att jag är säker på att jag sett båda raderna skrivna i grönt lite då och då, dvs att allt är ok. Det känns som att det kommer och går.
För tillfället är det grönt på den ena och rött på den andra.
Har testat med defragmentering och diskrensning.

Kan någon ge mig tips på åvad jag kan göra för att råda bot på detta?
MVH Rossini
Citera
2009-05-10, 13:16
Medlem
sommarlovs avatar
Det du kallar Windoctor är förmodligen ett bluffprogram, det påstår att din dator har fel, som den kan laga, om du betalar...

Det som har olika färger är antagligen Defragmenteraren.
Se till att du har minst 15% ledigt hårddiskutrymme och kör defragmenteraren igen...
Citera
2009-05-10, 14:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tror TS tänker på klaasiska Norton och denna " doktor "

Programmet var bra då.Nu vet jag dock inte då jag använder inga Norton/Symantec produkter.

Ett tips om du vill har lite mer ordning och reda under datorn är detta program.

http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

Ett förbaskat bra program där du har det mesta som underhåller en dator.
Citera
2009-05-10, 21:24
Medlem
rossinis avatar
Kan jag ha något fel på min dator eller är det bara ett sätt att få mig att betala för ett program jag inte behöver?
Ska dock genast prova det föreslagna programmet, tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in