Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-05-05, 13:20
  #61
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4489075

Ludvig "Ludde Neger" Danielsson fortsätter på sin kriminella bana!

Det sjuka är att folk från Rörvik (där han kommer ifrån) fortfarande pratar med denna kille efter vad som har hänt. Hoppas han blir väl tilltagen i fängelset!
Citera
2011-05-05, 21:04
  #62
Medlem
Undra hur han kommer klara av vuxen fängelset
Citera
2011-07-19, 01:52
  #63
Medlem
Jag lider verkligen med den här killens familj. Jag vet med säkerhet (personlig kännedom om både familj och vederbörande) att den här killen fick en trygg och stabil uppväxt. Killen var en lovande fotbollsspelare som spelade med Myresjö i 13-årsåldern. Han var ganska speciell, men en jävligt go kille som inte gjorde en fluga förnär.
Problemet enligt mig var att de bodde i rörvik - som är en oerhört fördomsfull håla som generellt sett föder upp många rashatare.(Majoriteten måste dock sägas vara bra människor)
Därför fick gärningsmannen genomlida ett rent helvete i skolan. En utsatt person försöker ofta hävda sig i olika former (gängmedverkan, kriminalitet etc) och blir mer mottaglig för att testa droger. Denna mannen är en stereotyp av vad som kan hända med en mobbad kille med förmodad ADHD eller annan personlighetsstörning. Killen kom till Sverige i 4-årsåldern och hade det säkert inte särskilt lätt på gatan i Colombia, vilket i största sannolikhet lever kvar i psyket.

Jag förstår att många bara känner ilska och hat gentemot den här killen - faktum är dock att hans beteende är ett resultat av mobbning där skolans passivitet är av stor betydelse. Hade man kunnat tillsätta resurser tidigare hade detta tragiska scenario kunnat vara ogjort.
Citera
2011-07-19, 09:35
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonJuanDeMarco
Jag lider verkligen med den här killens familj. Jag vet med säkerhet (personlig kännedom om både familj och vederbörande) att den här killen fick en trygg och stabil uppväxt. Killen var en lovande fotbollsspelare som spelade med Myresjö i 13-årsåldern. Han var ganska speciell, men en jävligt go kille som inte gjorde en fluga förnär.
Problemet enligt mig var att de bodde i rörvik - som är en oerhört fördomsfull håla som generellt sett föder upp många rashatare.(Majoriteten måste dock sägas vara bra människor)
Därför fick gärningsmannen genomlida ett rent helvete i skolan. En utsatt person försöker ofta hävda sig i olika former (gängmedverkan, kriminalitet etc) och blir mer mottaglig för att testa droger. Denna mannen är en stereotyp av vad som kan hända med en mobbad kille med förmodad ADHD eller annan personlighetsstörning. Killen kom till Sverige i 4-årsåldern och hade det säkert inte särskilt lätt på gatan i Colombia, vilket i största sannolikhet lever kvar i psyket.

Jag förstår att många bara känner ilska och hat gentemot den här killen - faktum är dock att hans beteende är ett resultat av mobbning där skolans passivitet är av stor betydelse. Hade man kunnat tillsätta resurser tidigare hade detta tragiska scenario kunnat vara ogjort.

Det är som vanligt samhällets fel. FAKTUM är att apan slog ihjäl en pensionär helt utan anledning. Senare under en permission våldtog han en ung kvinna tillsammans med en annan apa.

Det var Ludvig Danielsson/Juan Caracas som utförde dessa handlingar, inte samhället.

Ge apan en enkel biljett till Colombias gator fortast möjligt.
Citera
2011-07-19, 23:23
  #65
Medlem
Du tror alltså inte på psykologins synsätt om miljöpåverkan?
Menar du på fullaste allvar att hans handlingar beror på det faktum att han är svart?!

Om han nu ska utvisas efter att ha blivit adopterad till Sverige (han har med andra ord ingen tillhörighet till sitt ursprungsland) vad ska vi då göra med alla etniska svenskar som begår meningslösa mord? Ett exempel är ju den killen som brutalt dödade sin lärare med slag och sparkar.
Citera
2012-11-15, 19:07
  #66
Medlem
Domen som gav Ludvig danielsson sluten ungdomsvård och som byter namn för att i slutet av vården är med en kompis och våldtar en ung tjej

Länk: http://sanningvsrykten.blogspot.se/2...-doms-for.html

Källa: http://sanningvsrykten.blogspot.se/
Citera
2021-06-01, 03:29
  #67
Medlem
Citat:
Inbjudan till presskonferens med anledning av inlämnande av åtal för mordet i Rörvik

Inbjudan till presskonferens Åtal väcks för mordet i Rörvik den 26 december Fredagen den 1 februari väcker Klas Lorefors, kammaråklagare, åtal för mordet på den 81-årige man i Rörvik som inträffade den 26 december 2007. Med anledning av åtalet bjuds massmedia in till en presskonferens där möjlighet ges att ställa frågor kring förundersökningen. Tid: Fredagen den 1 februari, klockan 14.30. Plats: Olssons hus på Läroverksgatan 10, Eksjö. Medverkande: Christer Edlund, förundersökningsledare vid Polismyndigheten i Jönköpings län.

Postar detta i dokumenteringssyfte. Från Polismyndighetens pressmeddelande med datumet 2008-01-30.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback