2009-05-09, 18:00
Medlem
Trött på att tidigare i mitt liv enbart ha ägnat mig åt tråkiga svennesporter,skaffade jag en longboard häromdagen. Ett rätt genomtänkt köp ändå, vill jag mena. Påläst och allvetande klev jag in på longboard-affären, greppade en finfin sector9 45" pintail med helt okej flex, hostade upp mina slantar och begav mig hemåt. Nu kan man kanske tro att jag har koll på¨longboards. Det har jag inte. Sanningen är att jag aldrig ägnat mig åt nån form av brädåkning, whatsoever. Inlines är det närmsta jag kommit, men det var ju lite sådär halvroligt så det gav jag upp nästan direkt. Jag fick hålla i polaren för att kunna provstå (och hoppa lite) på brädan i affären. Det började bra...!

Hem kom jag, och började med att försöka komma upp på skiten utan att slå ihjäl mig. Jag är rätt macho, så jag åker utan skydd, och hjälm. Sen nötte jag fram och tillbaka på en cykelväg utanför min kåk. Praktiserade bromsning, styrning och tyckte fan jag var rätt bra där, efter ett tag. Två jävla dagar gick det, innan jag i ett ögonblick av ouppmärksamhet, medan jag försökte mig på att pumpa, tappade balansen och drog i backen med en jävla fart.. Nu vet jag hur man INTE ska göra! Börjar fan få koll nu. Även om jag vill gråta när jag inser att jag gett mig ut i en nedförsbacke som nog är lite för lång och brant för mina slappa truckar... Tror alltid jag ska slå ihjäl mig innan jag är nere, men varje gång jag klarar det känner jag mig så jääävla macho...! Solar mig i vanligt folks beundrande blickar, men rör inte en min, stenhård och medveten!

Så, hit med tips. Jag vill lära mig sånt som är praktiskt om man är ute efter att inte se ut som ett fån vid cruisande på befolkade platser. Jag vill se cool ut. och jag ska bli så jääävla bäst!
Citera
2009-05-09, 18:23
Medlem
Ett par pilotbrillor och bakåtslickat hår alternativ trucker keps och du ror hem det mesta.
Citera
2009-05-09, 18:25
Medlem
lugna ner digs avatar
Vill du se cool ut får du väll ta och lära dig att carva! Svänga feta svängar ner för branta backar för att minska farten. När man är extra cool så svänger man så jävla skarpt att det är precis att hjulen börjar släppa. Det är då det tuffa carvingljudet kommer från hjulen som pressad sidleds mot asfalten.
Citera
2009-05-09, 18:30
Medlem
Liston Crests avatar
Åker du longboard för att se cool ut?

Tycker det känns lite småtöntigt. Vuxna män som missade att åka skate board i högstadiet och börjar när de är 27 istället.

Men det är säkert skitkul så lycka till!
Citera
2009-05-09, 22:05
Medlem
Bloodweisers avatar
Vad är det du ska bli "så jävla bäst på"? Cruisa? Pendla? Förutom att använda longboarden som ett substitut för cykel så finns ett par discipliner: downhill, sliding och dancing (jävligt gay namn på nåt som borde heta freestyle eller liknande). Det minsta "scenen" behöver är mer posers med flip-flops och glajer. Longboarding är den äldsta av skateboardgrenar och den mest genuina; att det är många "överåriga" åkare är inte så konstigt - vi var där när den föddes!
Citera
2009-05-09, 22:11
Medlem
08oss avatar
gör volter fett coolt
Citera
2009-05-09, 22:13
Medlem
Sokans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodweiser
Vad är det du ska bli "så jävla bäst på"? Cruisa? Pendla? Förutom att använda longboarden som ett substitut för cykel så finns ett par discipliner: downhill, sliding och dancing (jävligt gay namn på nåt som borde heta freestyle eller liknande). Det minsta "scenen" behöver är mer posers med flip-flops och glajer. Longboarding är den äldsta av skateboardgrenar och den mest genuina; att det är många "överåriga" åkare är inte så konstigt - vi var där när den föddes!

Om du inte fattar så ska han känna sig bäst och inte vara bäst
Citera
2009-05-09, 22:15
Medlem
08oss avatar
http://www.joeldixon.com/host/image/blog/longboard.jpg nice
Citera
2009-05-09, 22:24
Medlem
Bloodweisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokan
Om du inte fattar så ska han känna sig bäst och inte vara bäst

Topicen säger annorlunda, men du vet säkert bättre
Citera
2009-05-10, 00:04
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodweiser
Topicen säger annorlunda, men du vet säkert bättre

Tänkte med det.. fniss
Citera
2009-05-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liston Crest
Åker du longboard för att se cool ut?

Tycker det känns lite småtöntigt. Vuxna män som missade att åka skate board i högstadiet och börjar när de är 27 istället.

Men det är säkert skitkul så lycka till!

Så jävla intressant att du förutsätter att jag är en man i 27-årsåldern! Många som antar att jag är man i övrigt också, vad jag märkt...

Jag är tjej, och 19 var jag sist jag kollade. Och nog är det sant att jag missade att skejta när jag var yngre. Jag satsade helhjärtat på ridsporten då. Och så var jag för rädd för att slå mig. Bodde därtill på landet, där det enbart fanns grusvägar som inte lämpade sig så bra för brädåkning. Men, nu såldes hästen, och jag ville ha nåt som inte krävde all min fritid, som man inte behöver mata och motionera. Och som inte kostar en 50 papp sådär. Och naturligtvis åker jag longboard för att se cool ut! Supercool...

Vad jag ska bli så jävla bäst på? Ptja, hela paketet. Ska skaffa lite mer på fötterna så jag vet VAD inom longboard jag ska bli bra på, än så länge är det cruising och lite halvbranta backar, är fortfarande rätt mesig vad gäller rädslan att slå halvt ihjäl mig. Detdär med carving har jag tittat lite på. Försöker mig på det i jävligt små sluttningar, så jag inte slår halvt ihjäl mig. För det finns ju en potentiell risk har jag insett

Jag är mest bara förbannat nöjd över min nya hobby! Åkte runt stan på ett par timmar idag, har verkligen flyt nu även om jag är ungefär sämst
Citera
2009-05-11, 16:36
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
http://www.joeldixon.com/host/image/blog/longboard.jpg nice

wow, det kan ha varit det fulaste jag sett någonsin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera