2009-05-11, 16:48
Medlem
Longboard och bäst i samma mening. DU har redan misslyckats.

Det är astöntigt och det enda skitbrädorna gör förutom att se bögiga ut när skitungarna släpar runt på dom är att dom tar upp plats på spårvagnen.

FÖrfan om man köpt en ful tung klumpig bögbräda ÅK PÅ DEN!
Fan vad jag´hatar longboards.
Citera
2009-05-11, 17:10
Medlem
Ber om ursakt for brist pa prickar over aao.

Kul att du har borjat longboard det ar riktigt kul.

Mitt basta tips ar att fa med dina polare och aka eller ta kontakt med folk runtomkring din by/stad, allt blir sa mycket roligare i grupp.

1. Bar aldrig pa bradan.

2. Lar dig fotbromsa, en borjan kan vara att aka pa ett ben for att ova upp balansen.

3. Lar dig "springa av" bradan i fart, det kommer antagligen naturligt i borjan nar du kannar att du tappar kontrollen och behover hoppa av i fart, bra att kunna nodfall.

4. Hitta en relativt fet backe utan trafik/korsningar och dylikt, borja nedifran och "arbeta" dig uppat i backen desto sakrare du blir.

5. Harda truckar ger mindre carving men stabilare brada. Losare truckar gor sa bradan svanger lattare men "vobbel" uppstar lattare. Exprimentera, ta med verktyg nar du aker sa kan du gora installningar direkt.
Ha alltid baktrucken hardare an fram trucken. Se upp for wheelbites (hjulen hugger i bradan) sta med hela vikten pa ena sidan av bradan och kolla om hjulen tar i.

6. Du kommer fa smaka blod, om du vill ha skydd eller inte ar jue helt upp till dig.

Ride on.
Citera
2009-05-11, 22:43
Medlem
Bloodweisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Longboard och bäst i samma mening. DU har redan misslyckats.

Det är astöntigt och det enda skitbrädorna gör förutom att se bögiga ut när skitungarna släpar runt på dom är att dom tar upp plats på spårvagnen.

Alla kan inte åka på identiska glasspinnar och poppa ollies över klubbpinnar och försöka memorera tricknamnen från Tony Hawk 4
Citera
2009-05-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodweiser
Alla kan inte åka på identiska glasspinnar och poppa ollies över klubbpinnar och försöka memorera tricknamnen från Tony Hawk 4

In your FACE, ungefär

Longboard är rooligt! Och bära på den, ptja, det är inte roligt att åka på kullersten, det är inte jättekul att pumpa uppför långa backar. Därmed bär jag den, av ren lathet. Ska jobba upp tekniken, så ska jag nog klara det med sen I nuläget kan jag använda den som substitut för cykel, såpass långt har jag kommit

Förövrigt tycker jag det är skitkul med haters som går in och faktiskt lägger energi på att skriva ett inlägg i en tråd om ett ämne de hatar. Keep it up får man väl säga, och gratulera.
Citera
2009-05-27, 21:44
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundownsociety
In your FACE, ungefär

Longboard är rooligt! Och bära på den, ptja, det är inte roligt att åka på kullersten, det är inte jättekul att pumpa uppför långa backar. Därmed bär jag den, av ren lathet. Ska jobba upp tekniken, så ska jag nog klara det med sen I nuläget kan jag använda den som substitut för cykel, såpass långt har jag kommit

Förövrigt tycker jag det är skitkul med haters som går in och faktiskt lägger energi på att skriva ett inlägg i en tråd om ett ämne de hatar. Keep it up får man väl säga, och gratulera.

Avundsjuka vettu, tveklös avundsjuka.

Det är sådana som honom som gör att världen står stilla.

Piz
Citera
2009-06-02, 20:00
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodweiser
+1

inkompetenta idiot
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här