Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jaha som vanligt får väl jag underhålla den här tråden bäst jag kan på egen hand då!
Sitter och berusar mig i vanlig ordning, börjar bli rund om fötterna och till detta spisar jag föga förvånande:
Ulver - Bergtatt
Har fått väldigt stor betydelse i mitt liv de senaste veckorna! Och Norrlänning som jag är kan jag inte lyssna på den här skivan utan att se djupa mörka skogar framför mig!
Men för att vara BM (50% iaf) så förmedlar denna platta förvånansvärt mycket "sommar" för min del.
Fick även hem en t-shirt med Ulver idag.. den som finns att tillgå på Repulsive... "Ulver - Vargnatt". Klart nöjd med den!
jag tänkte att vi skulle dra igång en liten omröstning såhär denna måndagskväll!
Så vad sägs om att vi börjar såhär:
1. Bästa låten inom Black Metal och dess subgenrer? (skitsvår fråga men ge det ett försök)
2. Skivan inom Döds/Black som kommer följa er till Döden?
3. Nämn ett stycke i en låt som ger er Gåshud och kan få er att nästintill gråta!
Svåra frågor och uppdrag, men nog klart värt ett försök!

HAILZ!!
1. Bästa låten inom Black Metal och dess subgenrer? (skitsvår fråga men ge det ett försök)
Skitsvårt, nästa vecka är det förmodligen nåt nytt som gäller. Men för tillfället är det i alla fall
Craft - False Orders Begone
2. Skivan inom Döds/Black som kommer följa er till Döden?
Drudkh - Blood In Our Wells är i alla fall helt klart en av skivorna som skall med till graven min då den givit mig så trevliga stunder när jag suttit och filosoferat.
3. Nämn ett stycke i en låt som ger er Gåshud och kan få er att nästintill gråta!
Woods Of Desolation - Somehow... (
http://www.youtube.com/watch?v=zOkGyrw2_ZA )
5:46 satte ett stort intryck på mig när lyssnade på skivan första gången. I princip allt är gråt/gåshudsmaterial där