2012-06-04, 20:20
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
1. Bästa låten inom Black Metal och dess subgenrer? (skitsvår fråga men ge det ett försök)
2. Skivan inom Döds/Black som kommer följa er till Döden?
3. Nämn ett stycke i en låt som ger er Gåshud och kan få er att nästintill gråta!
1. VVorldVVithoutEnd
2. VVorldVVithoutEnd
3. VVorldVVithoutEnd, mellan 13:15-14:40

Och då menar jag blodigt allvar
Citera
2012-06-04, 20:54
Medlem
Citat:
jag tänkte att vi skulle dra igång en liten omröstning såhär denna måndagskväll!
Så vad sägs om att vi börjar såhär:

1. Bästa låten inom Black Metal och dess subgenrer? (skitsvår fråga men ge det ett försök)
3. Nämn ett stycke i en låt som ger er Gåshud och kan få er att nästintill gråta!

Svåra frågor och uppdrag, men nog klart värt ett försök!
HAILZ!!

1. Darkthrone - Quintessence.
2. Macabre - Sinister Slaughter. Har varit förälskad i denna eminenta platta sedan jag först hörde den som fjunig 13-åring.
3. Ur Craft - Earth A Raging Blaze;
www.youtube.com/watch?v=E83DiTyqAys 2.45 in.

Första frågan var för övrigt den klart lättaste. Vilken jävla låt!

Kör en gammal favorit av Marduk nu vilken var den första med dem som jag verkligen fastnade för.
NP: Materialized In Stone
Citera
2012-06-04, 21:17
Medlem
Mordum87s avatar
Kom på att jag själv inte svarat på min egen omröstning vilket kanske är ett kriterium för att få ställa en

1. Bästa låten inom Black Metal och dess subgenrer?
(jag är tyvärr sell-out och säger antingen Bathory - Call from the grave eller KTHRSS - Kross Fyre)
(Forgotten Woods - As The wolves Gather)
( http://www.youtube.com/watch?v=7M2TAM_B1X8 8.50min till slutet.)
Citera
2012-06-04, 21:39
Medlem
Hundkatt90s avatar
Fy satan vilken grym platta Peste Noires "La Sanie des Siècles - Panégyrique de la Dégénérescence" är...

Np: Peste Noire - Le Mort joyeux
Citera
2012-06-04, 21:51
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Jaha som vanligt får väl jag underhålla den här tråden bäst jag kan på egen hand då!
Sitter och berusar mig i vanlig ordning, börjar bli rund om fötterna och till detta spisar jag föga förvånande:

Ulver - Bergtatt
Har fått väldigt stor betydelse i mitt liv de senaste veckorna! Och Norrlänning som jag är kan jag inte lyssna på den här skivan utan att se djupa mörka skogar framför mig!
Men för att vara BM (50% iaf) så förmedlar denna platta förvånansvärt mycket "sommar" för min del.
Fick även hem en t-shirt med Ulver idag.. den som finns att tillgå på Repulsive... "Ulver - Vargnatt". Klart nöjd med den!

jag tänkte att vi skulle dra igång en liten omröstning såhär denna måndagskväll!

HAILZ!!

Skitsvårt, nästa vecka är det förmodligen nåt nytt som gäller. Men för tillfället är det i alla fall Craft - False Orders Begone

Drudkh - Blood In Our Wells är i alla fall helt klart en av skivorna som skall med till graven min då den givit mig så trevliga stunder när jag suttit och filosoferat.

Woods Of Desolation - Somehow... ( http://www.youtube.com/watch?v=zOkGyrw2_ZA )
5:46 satte ett stort intryck på mig när lyssnade på skivan första gången. I princip allt är gråt/gåshudsmaterial där
Citera
2012-06-04, 22:00
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Fy satan vilken grym platta Peste Noires "La Sanie des Siècles - Panégyrique de la Dégénérescence" är...

Np: Peste Noire - Le Mort joyeux

En polare till mig envisas som fan med den där plattan! Ärligt talat, vad är det som är bra med den? Och Peste Noire överhuvudtaget?
jag är väldigt dåligt inlyssnad så jag skulle gärna vilja ha en push i rätt riktning. Som jag behövde med både Hypothermia och igår "Urfaust".

np: Mgla - WHTN VII
Fantastisk skiva! Bästa i år och denna avslutning är så värd att man bara vill runka!
Citera
2012-06-05, 00:22
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:

HAILZ!!
1. Mayhem - Buried By Time And Dust
2. Dissection - Reinkaos
3. Hela Blessed Curse med Funeral Mist.
Citera
2012-06-05, 00:22
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:

HAILZ!!

Skitsvårt så jag svarar bara det som först poppar upp i skallen min.

1. Watain - Waters of Ain
2. Nefandus - Death Holy Death
3. I låten Baptised By Barron av Cultes Des Ghoules när musiken tystnar och det bara är spädbarnsgråt till ljudet av rituellt trummande får mig ganska mysig i kroppen.

NP: Heresi - Civitate Dei - Ondskans Hov
Citera
2012-06-05, 00:39
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Skitsvårt så jag svarar bara det som först poppar upp i skallen min.

1. Watain - Waters of Ain
2. Nefandus - Death Holy Death
3. I låten Baptised By Barron av Cultes Des Ghoules när musiken tystnar och det bara är spädbarnsgråt till ljudet av rituellt trummande får mig ganska mysig i kroppen.

NP: Heresi - Civitate Dei - Ondskans Hov

Härligt att höra att lite CDG kom till tals!
Deras "Häxan", är så jävla fantastisk så det är fan inte klokt! Snacka om nekro där alltså.

Just nu är det totalfylla och nostalgi som gäller:
Cradle of Fillth - Beneath the howling stars (från Cruelty and the Beast)
Citera
2012-06-05, 02:33
Medlem
Fargoths avatar
Nu har det blivit lite blandat ur Nile-diskografin och sedan in på andra sidan med Nex Perpetui Regis och sen lite Bolt Thrower. Blandad kompott ikväll. Får ta och varva ner med lite Red House Painters. Misären.
Citera
2012-06-05, 04:44
Medlem
SadCats avatar
Just nu spelas Hypothermia - Gråtoner 1 & 2.

Sitter för tillfället i ett helt kolsvart rum.
Får rysningar så fort jag hör denna låten.

Hypothermia + 6-APB = KÄRLEK (true story)
Citera
2012-06-05, 05:45
Medlem
SadCats avatar
Går vidare med Kaffe & Blod även detta av Hypothermia
Det är något speciellt med denna skivan... kan inte riktigt sätta fingret på det. Aldrig hört något liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in