2012-06-05, 16:40
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Fan jag hade deras demos förut kommer jag ihåg. Dom hade ett band som hette Hotbild förut, och det var trummisen i det bandet som jag hade ett annat band ihop med. Jag var med när dom repade förut, och han är en jävel på att skrika den där Tobbe... Tyvärr så har jag tappat bort de cdr´s som jag fick...

Hotbild är ju riktigt fina! Brukade lyssna en del på "vemod" och "I blint Raseri" förut. Känns som att man får en käftsmäll på många av deras låtar.

Nog kan han skrika. När sången känns som knivar i öronen då vet man att det är bra skit
Citera
2012-06-05, 16:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Hotbild är ju riktigt fina! Brukade lyssna en del på "vemod" och "I blint Raseri" förut. Känns som att man får en käftsmäll på många av deras låtar.

Nog kan han skrika. När sången känns som knivar i öronen då vet man att det är bra skit
Ja, jag håller med. Synd att dom lade ner. Bra snubbar som står bakom också, även om det är Eken som jag känner bäst. Riktig fullblodsalkis, eller var iaf förut. Brukade pissa och spy blod på morgonen och sen fick jag springa till bolaget och köpa 10 kung så vi hade 5 var till frukost.

Sen började det spåra ur och jag gjorde mäsk i en skurhink och stod och rörde om med en tillhörande mopp däri... Hemma hos hans dåvarande brud var det också. En liten 1a, och jag bodde där i över en månad och det var ju supa och tjack precis varje jäkla dag. Hon var väl måttligt imponerad kan jag tänka mig, men hon sa ingenting. Hemma hos honom gick det inte att vara då han använt en telefonkatalog som toapapper så det blev stopp i toan. Var pissvatten i halva lägenheten och det luktade piss och skit... Good old days, hahaha...

Thorns - Thorns

Lyssnar på Raped God 666 nu, jäklar vilket fint röj! Tackar Adversarius för det tipset! Skitbra grejer verkligen!!!
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-06-05 kl. 17:04.
Citera
2012-06-05, 17:27
Medlem
monolithics avatar
NP: Katatonia - Velvet Thorns (Of Drynwhyl)

Den här låten kan nog eventuellt passa in på Mordums fråga tidigare om bästa låt. Resten av frågorna har jag inget bra svar på för tillfället så får avvakta med det.
Citera
2012-06-05, 18:32
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Sen började det spåra ur och jag gjorde mäsk i en skurhink och stod och rörde om med en tillhörande mopp däri... Hemma hos hans dåvarande brud var det också.
Åh, nostalgi! Så söp jag mig full när jag var urfattig och bodde i en liten studentlägenhet på 18 kvadratmeter. Druvjuice + socker + russin + torrjäst för söta degar + kroppstempererat vatten i en sopsäck i en hink, sen fick det jäsa i en vecka/tio dagar innan man hällde upp det på flaska. Smakade sött och gott och höll väl 12-13%, så full som en galning kunde man bli.

Nyss hemkommen från jobbet och ledig imorgon, det firas med lite Excoriate, ett tyskt dödsmetallband som tyvärr bara släppte en platta, dessutom ett par år efter att bandet splittrades. Ni som gillar old school döds borde kolla in det här.

NP: Excoriate - On Pestilent Winds
http://www.youtube.com/watch?v=IN5g2K5Qo9M
Citera
2012-06-05, 19:20
Medlem
Vetuss avatar
Har nyss lyssnat på Akitsas två första album, Goétie och Sang Nordique. Någon annan som uppskattar dessa Quebecsöner?

NP: Akitsa - Affront Final
Citera
2012-06-05, 19:40
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Har nyss lyssnat på Akitsas två första album, Goétie och Sang Nordique. Någon annan som uppskattar dessa Quebecsöner?

NP: Akitsa - Affront Final

Dyrkar

Auprès de la mort, triomphant!

Var ett av förra årets absolut bästa släpp
Citera
2012-06-05, 19:42
Medlem
Mordum87s avatar
"Urfaust - Der Frewillige Bettler" ramlade in genom brevinkastet idag! Så nu har jag tänt ljus i hela lägenheten, gjort mig en kopp té (för ovanlighetens skull ingen alkohol, även fast jag hört att det är det enda som ska drickas till Urfaust) och har dragit igång plattan.
Är såhär vid låt nr 3 ännu inte så imponerad och jag har svårt att förstå vad det är alla snackar om. Atmosfäriskt är det ju, men alltså.. ja jag vet inte.
Återkommer när jag kört den 2 ggr.

Urfaust - Das kind mit dem Spiegel
Citera
2012-06-05, 20:33
Medlem
Thornhills avatar
Woods of Infinity - Ursprung

Skogen är vårt ursprung, skogen är vår borg, i skog känner vi glädje, lust och sooorg!
Citera
2012-06-05, 21:14
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Dyrkar

Auprès de la mort, triomphant!

Var ett av förra årets absolut bästa släpp

Har bara hört de albumen jag nämnde, ska se över den nämnda EP:n.

Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Woods of Infinity - Ursprung

Skogen är vårt ursprung, skogen är vår borg, i skog känner vi glädje, lust och sooorg!

Lyssnar på Armagedda-samlingen Echoes In Eternity. Vinylen lyckades man sabotera genom att blanda ihop de båda spåren från spliten mellan Armagedda och Woods Of Infinity, alltså lyssnar jag just nu på Woods Of Infinity - Missfostret Tellus. Är relativt obekant med WoI, men ägde Ljuset för något år sedan, den försvann dock. Om man ska bekanta sig med Woods Of Infinity, vart bör man börja?
Senast redigerad av Vetus 2012-06-05 kl. 21:23.
Citera
2012-06-05, 22:01
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Om man ska bekanta sig med Woods Of Infinity, vart bör man börja?
Ljuset är absolut det bästa stället att börja så om du inte redan lyssnat bör du tanka/köpa ett nytt ex och göra det. Är du bekant med den så prova Hejdå eller Hamptjärn.
Citera
2012-06-05, 23:03
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Har bara hört de albumen jag nämnde, ska se över den nämnda EP:n.

Lyssnar på Armagedda-samlingen Echoes In Eternity. Vinylen lyckades man sabotera genom att blanda ihop de båda spåren från spliten mellan Armagedda och Woods Of Infinity, alltså lyssnar jag just nu på Woods Of Infinity - Missfostret Tellus. Är relativt obekant med WoI, men ägde Ljuset för något år sedan, den försvann dock. Om man ska bekanta sig med Woods Of Infinity, vart bör man börja?
Ljuset, Ljuset och åter Ljuset.
Citera
2012-06-06, 13:45
Medlem
Losifers avatar
Souls For Belial singeln får stilla hungern tills jag har råd att köpa fullängdaren som jag lyssnat igenom några varv på mp3 och jag håller med många i tråden att skivan hör till det bästa Marduk har släppt.
NP: Marduk - Oil On Panel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in