2012-05-11, 13:21
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Jag har lyssnat väldigt mycket på Fides Inversa senaste dagarna, hur kommer det sig att det knappt är någon som pratar om dem i den här tråden?

NP: Fides Inversa - Homicidium

Har faktiskt deras LP liggandes här hemma. Dock bara lyssnat på den en gång. Kanske ska ta mig och lyssna igen?

Just nu spinner jag dock vidare min Armagedda period, men ska nog fan kolla in fides inversa lite senare mot kvällen.

Armagedda - Helvetestoner
Senast redigerad av Inkapabel 2012-05-11 kl. 13:27.
Citera
2012-05-11, 13:44
Medlem
Okej, nu peakar snöandet på brutal döds.. Det blir inte hårdare, brutalare, elakare osv etc.. Flo Mounier är en gud bakom trumsetet.. Vilket jävla band alltså..

Np: Cryptopsy - Crown Of Horns jävligt ballt intro också.. Men hursom, the drums, the drums...
Citera
2012-05-11, 14:54
Medlem
Adversariuss avatar
Nu har jag ÄNTLIGEN flytt ned i tunnelbanan efter en dags helvetiskt vikarierande i ett av Stockholms mest miserabla och invandrartäta områden(långt ut på Norsborg-linjen, ni övriga 08r hajar nog) och för att fira det drog jag igång Deathspell Omegas Fas för första gången på år och dag. Men jag är inte på något jazzigt humör just nu så det blev för mycket efter en minut, varpå jag bytte över till en av mina mest vördade favoritskivor Ond Spiritism med Armagedda. Lite ljuvlig pestsmittad, medeltida, ursvensk djävulsdyrkan var precis vad som behövdes efter en dag som denna. Har f.ö. noterat att det är den i princip enda plattan inom BM som gör sig bäst på medelmåttig volym snarare än hög. Den blir liksom ännu magrare och sjukligare då.
Citera
2012-05-11, 18:03
Medlem
skogslukts avatar
Hellvetron - Death Scroll of Seven Hells and Its Infernal Majesties

Första genomlyssningen av denna nya bekantskap. Låter gammalt och har den där sköna odören utav gammalt lik. Jag får se om den sätter sig efter någon genomlyssning, det känns som om den skulle kunna göra det.
Citera
2012-05-11, 18:06
Medlem
stom72s avatar
Pinfärsk KREATORvideo som är mycket lovande inför plattan!

http://www.youtube.com/watch?v=ojpQ3LCeQTY
Citera
2012-05-11, 18:20
Medlem
IshethZenunims avatar
När veckans jobb nu ligger bakom mig så blir det vodka och Shinings första fullängdare "Within Deep Dark Chambers". Kanske fortfarande den kargaste och mest stämningsfulla skiva som gjorts i Sverige.

NP: Shining - Ren djävla ångest
http://www.youtube.com/watch?v=haIFM73Q0DY
Citera
2012-05-11, 18:25
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Videon för Souls for Belial: http://www.youtube.com/watch?v=EUWOqr_AJvI
Ja du, det där var ju så bra så man nästan får ståkuk. Är hela plattan lika bra? Jag minns ju "Iron Dawn" och hur sinnessjukt bra en av låtarna var, men de övriga två var ren skit. Det är ju så här Marduk ska låta, de ska fan inte vara nåt jävla doomband. Blastbeats och satansdyrkan, inget annat.
Citera
2012-05-11, 18:56
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Hellvetron - Death Scroll of Seven Hells and Its Infernal Majesties

Första genomlyssningen av denna nya bekantskap. Låter gammalt och har den där sköna odören utav gammalt lik. Jag får se om den sätter sig efter någon genomlyssning, det känns som om den skulle kunna göra det.

Jag gillar den som fan. Gått många varv senaste tiden

Vet inte om det är någon sån rivalitet grej från tonåren man jag gillar fan inte Marduk
Citera
2012-05-11, 18:59
Medlem
damnLFOs avatar
Nasum - Grind finale!
körde genom Napalm Death´s Complete radio one sessions
Citera
2012-05-11, 19:00
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Ja du, det där var ju så bra så man nästan får ståkuk. Är hela plattan lika bra? Jag minns ju "Iron Dawn" och hur sinnessjukt bra en av låtarna var, men de övriga två var ren skit. Det är ju så här Marduk ska låta, de ska fan inte vara nåt jävla doomband. Blastbeats och satansdyrkan, inget annat.
Jävlans brutal låt måste jag säga! Och videon är fet som fan
Citera
2012-05-11, 19:10
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Har hört resten av plattan i promosyfte och kan bekräfta att den inte bara är lika bra utan bättre. Utan tvekan ett av årets släpp alla kategorier och kan mycket möjligt vara den bästa skiva de någonsin gjort. Och det är genomgående nackspärr-hastigheter som bjuds.
Citera
2012-05-11, 19:39
Medlem
Adversariuss avatar
Kall Norrlands i handen - check

Torkat renkött i kylen - check

Teitanblood - Seven Chalices i lurarna - check

28 mille på banken och Liturgy-sångarens huvud på ett fat med spenatbädd och saffran - blank

Men man får vara glad för det man har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in