2012-03-29, 16:46
Medlem
neat-os avatar
Peste Noire - La sanie des siécles

Är detta depressiv black metal? Bra är det i alla fall!
Citera
2012-03-29, 16:52
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neat-o

Ja, i det avseende att man blir deprimerad för att det är så uselt
Citera
2012-03-29, 17:06
Medlem
skogslukts avatar
Alcest, vilket jävla skämt. Tänkte dagen till ära satsa lite på atmosfär, vilket enligt diverse människor tydligen Alcest ska bjuda på i mängder. De talar till min själ hit, de är i kontakt med ett högre plan dit. BULLSHIT! Är dessa människor döva eller är de bara melodramatiska och efterblivna rövhål? Det är min fråga.

Mitt betyg är att skivan Les Voyages De L'Âme är det sämsta jag hört sedan jag vet inte när. Jag menar, de låter som en blandning mellan Daughtry och och ett soundtrack till någon lökig anime. Och vad i helvete har detta med BM att göra, nä fy fan. Detta är musik för folk som runkar till Final Fantasy VII. Satans jävla kuk!

NP:Nifelheim - Sadistic Blood Massacre
Citera
2012-03-29, 17:09
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Alcest, vilket jävla skämt. Tänkte dagen till ära satsa lite på atmosfär, vilket enligt diverse människor tydligen Alcest ska bjuda på i mängder. De talar till min själ hit, de är i kontakt med ett högre plan dit. BULLSHIT! Är dessa människor döva eller är de bara melodramatiska och efterblivna rövhål? Det är min fråga.

Mitt betyg är att skivan Les Voyages De L'Âme är det sämsta jag hört sedan jag vet inte när. Jag menar, de låter som en blandning mellan Daughtry och och ett soundtrack till någon lökig anime. Och vad i helvete har detta med BM att göra, nä fy fan. Detta är musik för folk som runkar till Final Fantasy VII. Satans jävla kuk!

Snacka om någon som tar andras preferenser personligen. Idiot.
Citera
2012-03-29, 17:12
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neat-o

Nä, jag tror inte att man kallar Peste Noire depressive!

Tycker personligen mycket om dem och jag har aldrig riktigt tänkt över deras genre mer än att det är fransk black metal. Men när du väl säger det så är La sanie des siécles-plattan LITE depressive i soundet!
Citera
2012-03-29, 17:23
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt

Jag instämmer. Det enda vettiga Neige någonsin klämt ur sig är Amesoeurs debut-EP, sedan tar det stopp. Jag lyssnade väldigt friskt på Souvenirs d'un Autre Monde när den kom för fem år sedan, men hann tröttna på den långt innan de släppte något nytt. Nyhetsvärdet i den här shoegaze-blacken eller vad man ska kalla det dog ut i princip lika snabbt som den kom. Och dagens Alcest samt deras armé av efterapare är inte ens strutsskit värt. Pseudo-atmosfärisk hipstermetal för unga män med långt vågigt hår som gillar att sitta på sommarängar i solnedgången och blunda mot solen med en blomma i handen, och kanske skriva en dikt om vad träden viskar till dem som de sedan tonsätter med datatrummor.
Citera
2012-03-29, 17:53
Medlem
grithors avatar
Sacramentum - Far Away from the Sun
Citera
2012-03-29, 18:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Läste detta igår natt och bestämde mig för att kolla upp Sargeist, och jag tappade hakan totalt.

Hur i helvette har jag missat detta?! Låter ju förfan helt genialt!
Jag måste skaffa allt detta band har spelat in.

http://www.youtube.com/watch?v=tdl8AOmBw6Q&list=LLtJhu_GuFdVFCZ08CZuOyvw& feature=mh_lolz
Fastnade något oerhört på denna låt, jävlar alltså.

Har dock mer att gå igenom, så kommer säkert hitta flera godingar bland deras material.

Jag kan meddela herrn att mycket med Sargeist är ren dynga. Ungefär som Xasthur, man orkar knappt leta efter pärlorna i dyngstacken.
Citera
2012-03-29, 18:20
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ja, i det avseende att man blir deprimerad för att det är så uselt

Förstår inte ditt agg mot PN. Jag tycker det är helt fenomenalt fult.
Citera
2012-03-29, 18:40
Medlem
40 Watt Sun - The Inside Room

Konstigt egentligen att detta släpptes under ett annat namn än Warning, då det i princip är samma släpiga doom som spelas. Måhända att 40 Watt Sun är lite mer svängigt och luftigt än Warning, men ändå.
Citera
2012-03-29, 18:57
Medlem
Frank Friendlys avatar
Saligia - Casus Gloria
Än så länge årets skiva.

Är sjukt peppad på nya Dødsengel.

Enligt säker källa
Citat:
Two songs from the upcoming album "IMPERATOR" by Dødsengel. I guarantee this will raise some eyebrows, and go into history as one of the most important black metal albums since the turn of the century. 2,5 hours of madness.

Folk har fått nya Burzum för recensioner så antar den är läckt snart
Citera
2012-03-29, 18:59
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
40 Watt Sun - The Inside Room

Konstigt egentligen att detta släpptes under ett annat namn än Warning, då det i princip är samma släpiga doom som spelas. Måhända att 40 Watt Sun är lite mer svängigt och luftigt än Warning, men ändå.

Dålig stämning var nog anledningen, har för mig det var något stort drama iom namnbytet.
Typiskt Engelska doom-scenen av idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in