Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Då är vi 2. Efter några timmars drickande så är man inne på sista ölen som finns kvar i huset nu så det lutar sig åt att sova när som.
Har i alla fall sprätt lite arckanum PPPPPPPP i högtalarna ett tag nu. Lite komiskt att man har den på LP men istället väljer att köra mp3 filer istället. Är så jävla slö av mig. Vet ibland inte vad jag ska ha vinylspelaren till när jag inte rör den.
Men men, det går till och från, ibland är det rätt gött att slänga på den gamla maskinen.
Hur är det med alla andra som äger vinylspelare/cdspelare? Brukar ni köra mycket vinyl/cd eller är ni lika lata som mig och kör filer istället?
Arckanum - Þríandi
Fan va fint! Jag tänker snart göra detsamma!
Arckanum är ingenting jag ägnar mycket uppmärksamhet åt i dagens läge. Lyssnade väldigt mycket på dom (honom) förr. Och plattan du nämner var den sista jag köpte med bandet. (eller nej, jag fick den av min flickvän som överrasknings-gåva när den kom). Bra platta helt klart!
Men efter den dog intresset helt. Händer väl då och då att jag smäller på "
Fran marder" som är det klart bästa han gjort. Även "
Kostogher" åker på vid väldigt få tillfällen.
Ang mp3-filer så är vi raka motsatsen där. Jag verkligen avskyr att spela musik genom datorn eller liknande. Det görs bara när jag vill höra smakprov på någonting, eller i extrema fall där skivorna är så pass svåra att få tag i att mp3 är enda utvägen.
Jag är en såndär typiskt fysisk-format-bög, men jag beskyller min far för det.
Som ett adjö till den här dagen (Fredagen), så spinner jag ÄNNU EN JÄVLA gång,
"
Forgotten Woods - The Curse of Mankind"
Vet inte vart jag ska ta vägen när jag hör den här skivan. Den är så jävla fantastisk!
Och jag vill gråta och runka av glädje! (samtidigt!)
Och jag blir så jävla mordisk på min bästa vän som vägrar lyssna på dom, bara för att han är en idiot och BARA vill upptäcka saker på egen hand. (Allt som klassas som det minsta "känt" är skräp enligt honom), well, his loss.
Körde även ett varv med en av mina absoluta favoritskivor alldeles nyss, som jag för runt 1-2 månader sedan köpte på nypress:
Trist - Zrcadlení melancholie
Första spåret innehåller kanske det mest känslosamma stycka musik jag någonsin upplevt!
Tycker också det nya omslaget är oerhört mycket snyggare till skillnad ifrån det första med den uppskurna armen över handfatet (oavsett hur målande bilden är för innehållet på skivan), tycker det omslaget är väldigt fult. Ungefär som den i övrigt mästerliga plattan
"
Life is Pain - Bloody Melancholy"s omslag, som fan i mig är ÄNNU fulare.
np:
Forgotten Woods - The Starlit waters/I, the mountain
*bugar...och bugar igen*
SIEG HAILZ!!