2012-04-16, 18:54
Medlem
Deafheaven - Language Games

http://www.youtube.com/watch?v=-S08Af4fqso
Citera
2012-04-16, 22:27
Medlem
Mordum87s avatar
Är absolut ingen som avfärdar hiphop, men nog är det kul att jävlas med de som anser att det inte finns bättre än det.
För min del spelas gamla goda Cypress Hill, Wu-Tang och NAS jävligt ofta. Även en hel del immortal Technique och Dead Prez.
Lyssnade mest på de förstnämnda banden i unga dagar, men visst kör jag igång 36 Chambers (Wu T)
och Temple of Boom eller IV (CH) då och då. De står i hyllan fint! Cypress Hill äger jag NÄSTAN varenda släpp med. Dock inte de nyaste grejorna.

Ang Lamehater's skivinköp kan jag bara instämma, skivan är magisk och är även en de väldigt få skivor som jag kan lyssna på rakt igenom utan att tröttna, bland de absolut mörkaste jag hört!
Klar 10poängare!

Just nu är jag Påväg hem och i lurarna spelas det för första gången:
Aptorian Demon - Libertus
Och jag måste säga att jag är klart imponerad hittills, så tack som fan vem det nu var som tipsade, för tipset! återkommer med betyg när jag kört den twice!
Citera
2012-04-16, 22:36
Medlem
np: Enslaved - Havenless

Oh these rhythms man... Kommer alltid vara en av mina favoritlåtar.
Citera
2012-04-16, 22:39
Medlem
vertebraes avatar
Avrundar måndagen med "Far beyond the light" av svenska Leviathan. En riktigt bra platta som släpptes på Niklas Kvarforths gamla bolag Selbstmord Services.
Citera
2012-04-16, 23:30
Medlem
jazzef0shos avatar
Sitter och lyssnar på lite Grotesque med Tompa Lindberg i spetsen och beundrar hans förmåga att få fram ett så ljust skrik som han får runt 1:44 in. Otroligt.

Grotesque - Incantation http://www.youtube.com/watch?v=H-y1IswuVjY
Citera
2012-04-16, 23:40
Medlem
Pentagrammatons avatar
Jag har verkligen försökt uppskatta hip hop/rap men det går bara inte... Visst att det hänt att jag lyssnat på tex. Immortal Technique, Jedi Mind Tricks och R.A. Rugged Man i min ungdom men det växte jag ifrån ganska fort. Jag uppfattar musiken som ytlig och tråkig och det tilltalar mig inte för fem öre. Någon som står och gör handgester i för stora kläder medans han pratar rytmiskt om att slå horor, knäppa negrer och få betalt till stulna beats blir mest bara komiskt för mig. Vet att inte all Hip Hop passar in på den beskrivningen och att det kan uppfattas som ironiskt att jag fnissar åt Hip Hop medans jag utan ironi seriöst lyssnar på musik där banden sminkar sig som pandor och poserar på gråsten där musiken kan liknas vid någon som står och bajsar bredvid ett flygplans jet motor. Men så är det.

NP: One Tail, One Head - In The Golden Light
Citera
2012-04-17, 00:14
Medlem
kaoriblasts avatar
Efter två dagar där det mest spisats Kent och tidiga Eminem har jag nu slagit igång lite Arckanum, som man ju inte kan få för mycket av. Sen blir jag väl lite matt av att dem och Domgård bl.a. ska klumpas ihop med "DGH" som ju faktiskt är en annan grej (lite som att säga att Jon Nödtveidt var LaVeyan typ). Thursatrú som Arckanum och Domgård praktiserar är ju faktiskt "ren" kaosgnostisism, fast de väljer att använda sig av nordisk symbolik. Arbetet och målet är detsamma som det övriga ToTBL praktiserar.

NP: Arckanum - Þyrpas Ulfar

EDIT: Som sagt, jag har lyssnat en hel del på Eminem senaste dagarna, även "MTV hiphop" kan hålla bra klass.
Senast redigerad av kaoriblast 2012-04-17 kl. 00:16.
Citera
2012-04-17, 00:19
Medlem
Phalgunas avatar
Goatpenis / Nyogthaeblisz split. Pulvriserar allas skogstrolls- och emobm
Citera
2012-04-17, 01:13
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Någon som har funnit existensberättigande i nya Dödsengel? Den skivan är bannemig två och en halv timme för lång. Vad var det för stolle som skrev att det här skulle vara en helt ny era av Black Metal?

NP: Burzum - Jeg Faller

Har nu lyssnat klart på CD1 och kan väl konstatera att det knappast kommer innebära "en ny era av black metal" (), var väl två-tre låtar jag fann intressanta och "bra". Resten av skivan minns jag inte ens.
Citera
2012-04-17, 07:27
Medlem
Losifers avatar
Dagen inleds med lite svart psykedeliea i form av Oranssi Pazuzu
NP: Andromeda
Citera
2012-04-17, 11:08
Medlem
Deströyer 666 - I am the wargod låten från Phoenix Rising plattan med dom.

HAIL SATAN
Senast redigerad av Funeralvictim 2012-04-17 kl. 11:25.
Citera
2012-04-17, 11:17
Medlem
Mordum87s avatar
Damp ner lite grejor i brevinkastet idag, så nu sitter jag med sedvanliga kaffekoppen och spisar:

Nyss: Sargeist - Satanic Black Devotion (ohelig Darkthrone-dyrkan. Typ)
Just nu: Vlad Tepes - March to the Black holocaust (tog inte lång tid att börja älska denna!)
Senare: Beherit - Drawing down the moon (Klassikernas klassiker)

Även "Craft - Terror Propaganda" CDn föll in, men den får stå inplastad ett tag till. Känns bara gött att ha den.
Härnäst blir det till att maniskt beställa lite "Avsky", lite "Hypothermia" och även "Aptorian Demon" om jag finner den att tillgå nånstans.
HAILZ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in