2012-03-05, 01:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Once upon a time in the projects, yo
I damn near had to wreck a ho
I knocked on the door, "Who is it?"
It's Ice Cube come to pay a little visit to ya
And what's up with the niggaz in the parking lot?
She said fuck 'em, cuz they get sparked a lot
She had a daughter, who need to get her ass kicked
Only 13 an' already pregnant
I heard a knock on the door without the password
An' the bitch got the 12 gauge Mossberg
Now the story y'all heard has one little object
Don't fuck with a bitch from the projects
GAHAHAHAHA! Det där var fan episkt...

Lyssnar på Mayhem - Chimera Fan allt blir fan bra när det är Axel Von Blomberg bakom trummorna och Blasphemer som riffar!
Citera
2012-03-05, 01:31
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Once upon a time in the projects, yo
I damn near had to wreck a ho
I knocked on the door, "Who is it?"
It's Ice Cube come to pay a little visit to ya
And what's up with the niggaz in the parking lot?
She said fuck 'em, cuz they get sparked a lot
She had a daughter, who need to get her ass kicked
Only 13 an' already pregnant
I heard a knock on the door without the password
An' the bitch got the 12 gauge Mossberg
Now the story y'all heard has one little object
Don't fuck with a bitch from the projects

Ice cube knäcker fanimig. Men Darkthrone knäcker hårdare, där måste vi vara överens
Citera
2012-03-05, 08:16
Medlem
Pentagrammatons avatar
Här vaknar man på gott humör för en gångs skull och ska sätta sig och mysa framför datorn med en skål fil och müsli så kommer man in här och ser hyllningar till ice cube och necro... Well, there goes my smile. Det heter ju visserligen BLACK metal men jag tycker det är ett misstag att koppla det till etnicitet. Visst, även jag har lyssnat på necro men det av samma anledning som jag lyssnar på onkel kånkel, dvs. för hjärndöd underhållning att skratta åt. Bara för att necro på senare dagar valt att fylla sina texter med referenser till DM/BM så tycker jag inte han är särskilt DM/BM alls. Känns snarare som våldtäckt och gravskändning. Något av det sjukaste jag hört är när han gjorde en låt där han rappade och Jamey Jasta från Hatebreed skrek och hojtade. Tycker han borde hålla sig till det han gör "bäst": hjärndöda, vulgära och barnsligt provokativa texter om att nedvärdera kvinnor, döda folk och knarka rytmiskt halvpratade till stulna beats.

NP: Nifelheim - Into The Morbid Black
Finns ingen bättre musik till att pigga upp en på morgonkvisten.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-03-05 kl. 08:20.
Citera
2012-03-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Lunar Aurora - Im Gartn

Nya albumet börjar lovande, men jag är nog nöjd om det är bara hälften så bra som Andacht (varje gång jag lyssnar på den skivan känns det som att jag glömt bort hur bra den är).

Vafalls, ett nytt album?! Jag skrev i mitt förra inlägg i tråden hur jag önskade att de skulle släppa nytt, min önskan gick för en gångs skull in. Tankas omedelbums!

Att lyssna på den får nog bli ikväll dock. Just nu lyssnar även jag på Mgła - With Hearts Toward None. Låter mycket lovande än så länge.
Senast redigerad av Nahu 2012-03-05 kl. 10:47.
Citera
2012-03-05, 12:14
Medlem
kaoriblasts avatar
Lyssnar igenom Aura Noir - Out to Die, stenhårt rakt igenom.
Citera
2012-03-05, 12:43
Medlem
Tristramns avatar
Svartrit - II har gjort min lunchrast värd.
Avgrundshymner, sjunde spåret på plattan har gått varmt!
Citera
2012-03-05, 13:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Lyssnar igenom Aura Noir - Out to Die, stenhårt rakt igenom.
WTF!? Aura Noir är ju fan ett av mina absoluta favoritband! Verkar kunna bli ett bra år i år... Nya Mgla var ju tamefan hur bra som helst! Ska definitivt kolla upp denna på en gång! Sen håller man ju tummarna för att nya Burzum kommer att knäcka också!

Mayhem - Rape Humanity With Pride
Citera
2012-03-05, 13:44
Medlem
Pentagrammatons avatar
Ingen Mgla skiva i posten idag, suck... Finnjäveln får fan öka alltså.
Så jag truckar vidare i mitt Arckanumlyssnande med Arckanum - Antikosmos
Detta är nog min favoritplatta med detta band.
Citera
2012-03-05, 14:50
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Ingen Mgla skiva i posten idag, suck... Finnjäveln får fan öka alltså.
Så jag truckar vidare i mitt Arckanumlyssnande med Arckanum - Antikosmos
Detta är nog min favoritplatta med detta band.
Den och PPPPPPPPP är lätt hans bästa skivor.

Necro är fan inte min grej, men Ice Cube och alla de andra old school-grabbarna har varit favoriter länge. Jag är helt torsk på old school; Beastie Boys, Public Enemy, N.W.A., A Tribe Called Quest, De La Soul, Cypress Hill, Da Lench Mob osv. Tycker fan inte det görs bra hiphop numera men en av mina electronicagurus Tipper har ett lysande samarbete på sin triphop-platta med en rappare kallad Epcot, så honom får jag fo to tha shizzle kolla upp.

OT, men det finns en låtjävel som sammanfattar exakt hur hiphop ska låta:
http://www.youtube.com/watch?v=TRW6K5CvLFs

Nu nöts Purging Tongues för att fira att man äntligen fått ett jävla jobb. Ikväll blir det nog att supa tills man stupar.
Citera
2012-03-05, 15:10
Medlem
Inkapabels avatar
Måste nog vara en av de få som inte riktigt tyckte om "With Hearts Towards None".

Den är inte dålig, så långt går jag absolut inte. Det är bara det att skivan var riktigt inte min smak.
Jag tyckte om "Groza" jävligt mycket men nu när jag lyssnar på "With Hearts Towards None" vill jag bara sova, har inte satt fingret på värför, men när jag känner ett behov av att jag måste spola på en skiva då vet jag att den inte är för mig.

Kanske ändrar sig i framtiden när jag gett den ett par lyssningar men just nu känner jag det bara inte.
Ska lyssna mera på skivan senare i hopp om att det kanske ändrar sig (det är den värd eftersom Groza var så förbannat bra), men just nu så kör vi lite profanatica.

NP: Profanatica - Covered in Black Shit
Hands down den bästa låten på "Disgusting Blasphemies Against God". Början ger mig gåshud.
Senast redigerad av Inkapabel 2012-03-05 kl. 15:19.
Citera
2012-03-05, 15:31
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Den och PPPPPPPPP är lätt hans bästa skivor.

Necro är fan inte min grej, men Ice Cube och alla de andra old school-grabbarna har varit favoriter länge. Jag är helt torsk på old school; Beastie Boys, Public Enemy, N.W.A., A Tribe Called Quest, De La Soul, Cypress Hill, Da Lench Mob osv. Tycker fan inte det görs bra hiphop numera men en av mina electronicagurus Tipper har ett lysande samarbete på sin triphop-platta med en rappare kallad Epcot, så honom får jag fo to tha shizzle kolla upp.

OT, men det finns en låtjävel som sammanfattar exakt hur hiphop ska låta:
http://www.youtube.com/watch?v=TRW6K5CvLFs

Nu nöts Purging Tongues för att fira att man äntligen fått ett jävla jobb. Ikväll blir det nog att supa tills man stupar.

Ppppppppppppppppppppppppppppppp är jävligt fin den med! Jag tycker hela Arckanums diskografi håller jävligt hög standard. Nu lyssnar jag på nya plattan Helvitismyrkr. Äckligt bra.

Hiphop i allmänhet är inte min grej. De enda gångerna jag lyssnar på det är som i necros fall för att det roar mig och inget jag tar på allvar. Inget ont till er som lyssnar på det, det är bara inte min cup of tea.

Grattis till jobbet, hoppas det blev gröna lund
Citera
2012-03-05, 15:43
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Grattis till jobbet, hoppas det blev gröna lund
Fuck yeah!

Måste fan passa på och tipsa alla om Leviathans EP The Blind Wound; även om man inte gillar hans övriga material lär fan det här kunna gå hem bland det flesta, det är det absolut råaste han gjort. Och vilken underbar jävla röst han har.

http://www.youtube.com/watch?v=lP_C4qeUUuE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in