2012-03-01, 21:19
  #9097
Medlem
Frank Friendlys avatar
Har dragit igenom Mgla - with hearts toward none ett par gånger nu.

Får bli ett par gånger till innan jag bestämmer mig.
Citera
2012-03-01, 22:18
  #9098
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Har dragit igenom Mgla - with hearts toward none ett par gånger nu.

Får bli ett par gånger till innan jag bestämmer mig.

Har även jag kört den ett par ggr. (Beställde den också ifrån NH igår)
I skrivande stund kan jag erkänna att den här plattan kommer klättra upp längre och längre med tiden. Och vid årets slut, så kan jag nästan garantera den en plats på en Topp-3-lista.
Jag gillar den verkligen! Den slår inte "Mdlosci" EPn ännu, men ärligt talat har jag svårt att tro att Mgla någonsin kommer göra något så storartat igen! Och det är ändå bara två låtar, men EPn som helhet är en SOLKLAR 15 / 10, och tillhör fortf sen 3-4 år sen tillbaka, bland det bästa jag någonsin hört.

np: Asphyx - Deathhammer
Denna är jag däremot ganska skeptisk till. Är visserligen bara inne på första rundan än så länge! Tycker knappast det låter så bra som så många vill ha den till.
Den är än så länge miltals ifrån "Last one on earth"
Citera
2012-03-02, 00:13
  #9099
Medlem
Adversariuss avatar
Har också jag dragit igenom With Hearts Toward None för första gången nu och det är ju inget annat än en ren jävla njutning. Skulle absolut våga sträcka mig så långt som att säga att den överträffar mina förväntningar, och de var bra höga från början. Det befäster bara återigen det faktum att detta är en av de överlägset mest intressanta BM-akterna i dagsläget. Skulle inte förvåna mig om denna skiva toppar årsbästalistan vid nästa årsskifte, här snackar vi att sätta ribban högt för 2012.
Citera
2012-03-02, 00:56
  #9100
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
Tycker myling är mycket bättre än alla dom andra banden du nämnde. Panphage har väl gjort några okej grejer

Var tvungen att se om det fanns något med panphage på youtube och det gjorde det. Så:
Panphage- Skall och skalv

Ska rota fram kassetterna nu och dra på istället.

Ja fan, Myling ligger helt klart i topp för mig med. Panphage har verkligen en hel del fina grejer och ser fram emot deras fullängdare.
Citera
2012-03-02, 01:26
  #9101
Medlem
Pentagrammatons avatar
Har inte lyssnat på nya Mgla ännu, jag håller mig tills den trillar ner i posten. Har inte ens lyssnat på smakproven sedan de släpptes för att spara mig tills jag har det fysiska exemplaret i min ägo

Nu har jag, tack vare herr Skogslukts hjälp, äntligen lyssnat på Ormgård - Ormblot. Jag har ända sedan jag först hörde Ormgårds förskräckliga demo Ohelgat Blot anat att det döljer sig något fint under den katastrofalt dåligt producerade ljudbilden. Och nu är det bekräftat, Ormblot är en jävligt bra demo med finfin rå, satanisk black metal blandat med dark ambient. Helt klart värt att kolla in för de som uppskattar andlig drivkraft i sin BM.

Men om ni kollar in bandet så börja för guds skull inte med Ohelgat Blot. Den är olyssningsbar. Inspelad i fängelse under vad som måste ha varit förskräckliga förhållanden. Tveklöst något av det värsta jag hört.

NP: Ormgård - Av Svartkonst & Fördärv
Citera
2012-03-02, 10:58
  #9102
Medlem
Edenbelows avatar
Kör hårt på Deathspell Omega - Fas till morgonkaffet. Har också funderat över Paracletus och hur den står sig jämfört med deras övriga verk. Min slutsats blir, efter mycket övervägande, att den inte kommer upp till samma höjder som Fas eller Si Monumentum. Rent tekniskt kanske den gör det, men inte i fråga om intensitet eller känsla. Paracletus känns mjukare, inte lika aggressiv och kompromisslös som de förra. Samtidigt kan det inte ha varit lätt för Hasjarl och grabbarna att försöka toppa Fas. Det går liksom inte om man inte tar ett steg tillbaka och väljer att fortsätta i en annan riktning, vilket de också har gjort.

Med det sagt tycker jag fortfarande om Paracletus. Jag gillar att lyssna på den ibland, men den fångade mig aldrig på samma sätt som de tidigare gjorde, då jag kunde sitta i en slags dvala, totalt förlorad i musiken.
Citera
2012-03-02, 11:15
  #9103
Medlem
Adversariuss avatar
Har nu i mer nyvaket och nyktert läge fortsatt lyssna på nya Mgla, och ta mig fan om jag inte lyckats hitta någon faktor som kommer i vägen för ett fulltaligt betyg. Efter att ha läst de fullkomligt superba texterna blev det hela bara ännu bättre. Detta måste absolut vara en av de 10 bästa black-skivorna jag hört i mitt liv, och trots att den är såpass ny är jag inte alls långt ifrån att säga att den slår hela den tidigare diskografin på fingrarna, vilket är en fullkomligt sanslös bedrift. Jag får lite samma känsla som av Urfaust när de släppte Der Freiwillige Bettler; ett band som med en samling EP's, splits, demos och allt vad det må vara presenterar ett unikt och fenomenalt bra koncept i ganska enkel skrud, och sedan drämmer de till med en jävla gigant till fullängdare där alla element genomarbetats till perfektion.

Adversarius är frälst från topp till tå. Skulle jag försöka mig på en halvhjärtat småkritisk analys så slår nog andra halvan av skivan lite högre än den första. V och VI kommer förmodligen bli mina favoritspår, helvete vilken monumentalt överlägsen aural svartkonst det är. Det värmer mig innerligt att det ännu, 2012, finns band som kompromisslöst och dedikerat håller den hornpryddes fana högt och stolt inom den här genren. Och backar upp det med en låtskrivarförmåga bortom denna värld. Att han aldrig får slut på riff som är så simpla men ändå så geniala är bortom mitt förstånd.

HAIL MGŁA!!!!!
Citera
2012-03-02, 12:24
  #9104
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Har nu i mer nyvaket och nyktert läge fortsatt lyssna på nya Mgla, och ta mig fan om jag inte lyckats hitta någon faktor som kommer i vägen för ett fulltaligt betyg. Efter att ha läst de fullkomligt superba texterna blev det hela bara ännu bättre. Detta måste absolut vara en av de 10 bästa black-skivorna jag hört i mitt liv, och trots att den är såpass ny är jag inte alls långt ifrån att säga att den slår hela den tidigare diskografin på fingrarna, vilket är en fullkomligt sanslös bedrift. Jag får lite samma känsla som av Urfaust när de släppte Der Freiwillige Bettler; ett band som med en samling EP's, splits, demos och allt vad det må vara presenterar ett unikt och fenomenalt bra koncept i ganska enkel skrud, och sedan drämmer de till med en jävla gigant till fullängdare där alla element genomarbetats till perfektion.

Adversarius är frälst från topp till tå. Skulle jag försöka mig på en halvhjärtat småkritisk analys så slår nog andra halvan av skivan lite högre än den första. V och VI kommer förmodligen bli mina favoritspår, helvete vilken monumentalt överlägsen aural svartkonst det är. Det värmer mig innerligt att det ännu, 2012, finns band som kompromisslöst och dedikerat håller den hornpryddes fana högt och stolt inom den här genren. Och backar upp det med en låtskrivarförmåga bortom denna värld. Att han aldrig får slut på riff som är så simpla men ändå så geniala är bortom mitt förstånd.

HAIL MGŁA!!!!!

Är helt böjd att hålla med dig idag.
Efter en natt av lyssning i lurar på plattan 2 snurrar, så är jag precis lika frälst.
Jag behövde bara ta in och förstå att det var så bra mycket bättre än jag hade hoppats på, med tanke på att deras tidigare verk, verkligen är utomjordliga!
Jag tycker plattan håller kanonkvalité rakt igenom, har inte bestämt mig för favoritspår ännu. Fler än 4 låtar av 7 lyckas framkalla gåshud, och det är absolut inte ofta när det gäller mig. Så det är så positivt det bara kan bli.
I ärlighetens namn så kan jag säga att jag anser 2012s absolut bästa skiva kom tidigt!
Det ska till en overklig kraft för ett band att slå det här i år. Eller ens någonsin.
Citera
2012-03-02, 12:33
  #9105
Medlem
von_Ss avatar
Jag har knappt lyssnat på Mgla innan, sitter nu och försöker höra samplet från nya skivan på Youtube genom världens sämsta datorhögtalare. Det låter riktigt lovande och jag längtar tills jag får komma hem från jobbet och lyssna så öronen blöder.
Citera
2012-03-02, 17:36
  #9106
Medlem
Dissection: Alla plattor. Tröttnar aldrig på dom.
Watain: Sworn to the dark. Har tyvärr lyssnat sönder Lawless darkness.
Slayer: Reign in blood och South of Heaven. Så jävla bra plattor.
Citera
2012-03-02, 17:45
  #9107
Medlem
Rofers avatar
Fick hem Necros Christos nya skiva Doom of the Occult i veckan, efter första genomlyssningen verkar den riktigt bra.
Såg att Degial är på väg med ny skiva, smakprov finns här. Tar och lägger på deras sjua Death and Darkness Buries All...".

Edit: Ja, sjutummare tar ju slut tämligen snabbt. Investerade Reveals nya skiva på deras spelning förra helgen, någon som var där? Dra åt fan vad bra det var. Ska lyssna igenom den än en gång. Kanonplatta.
__________________
Senast redigerad av Rofer 2012-03-02 kl. 18:24.
Citera
2012-03-02, 19:45
  #9108
Medlem
KSEs avatar
Senaste veckorna har jag lyssnat på Nekromantheons senaste platta, Rise, Vulcan Spectre och det gör jag just nu också.
Visserligen thrash men jag tycker nog den platsar ganska bra i tråden ändå.

Sinnessjukt bra skiva !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in