Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Har nu i mer nyvaket och nyktert läge fortsatt lyssna på nya Mgla, och ta mig fan om jag inte lyckats hitta någon faktor som kommer i vägen för ett fulltaligt betyg. Efter att ha läst de fullkomligt superba texterna blev det hela bara ännu bättre. Detta måste absolut vara en av de 10 bästa black-skivorna jag hört i mitt liv, och trots att den är såpass ny är jag inte alls långt ifrån att säga att den slår hela den tidigare diskografin på fingrarna, vilket är en fullkomligt sanslös bedrift. Jag får lite samma känsla som av Urfaust när de släppte Der Freiwillige Bettler; ett band som med en samling EP's, splits, demos och allt vad det må vara presenterar ett unikt och fenomenalt bra koncept i ganska enkel skrud, och sedan drämmer de till med en jävla gigant till fullängdare där alla element genomarbetats till perfektion.
Adversarius är frälst från topp till tå. Skulle jag försöka mig på en halvhjärtat småkritisk analys så slår nog andra halvan av skivan lite högre än den första. V och VI kommer förmodligen bli mina favoritspår, helvete vilken monumentalt överlägsen aural svartkonst det är. Det värmer mig innerligt att det ännu, 2012, finns band som kompromisslöst och dedikerat håller den hornpryddes fana högt och stolt inom den här genren. Och backar upp det med en låtskrivarförmåga bortom denna värld. Att han aldrig får slut på riff som är så simpla men ändå så geniala är bortom mitt förstånd.
HAIL MGŁA!!!!!
Är helt böjd att hålla med dig idag.
Efter en natt av lyssning i lurar på plattan 2 snurrar, så är jag precis lika frälst.
Jag behövde bara ta in och förstå att det var så bra mycket bättre än jag hade hoppats på, med tanke på att deras tidigare verk, verkligen är utomjordliga!
Jag tycker plattan håller kanonkvalité rakt igenom, har inte bestämt mig för favoritspår ännu. Fler än 4 låtar av 7 lyckas framkalla gåshud, och det är absolut inte ofta när det gäller mig. Så det är så positivt det bara kan bli.
I ärlighetens namn så kan jag säga att jag anser 2012s absolut bästa skiva kom tidigt!
Det ska till en overklig kraft för ett band att slå det här i år. Eller ens någonsin.