2012-04-11, 12:12
Medlem
Frank Friendlys avatar
Mgla börjar sätta sig.

Spawn of poss är fan helt olyssningsbart
Citera
2012-04-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Varför inte lyssna på KVALITATIV metal:

http://www.youtube.com/watch?v=Zl1yCKOQQO8&feature=g-vrec&context=G2b86024RVAAAAAAAAAg
Rätt bra faktiskt. Aldrig gett tech death (antar det är vad det är?) nån direkt chans förut, kanske är dags nu.
Citera
2012-04-11, 12:53
Medlem
Adversariuss avatar
Fy helvete vad bra den nya Marduk-singeln är. Helt otroligt hur de kan överträffa sig själva efter över 20 år.

NP: Marduk - Souls for Belial
Citera
2012-04-11, 12:58
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag är för kosmisk utplåning men emot barnamord och obefogade våldshandlingar. Det ena behöver inte utesluta det andra, det är nog det vanligaste missförståndet som finns. Tycker snarare han verkar ha mognat och insett att resan mot avgrunden går inåt och involverar inte andra människor, det är mest identitetssökande ungdomar som till varje pris ska försöka implementera alla dessa ideologier i sitt vardagsliv, vilket man inte kan om man inte vill spendera resten av sitt liv i isoleringscell. Det är oftast ett sökande efter reaktioner från omvärlden. Såvitt jag ser det handlar det om personlig vinning och utveckling och då är det bäst att undvika att stöta sig med förtryckande samhällsmakter och försöka skapa livsförutsättningar som främjer detta. Vilket man såklart inte gör om man går ut och mejar ned dagisbarn.

EDIT: Gillar hans citat ännu mer sedan jag läste det igen, faktiskt. Folk borde ägna sig åt att förfina det spirituella våldet och de transcendentala vapnen istället för att posera i skogar och välta gravstenar. Ordet kommer i slutändan alltid ha större kraft än knytnäven.

Om man, som jag antar att herr Belfagor fortfarande gör, hatar allt liv och rörelse som finns i universum och ägnar varje sekund av sin miserabla existens till att bryta sig lös från detta fängelse och samtidigt förstöra det så borde man inte ha några som helst problem med att snitta upp halsen på en 5-åring och knulla strupsåret. Att det är onödigt osv kan diskuteras. Men faktum är att makro och mikrokosmos är tätt sammanlänkade och påverkar varandra direkt och indirekt. Så att tex döda ett barn skulle rent teoretiskt kunna ha en mycket god påverkan på sin spirituella utveckling. Jag respekterar och har förståelse för att han personligen inte vill döda barn eller att det skall utsättas för honom nu när han väntar barn. Men att gå ut och säga att alla med liknande sprituella mål och som är verksamma inom genren borde följa hans egna subjektiva moral retar upp mig något fruktansvärt. Det här är samma person som gjort sig ett namn genom att jaga negrer med långsvärd och alla möjliga illgärningar så att det är just han som går ut med detta är ganska ironiskt. Det har börjat florera en hel del sådant här life metal bögtjafs på sistone. Att de "växer upp" och ändrar synsätt för att de skaffar familj osv ser jag inte som ett tecken på visdom utan snarare att de sålt ut sig själva.

Som någon lustigt påpekade: För ett par år sedan kunde man läsa om att Belfagor ville att folk skulle skicka barnporr till honom. Nu kan man läsa om att han vill att folk skickar honom kristaller så han kan levla upp i Castlevania på Facebook.

NP: Bob Dylan - The Times They Are-a Changin'
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-04-11 kl. 13:05.
Citera
2012-04-11, 13:08
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Det här är samma person som gjort sig ett namn genom att jaga negrer med långsvärd [/b]

Yxa
Citera
2012-04-11, 14:49
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Yxa

Ah, så kan det ha varit

NP: Mare - Nidrosian Moon Sabbath
Okej hörrni, det kanske är så att det finns en del bra akter från Norge trots allt.
Citera
2012-04-11, 15:11
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ah, så kan det ha varit

NP: Mare - Nidrosian Moon Sabbath
Okej hörrni, det kanske är så att det finns en del bra akter från Norge trots allt.

Jag har för länge sedan skrivit ett litet tips inlägg om "ny" bra norsk BM, det ignorerades av typ alla utom adversarius.
Citera
2012-04-11, 15:36
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Jag har för länge sedan skrivit ett litet tips inlägg om "ny" bra norsk BM, det ignorerades av typ alla utom adversarius.

Tusan, det måste jag ha missat. Det är bara på senaste jag kollat in tråden regelbundet. Innan dess var jag "periodare". Känner mig inte sugen på att gå igenom 800+ sidor i jakt på inlägget så om du kunde upprepa dig skulle det uppskattas.

Här är alla "nya" bra norska akter jag kommit över som jag kan komma på nu: Mare, Kaosritual, Dødsengel, Celestial Bloodshed och One Tail, One Head.
Citera
2012-04-11, 17:03
Medlem
NP: Dawn - Svarter Skiner Sólen
Citera
2012-04-11, 17:09
Medlem
Vetuss avatar
Har tagit del av en skiva som ständigt tycks återkomma i tråden, nämligen Katharsis - VVorld VVithout End. Ett jäkla rens som troligen kräver mer än en genomlyssning (och då helst efter bandets egna rekommendationer - på hög volym i beckmörker).
Citera
2012-04-11, 17:09
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Tusan, det måste jag ha missat. Det är bara på senaste jag kollat in tråden regelbundet. Innan dess var jag "periodare". Känner mig inte sugen på att gå igenom 800+ sidor i jakt på inlägget så om du kunde upprepa dig skulle det uppskattas.

Här är alla "nya" bra norska akter jag kommit över som jag kan komma på nu: Mare, Kaosritual, Dødsengel, Celestial Bloodshed och One Tail, One Head.

Tror det var ungefär dom. plus, Min kniv, saligia, skaur, antar att du känner till necromantheon och obliteriation.

Om du inte hört min kniv så är det ett måste. Vet inte hur många gånger jag kört igenom deras demo.
Citera
2012-04-11, 17:13
Medlem
DosSantoss avatar
Moonspell - Scorpion Flower

Underbart, såg dom '09 i Lissabon med en kusin. Trevliga minnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem