2013-05-26, 19:11
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Genocide Shrines - Devanation Monumentemples förblir bland det bästa jag över huvud taget hört det senaste halvåret och jag vill återigen tacka von S för tipset.

Det var man nästan skyldig efter alla bra tips jag läst i den här tråden.

Jag har lyssnat på den otäckt många gånger i helgen.

NP: Genocide Shrines - Nectars Of Tantric Murder

Det här bandet, texter, utseende och hu de mässar fram sitt mörker är bland det mest övertygande jag hört, även om man inte direkt har stenkoll på Shiva och Tantra och annat smått och gott. Ser fram emot en fullängdare eller vad som helst i framtiden.
Citera
2013-05-26, 19:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det var man nästan skyldig efter alla bra tips jag läst i den här tråden.

Jag har lyssnat på den otäckt många gånger i helgen.

NP: Genocide Shrines - Nectars Of Tantric Murder

Det här bandet, texter, utseende och hu de mässar fram sitt mörker är bland det mest övertygande jag hört, även om man inte direkt har stenkoll på Shiva och Tantra och annat smått och gott. Ser fram emot en fullängdare eller vad som helst i framtiden.
Ska kolla upp Genocide Shrines! Nu har jag senaste Summoning, Darkthrone och Burzum i playlisten...

Försöker även kolla om rösten behöver höjas i vår låt "livets dystra gång". Jäkla krångel hela tiden... Jag hör hur bra som helst i mina högtalare, men hos polaren hörs det dåligt som fan och när man höjer så låter det sämre... Har någon tråkigt så kan ni gärna ge mig lite feedback här. Vore toppen... Slut på Offtopic.

Vad tycker herrarna här i tråden om Darkthrones senaste? Och att Burzum släpper en platta som är elektronisk igen?
Citera
2013-05-26, 19:51
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Försöker även kolla om rösten behöver höjas i vår låt "livets dystra gång". Jäkla krångel hela tiden... Jag hör hur bra som helst i mina högtalare, men hos polaren hörs det dåligt som fan och när man höjer så låter det sämre... Har någon tråkigt så kan ni gärna ge mig lite feedback här. Vore toppen... Slut på Offtopic.

Efter en genomlyssning tycker jag rösten höjs som fan efter 4 minuter och blir för hög. Den är bra i början.
Citera
2013-05-26, 19:57
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Efter en genomlyssning tycker jag rösten höjs som fan efter 4 minuter och blir för hög. Den är bra i början.
ja inte behövs den höjas ytterligare? Det tycker i alla fall inte jag... Tackar för feedback...

Lyssnar på Genocide Shrines nu! Jäklar vilket mörkt mangel! Låter kanon!
Citera
2013-05-26, 20:13
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Vad tycker herrarna här i tråden om Darkthrones senaste?
Jag tycker den är lysande. Inte rakt igenom kanske, men Dead Early, Valkyrie och Leave No Cross Unturned är i alla fall fantastiska spår. Jag hör verkligen exakt vad de ville göra med den, och det låter fortfarande 100% Darkthrone i mina öron precis som de alltid har gjort, även om själva "ytan" på musiken varierar mellan skivorna.
Citera
2013-05-26, 20:47
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Grotesque - In The Embrace Of Evil.

http://www.youtube.com/watch?v=ImUQ2ztMcGQ

Lysande.

Apropå "kusliga" platser, någon som tittat på Mayhems kåk i Kråkstad (Sørumveien n.8 1408, Kråkstad)? Finns den kvar eller riven? Tydligen skall husnumret vara 8 men har bara hittat 10 som lägst.

Man åker förbi i krokarna lite då och då, kanske kan ta sig en titt.
Citera
2013-05-26, 21:40
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jag bor rätt nära den. Men den ligger ju på ett berg mitt i skogen så det tar ett tag att ta sig dit. Speciellt om man som jag får klara sig utan bil. Mördaren kan inte ha valt ett mer spöklikt ställe. Kan bjussa på några av de bilder jag tog igår: http://schlangekraft.tumblr.com/post/51320790155/now-that-the-police-has-left-the-mountains-i-took

Bästa är att det fortfarande saknas kroppsdelar och att hela området nu är fritt från polisspärrar, så kanske man snubblar över något gott inom kort
Då får jag önska dig lycka till med sökandet. Hittar du något så får du slänga upp ett kryptiskt inlägg här i tråden!

NP: Acherontas - Amenti - The Lamp ov the Desert
Citera
2013-05-26, 23:18
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hahahaha. Gränsen mellan att vara necro och att ta sig själv på för stort allvar är hårfin jag lekte också Pelle Ohlin när jag var yngre, men hade jag fortsatt på den banan hade jag nog gjort vad han gjorde när han var i min ålder. Det vore lite väl tidigt.

Genocide Shrines är nog mitt nya favoritband. Dessutom har de världens snyggaste logo.

NP: Darkthrone - Ravishing Grimness

Jag leker inte Pelle Ohlin eller tar mig själv på speciellt stort allvar alls. Allt är med en gnutta ironi och crazyhumor. Jag är den jag är av naturen och försöker inte och har aldrig försökt anpassa mig efter någon slags BM-mall. Hatar egentligen BM. Om någon blir ritualstyckmördad i närheten av min boning ser jag det som en självklarhet att åka dit och dyrka järnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Då får jag önska dig lycka till med sökandet. Hittar du något så får du slänga upp ett kryptiskt inlägg här i tråden!

NP: Acherontas - Amenti - The Lamp ov the Desert

En tackar och bockar. Det kan du fethaja att jag kommer att göra om så sker.

NP: Anal Vomit - Filthy Fuckers
Citera
2013-05-27, 00:54
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
ja inte behövs den höjas ytterligare? Det tycker i alla fall inte jag...

Nej nej för fan. Slutet av låten lät bara tattigt. Övertala din bandkamrat att köra med volymen som är i början. Vägrar han blåser skallen av honom och så har du om inte annat ett fint skivomslag

NP: Nyaste Darkthrone. Den börjar rätt skapligt tycker jag faktiskt men jag orkar egentligen bara med första låten.
Citera
2013-05-27, 04:03
Medlem
von_Ss avatar
Sólstafir har tydligen släppt nytt! Sitter på jobbet så jag kan tyvärr inte tanka men det på grund av stunder som de här man har Spotify.

Den efterblivna västkustidiotscenen i amerika har inte fattat nånting. Man ska låta som Solstafir och man ska framförallt se ut såhär: http://www.darkbombasticevening.com/2012/sites/default/files/styles/responsive_image/public/Band/solstafir.jpg och inte så här: http://2.bp.blogspot.com/-98awjjkxG20/TXKl0YtETLI/AAAAAAAABBU/bf9LDYka0Fc/s1600/DEAFHEAVEN%2B01sml.jpg

Det ska bli mig ett sant nöje att avnjuta frukosten till Sólstafir imorn.
Senast redigerad av von_S 2013-05-27 kl. 04:10.
Citera
2013-05-27, 08:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Nej nej för fan. Slutet av låten lät bara tattigt. Övertala din bandkamrat att köra med volymen som är i början. Vägrar han blåser skallen av honom och så har du om inte annat ett fint skivomslag

NP: Nyaste Darkthrone. Den börjar rätt skapligt tycker jag faktiskt men jag orkar egentligen bara med första låten.
Inget går upp mot ett gott skratt såhär direkt på morgonen... Ska framföra det! Lyssnade du i lurar eller i högtalare?

Nya Darkthrone är bra! Bland det bättre dom gjort på några år om du frågar mig! Men det som är bra med Darkthrone är att Darkthrone alltid är Darkthrone. Herr Fenriz verkar ha väldigt bestämda åsikter hurvida visst material lämpar sig att använda till Darkthrone eller ej. Dom avviker sällan långt ifrån den mall dom har gällande bandet. Det känns alltid tryggt och bra!

Lyssnar på nya Burzum såhär på morgonen. Tror fan jag gillade den nya plattan mer än Umskiptar eller vad den heter fast han här har återgått till elektronisk musik! Jäkligt bra atmosfär... Är det nåt som Varg är bra på så är det att skapa en speciell atmosfär i musiken...

Tackar för Genocide Shrines också! Bra skit! Ett enda stort mörker...

Edit: Genocide Shrines - Devanation Monumentemples
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-05-27 kl. 09:10.
Citera
2013-05-27, 09:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Sólstafir har tydligen släppt nytt! Sitter på jobbet så jag kan tyvärr inte tanka men det på grund av stunder som de här man har Spotify.

Den efterblivna västkustidiotscenen i amerika har inte fattat nånting. Man ska låta som Solstafir och man ska framförallt se ut såhär: http://www.darkbombasticevening.com/2012/sites/default/files/styles/responsive_image/public/Band/solstafir.jpg och inte så här: http://2.bp.blogspot.com/-98awjjkxG20/TXKl0YtETLI/AAAAAAAABBU/bf9LDYka0Fc/s1600/DEAFHEAVEN%2B01sml.jpg

Det ska bli mig ett sant nöje att avnjuta frukosten till Sólstafir imorn.
Ah! Hade missat att du skrivit detta! Den ska tas hem och lyssnas på direkt!

Edit: Nu när jag såg att det lyssnas på Masters Hammer så slängde jag in deras plattor i min playlist. Skickade även in de plattor av Maniac Butcher som jag har. Bra skit, men svinjobbigt att fixa alla taggar...Speciellt med Maniac Butcher, suuuperlånga konstiga jäkla låtnamn, men bra bm!

Plockar hem Mystifier´s plattor också!
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-05-27 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in