Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Nå, vad tyckte du?
NP: Tsjuder - Lord of Swords
Helvete, jag skrev ju ett inlägg om det

var fan tog det vägen? Jaja, får försöka återskapa det, drygt.
Jag blev fan i mig nästan gråtfärdig när jag lyssnade, satt trollbunden hela skivan igenom. Har även gått och lyssnat hela dagen idag. Finns få känslor som slår den att höra ett album och intuitivt veta att man fortfarande kommer älska det om ett år. Fantastiska arrangemang, grym produktion - inte ens Drumkit From Hell-virveln kan dra ned helheten det minsta. Lyriken är lika fantastisk som vanligt; musiken tror jag fan för första gången i bandets historia överträffar den. Ytterligare en duo som under flera år bygger upp en unik, nyskapande och fantastisk diskografi för att sedan slå ihop alla bra element till ett renodlat mästerverk och magnum opus - Förlåt är för WoI vad Der Freiwillige Bettler var för Urfaust. Jag vet inte vad jag ska säga, har i princip inget negativt att tillägga. De spår som utmärker sig mest tror jag nog är Mörkrädd, Walking In The Air samt Slicka Fitta - och resterande låtar håller grymt hög kvalité de med. Har tänkt att maila Daniel och berömma när jag har tid, det var fan så länge sedan jag snackade med honom.
In conclusion - en otrolig utveckling i musiken, lyriken är lika fantastisk som vanligt, och efter bara ett par genomlyssningar är det förmodligen redan min favoritskiva med dem. Underbart att höra dem befästa sin plats i eliten igen!