2011-09-20, 17:11
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Woods of Infinity - Underbart
Oh fy fan, hade ingen aning om att den nya kommit, thanks for the heads up ska lyssna ikväll efter en ordentlig cigarr!
Citera
2011-09-21, 11:22
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skavank
Blood Freaks första skiva Sleaze merchants!

Ännu ett band som alltför få är bekanta med, sjukt jävla bra

http://www.youtube.com/watch?v=UsUP3fkrKDw
Jag utser dig till hedersmedlem på FB, eftersom du både gillar Frightmare och Blood Freak

Lyssnar själv på Carnal Diafragmas senaste album, Planet of Childrens Heads. Bästa låten: As if an elephant sits on you.
Citera
2011-09-21, 12:48
Medlem
alprazolam_s avatar
WoI - Förlåt

Denna blir det tamefan att inhandla! Verkar riktigt bra hittills...
Citera
2011-09-21, 12:50
Medlem
Death - Crystal Mountain spelas precis nu.
Citera
2011-09-21, 13:56
Medlem
snillet_1s avatar
Dark Funeral - My dark desires

Helsköna när man vill ha lite tokröj.
Citera
2011-09-21, 16:58
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Oh fy fan, hade ingen aning om att den nya kommit, thanks for the heads up ska lyssna ikväll efter en ordentlig cigarr!
Nå, vad tyckte du?

NP: Tsjuder - Lord of Swords
Citera
2011-09-21, 18:56
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Nå, vad tyckte du?

NP: Tsjuder - Lord of Swords
Helvete, jag skrev ju ett inlägg om det var fan tog det vägen? Jaja, får försöka återskapa det, drygt.

Jag blev fan i mig nästan gråtfärdig när jag lyssnade, satt trollbunden hela skivan igenom. Har även gått och lyssnat hela dagen idag. Finns få känslor som slår den att höra ett album och intuitivt veta att man fortfarande kommer älska det om ett år. Fantastiska arrangemang, grym produktion - inte ens Drumkit From Hell-virveln kan dra ned helheten det minsta. Lyriken är lika fantastisk som vanligt; musiken tror jag fan för första gången i bandets historia överträffar den. Ytterligare en duo som under flera år bygger upp en unik, nyskapande och fantastisk diskografi för att sedan slå ihop alla bra element till ett renodlat mästerverk och magnum opus - Förlåt är för WoI vad Der Freiwillige Bettler var för Urfaust. Jag vet inte vad jag ska säga, har i princip inget negativt att tillägga. De spår som utmärker sig mest tror jag nog är Mörkrädd, Walking In The Air samt Slicka Fitta - och resterande låtar håller grymt hög kvalité de med. Har tänkt att maila Daniel och berömma när jag har tid, det var fan så länge sedan jag snackade med honom.

In conclusion - en otrolig utveckling i musiken, lyriken är lika fantastisk som vanligt, och efter bara ett par genomlyssningar är det förmodligen redan min favoritskiva med dem. Underbart att höra dem befästa sin plats i eliten igen!
Citera
2011-09-21, 23:21
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Helvete, jag skrev ju ett inlägg om det var fan tog det vägen? Jaja, får försöka återskapa det, drygt.

Jag blev fan i mig nästan gråtfärdig när jag lyssnade, satt trollbunden hela skivan igenom. Har även gått och lyssnat hela dagen idag. Finns få känslor som slår den att höra ett album och intuitivt veta att man fortfarande kommer älska det om ett år. Fantastiska arrangemang, grym produktion - inte ens Drumkit From Hell-virveln kan dra ned helheten det minsta. Lyriken är lika fantastisk som vanligt; musiken tror jag fan för första gången i bandets historia överträffar den. Ytterligare en duo som under flera år bygger upp en unik, nyskapande och fantastisk diskografi för att sedan slå ihop alla bra element till ett renodlat mästerverk och magnum opus - Förlåt är för WoI vad Der Freiwillige Bettler var för Urfaust. Jag vet inte vad jag ska säga, har i princip inget negativt att tillägga. De spår som utmärker sig mest tror jag nog är Mörkrädd, Walking In The Air samt Slicka Fitta - och resterande låtar håller grymt hög kvalité de med. Har tänkt att maila Daniel och berömma när jag har tid, det var fan så länge sedan jag snackade med honom.

In conclusion - en otrolig utveckling i musiken, lyriken är lika fantastisk som vanligt, och efter bara ett par genomlyssningar är det förmodligen redan min favoritskiva med dem. Underbart att höra dem befästa sin plats i eliten igen!

Kan bara hålla med dig.

Har också lyssnat konstant typ i några dagar nu. "De Vilda Vågornas Piran" är nog en av mina större favoriter på skivan.
Citera
2011-09-22, 06:40
Medlem
Edenbelows avatar
Ungefär halvvägs genom Walking in the Air inser jag vilken bra skiva Förlåt är. Efter några halvbra EP-släpp och splittar kommer äntligen något nytt man kan förlora sig i. Bra skit! Favoritlåt just nu måste vara underbart, texten i den är just underbar.
Citera
2011-09-22, 21:43
Medlem
Phalgunas avatar
Gillar verkligen WOI och framför allt deras senaste tre fullängdare. Förlåt nådde inte upp till samma nivå för mig. Bättre än de senaste mellansläppen var den i alla fall, får se om den växer i framtiden.

Kör på Mare- Spheres like death just nu. Ganska bra för att vara norskt faktiskt. Tycker annars inte det kommit någon speciellt minnesvärd musik därifrån på ganska många år. Celestial Bloodsheds platta är väl undantaget, men det var ju ändå ett tag sedan den kom.
Citera
2011-09-23, 12:16
Medlem
archeons avatar
Sitter nu och nöter bandet Stormlord som jag hittade för några dagar sen. Antar att de blandar black med power metal.

http://www.youtube.com/watch?v=hMs398QhHOk

3.10 är bland de sjukaste jag hört på på högsta volym
Citera
2011-09-23, 13:57
Medlem
Hangadrott666s avatar
Nile - even the gods must die
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto