2011-07-31, 12:15
Medlem
Akkadians avatar
Disma - Chasm of Oceanus
Citera
2011-07-31, 13:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahu
På kaoriblasts initiativ lyssnar jag på Craft - Fuck The Universe

Det är bra man har folk omkring sig som påminner en om allt bra man lyckas missa i musikväg!

EDIT: Nu blev det Maim - Crematory

För att vara en platta släppt 2011 måste jag säga att den låter otroligt härligt 90-tal. Gammelgo svensk döds!
Ja, den skivan är underbar! Craft är ett av de bästa svenska banden!

Aha så Maim har släppt en ny!? Den måste jag kolla upp direkt... From the Womb to the Tomb inhandlades ganska direkt efter att den släpptes. Bra band må jag säga!

Lyssnar på ryska Sect - WWII. De nämndes av någon tidigare i tråden, verkar bra, ej hört förut...
Citera
2011-07-31, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, den skivan är underbar! Craft är ett av de bästa svenska banden!

Aha så Maim har släppt en ny!? Den måste jag kolla upp direkt... From the Womb to the Tomb inhandlades ganska direkt efter att den släpptes. Bra band må jag säga!

Lyssnar på ryska Sect - WWII. De nämndes av någon tidigare i tråden, verkar bra, ej hört förut...

Ja helvete, jag har ju sett Craft otaliga gånger när jag surfat musik på nätet, men aldrig kommit till skott att lyssna... Det ångrar jag lite, men jag får ta igen det nu!

Craft - Total Soul Rape

Japps, Maims nya är om möjligt ännu bättre än From Womb to the Tomb. Väldigt skitig, som det ska vara.
Citera
2011-07-31, 17:45
Medlem
kaoriblasts avatar
Det är synd att klaga på soliga dagar, men det blir verkligen för varmt ibland.

Avsky - Malignant
Citera
2011-07-31, 18:12
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Intressant synsätt. Jag anser att Marduk blir bättre och mer relevanta när de sänker tempot. När de blastar för mycket får jag ofta känslan att det går på tomgång - been there, done that. Det har dock blivit bättre sedan Mortuus började skriva låtar med Morgan.
Jag håller med om att de långsamma blivit en aning bättre med Mortuus som låtskrivare, men jag tycker ändå inte att något efter "La Grande Danse Macabre" är värt att lyssna på. Inte jämfört med mästerverk som "Opus Nocturne", "Heaven Shall Burn... When We Are Gathered" eller "Panzer Division Marduk". Därför blev jag besviken på "Iron Dawn", eftersom de första två låtarna enligt mig är det bästa Marduk gjort på nästan tio år, och sen kom "Prochorovka" som en total besvikelse.

NP: Marduk - Wacht am Rhein: Drumbeats of Death
Citera
2011-07-31, 18:30
Medlem
MrVisstos avatar
Nachtmystium - Addicts: Black Meddle, Part 2 och Carpatihian Forest - Black Shining Leather är två skivor som gått varma hemma hos mig i ett par månader nu! CF är en relativt ny bekantskap för mig och jag måste säga att de har seglat upp som ett av mina absoluta favoritband! Riktigt "fläskiga"!!!
Citera
2011-07-31, 18:34
Medlem
swebarbs avatar
Diggar Sorghegards nya platta fetskön.
Citera
2011-07-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akkadian
Disma - Chasm of Oceanus

Hur låter det? Jag gillar deras demo väldigt mycket.
Citera
2011-07-31, 20:11
Medlem
Akkadians avatar
smutsigt, rått och lätt doomaktigt. Jag gillar det!
Citera
2011-07-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akkadian
smutsigt, rått och lätt doomaktigt. Jag gillar det!

Detta bådar gott, dödsmetall med lätt doom-influens gillas, får se till att införskaffa och lyssna på den snarast då.
Citera
2011-07-31, 21:52
Medlem
neat-os avatar
White Medal - Alone as Owt
Grym brittisk black metal med lokalpatriotiskt tema. Sista låten är faktiskt riktigt vacker och överraskar med kvinnlig bakgrundssång satt till rå black metal. Bandledaren George Proctor är även med i Sump och det svensk-engelska projektet Gammal Sed.

City Bones - Dead Close
Nånstans på gränsen mellan black metal och noiserock. Extremt lo-fi, är till och med osäker på om det är någon sång med eller om det bara är brus. Ljudbilden är otroligt massiv, och första låten är uppbyggt kring en bordunton som ger en psykedelisk touch åt musiken.

Pagan Youth - Demo
Ungefär samma stuk som City Bones, förutom att sången är tydligare. Bra grejer.

Allt från 2011.
Citera
2011-07-31, 22:08
Medlem
NP: Zemial - Dusk

Citat:
Ursprungligen postat av neat-o
White Medal - Alone as Owt
Grym brittisk black metal med lokalpatriotiskt tema. Sista låten är faktiskt riktigt vacker och överraskar med kvinnlig bakgrundssång satt till rå black metal. Bandledaren George Proctor är även med i Sump och det svensk-engelska projektet Gammal Sed.

På din beskrivning så låter det litet som Akitsa, vilket är smått spännande. Detta band måste jag kolla upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in