2012-12-20, 23:01
Medlem
Phalgunas avatar
Verkar inte ha missat någonting under veckorna sedan jag kollade denna tråd senast. Nu är det i alla fall dags för de riktiga årsbästa-listorna, där många lär få lite kvalitativa tips. Bring them on…

Har inte lyssnat så mycket på metal den senaste tiden, nu är det Morbid Angels diskografi från demos-G som spelas under konstant rökande. http://www.youtube.com/watch?v=BkhZpMo2-0I Riffen mellan 7 min fram till slutet av denna låt måste höra till de bästa DM-riffen någonsin. I alla fall om man lyssnar på skivan, jewtube tar uppenbarligen bort basen ur all musik.
Senast redigerad av Phalguna 2012-12-20 kl. 23:04.
Citera
2012-12-21, 08:15
Medlem
Kapten_Blaus avatar
idag går världen under så då får man börja festen extra tidigt med lite redig rock n roll gubbar och gummor

genocide ss - the hateball is running
https://www.youtube.com/watch?v=oOtwwKK-hrs&list=UUwW-0R7WowH9o68qzhU_OsA&index=52

genocide ss - i dont care (hank williams cover)
https://www.youtube.com/watch?v=_yBiWTug4cs&list=FLn9KJnlK3MtzJQLxZngsZrA& index=16

genocide ss - we declare it
https://www.youtube.com/watch?v=8MKXuZUZntg&list=FLn9KJnlK3MtzJQLxZngsZrA

RIP Mieszko Talarczyk
Citera
2012-12-21, 08:29
Medlem
von_Ss avatar
Sista arbetsdagen firades med en promenad i snövädret och nästan hela Winterkälte. Jag mådde som en riktig övermänniska.

Blir svårt att få ihop en topp 10-lista känner jag. Har mest ägnat året åt att upptäcka och återupptäcka gamla band. Främst Gontyna Kry och PdH i första kategorin och sen har jag ägnat mycket tid åt Darkthrone och Burzum igen. Får bli en topp 5 kanske för året.
Citera
2012-12-21, 12:02
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Sista arbetsdagen firades med en promenad i snövädret och nästan hela Winterkälte. Jag mådde som en riktig övermänniska.

Blir svårt att få ihop en topp 10-lista känner jag. Har mest ägnat året åt att upptäcka och återupptäcka gamla band. Främst Gontyna Kry och PdH i första kategorin och sen har jag ägnat mycket tid åt Darkthrone och Burzum igen. Får bli en topp 5 kanske för året.
Min sista arbetsdag(för några dagar sedan) spenderades i vanlig ordning på ett kontor med hela Winterkälte. Jag mådde som en riktig undermänniska. Men det gör väl vi alla allt som oftast så inga nyheter där. Jag fann det också oerhört svårt med en årsbästalista; Ofermod, Mgla och Marduk har stått för de enda riktiga wow-upplevelserna inom åtminstone black metal detta år. Jag kanske glömmer bort någon, men vem bryr sig?

Juldepressioner aside så har jag nu inlett dagen med att slänga på ett gammalt välkänt norskt vax som jag fått upp öronen för på senaste tiden; Kvist - For Kunsten Maa Vi Evig Vike. Jag gillar den, den osar Immortal och Emperor men är ändå annorlunda. Sången, produktionen, kompositionerna.
Citera
2012-12-21, 12:48
Medlem
Phalgunas avatar
Wrathprayer, Teitanblood, Pseudogod, Vomitor, Revenge tycker jag alla är bättre än Ofermod och framför allt Marduk. Ofermods gig i Stockholm nyligen var rätt bra. Släppts en massa bra PE detta år också. Tror 2013 blir ett bättre skivår överlag.
Citera
2012-12-21, 13:05
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Juldepressioner aside så har jag nu inlett dagen med att slänga på ett gammalt välkänt norskt vax som jag fått upp öronen för på senaste tiden; Kvist - For Kunsten Maa Vi Evig Vike. Jag gillar den, den osar Immortal och Emperor men är ändå annorlunda. Sången, produktionen, kompositionerna.

Kvist är jävligt bra av det lilla som släppts, men har du lyckats undvika dem tills nu?

Drudkh - Blood, när solot kommer, fyfan vilken gåshud. Swan Road är för övrigt en jävligt bra platta.
Citera
2012-12-21, 13:26
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Kvist är jävligt bra av det lilla som släppts, men har du lyckats undvika dem tills nu?

Drudkh - Blood, när solot kommer, fyfan vilken gåshud. Swan Road är för övrigt en jävligt bra platta.
Nope. Som med många andra legendariska akter kan jag ha hört dem för många år sedan, men upptäckt dem först långt senare.

Jag måste lyssna lite med på The Swan Road känner jag, har aldrig riktigt fastnat för den trots att resten av Drudkhs tidiga skivor är bland det bästa jag vet.
Citera
2012-12-21, 14:55
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Nope. Som med många andra legendariska akter kan jag ha hört dem för många år sedan, men upptäckt dem först långt senare.

Jag måste lyssna lite med på The Swan Road känner jag, har aldrig riktigt fastnat för den trots att resten av Drudkhs tidiga skivor är bland det bästa jag vet.

Ah okej, jo jag har undvikit en hel del av band som anses vara självklarheter att hört, Watain är ju jävligt prisade men fick avsmak när jag såg att dom var med på melodifestivalen fast nu har jag sett lite intervjuer med dem och de verkar faktiskt ta sin musik seriöst så kanske ska ge dem en chans.
Annars är det norska självklarheter som Emperor, Satyricon och Immortal som jag missat, för mycket hyp kring att man ska lyssna på det, och det kanske man ska! Men vem fan har bråttom liksom.

Hmm kanske överdrev lite om Swan Road, var mitt i en gåshud och blev exalterad, höjdpunkterna är Blood och The Price of Freedom. Autumn Aurora och F.L är svinbra rakt igenom.

Drudkh - Summoning the rain
Citera
2012-12-21, 15:06
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ah okej, jo jag har undvikit en hel del av band som anses vara självklarheter att hört, Watain är ju jävligt prisade men fick avsmak när jag såg att dom var med på melodifestivalen fast nu har jag sett lite intervjuer med dem och de verkar faktiskt ta sin musik seriöst så kanske ska ge dem en chans.
Annars är det norska självklarheter som Emperor, Satyricon och Immortal som jag missat, för mycket hyp kring att man ska lyssna på det, och det kanske man ska! Men vem fan har bråttom liksom.

Hmm kanske överdrev lite om Swan Road, var mitt i en gåshud och blev exalterad, höjdpunkterna är Blood och The Price of Freedom. Autumn Aurora och F.L är svinbra rakt igenom.

Drudkh - Summoning the rain

Wait what..? Watain på melodifestivalen??
Citera
2012-12-21, 15:10
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Wait what..? Watain på melodifestivalen??

Haha, sorry menar att dom dök upp på grammisgalan och bjöd på ett medialt spektakel bland en massa trendnissar.
Citera
2012-12-21, 15:13
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Haha, sorry menar att dom dök upp på grammisgalan och bjöd på ett medialt spektakel bland en massa trendnissar.

Jaha, blev lite orolig där för en sekund.

NP: Drudkh - Summoning the Rain
Citera
2012-12-21, 15:28
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Jaha, blev lite orolig där för en sekund.

NP: Drudkh - Summoning the Rain

Inget emot att dom ställer upp på sådant men får en instinktiv känsla att det bara är ett showband. Black metal får gärna vara mystifierat och svårtillgängligt för min del men jag är ingen talesman för genren och de som sysslar med sin musik helhjärtat har min respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in