2011-04-28, 21:54
Medlem
Glumurphonels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnar också igenom Anaal Nathrakhs nya skiva. Den skulle passa bra som soundtracket till en snedtripp i en tortyrkammare. Definitivt deras värsta (på ett bra sätt, naturligtvis...) sedan debuten.

Som alla andra har man också kollat in albumet.
Helt klart en av de skivor som är värd att köpa.

Låtstrukturerna fastnade lätt i skallen vilket jag gillar.
Har gått runt några timmar nu och nynnat på diverse stycken från albumet..

Snedtripp i en tortyrkammare kan man allt säga trots allt, skivan för mig symboliserar rent vanvett och mänsklig desperation. Man vill nästan sätta på sig mp3n och sedan springa ut i kalsonger och gå berserk på allt man ser för att slutligen ställa sig och skita på någons trädgårdsbord.
Anaal Nathrakh kommer alltid ha en speciell plats på min cd hylla.
Senast redigerad av Glumurphonel 2011-04-28 kl. 21:57.
Citera
2011-04-28, 22:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Har käkat ett gäng Zopiklon. Sen fick jag för mig att dra i mig en fix med lite mindre än 4mg Buprenorfin.
Man blev väl lite påtänd må jag säga, men jag är samtidigt lite lätt flöddrad så jag vet inte vad jag känner av vad. Hursomhelst så tyckte jag då att det var en fantastisk ide att lyssna på Silencer. Lyssnade därför på Sterile nails and thunderbowels. Fantisktiskt bra musik han gjort, den där karln!

Nu drar jag iaf på Woods of desolation - Torn beyond reason. Fy fan jag får gåshud när den första låten, titel-låten drar igång. Great shit!

Jävligt fint att lyssna på extremmetal när man tagit tunga nedåtdroger. Opiater/Opioider, downers, weed och alkohol. Det sistnämnda preparatet brukar jag längre inte, så på det planet är jag nykterist...

Jaja, förlåt för massa off-topic, det jag ville få fram är att man kan förhöja lyssnandet något enormt genom att ta droger.

Never stop the madness! Ni vet...
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-04-28 kl. 22:10.
Citera
2011-04-28, 22:17
Medlem
Glumurphonels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har käkat ett gäng Zopiklon. Sen fick jag för mig att dra i mig en fix med lite mindre än 4mg Buprenorfin.
Man blev väl lite påtänd må jag säga, men jag är samtidigt lite lätt flöddrad så jag vet inte vad jag känner av vad. Hursomhelst så tyckte jag då att det var en fantastisk ide att lyssna på Silencer. Lyssnade därför på Sterile nails and thunderbowels. Fantisktiskt bra musik han gjort, den där karln!

Nu drar jag iaf på Woods of desolation - Torn beyond reason. Fy fan jag får gåshud när den första låten, titel-låten drar igång. Great shit!

Jävligt fint att lyssna på extremmetal när man tagit tunga nedåtdroger. Opiater/Opioider, downers, weed och alkohol. Det sistnämnda preparatet brukar jag längre inte, så på det planet är jag nykterist...

Jaja, förlåt för massa off-topic, det jag ville få fram är att man kan förhöja lyssnandet något enormt genom att ta droger.

Never stop the madness! Ni vet...

Är endast brukare av cb, men finns inget finare än att ta en fin holk och sedan lyssna på musik.
Man fattar direkt hur allt hänger ihop

Fast oavsett hög eller inte så får jag också gåshud av den låten (torn beyond reason), så jävla gött.

Fan, fler borde testa lyssna på metal höga.
Men alla tror tydligen att man automatiskt måste lyssna på mindre aggresiv musik för att det ska bli bra.
Vill man åt nåt jävligt mäktigt är det metal eller opera som gäller.

Sickening Horror - This Cold Funeral

Sickening horror's album When Landscapes Bled Backwards är riktigt bra.
Kom inte ens ihåg att jag hade lyssnat på den förut, så var ett bra tag sen.
Senast redigerad av Glumurphonel 2011-04-28 kl. 22:22.
Citera
2011-04-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glumurphonel
Är endast brukare av cb, men finns inget finare än att ta en fin holk och sedan lyssna på musik.
Man fattar direkt hur allt hänger ihop

Fast oavsett hög eller inte så får jag också gåshud av den låten, så jävla gött.

Fan, fler borde testa lyssna på metal höga.
Men alla tror tydligen att man automatiskt måste lyssna på mindre aggresiv musik för att det ska bli bra.
Vill man åt nåt jävligt mäktigt är det metal som gäller när man är hög.
Anaal Nathrakh + cb funkar halvbra dock... riktigt brutal musik passar bättre på fyllan tycker jag. Episkt skit som Primordial eller att dra igenom nåt av Moonsorrows senare mästerverk efter en pipa fint röka är någon som fler borde unna sig, dock (Moonsorrow funkade riktigt fint till och med under en tripp som höll på att spåra ur)

Ska nog röka några bloss och dra igenom Redemption at the Puritan's Hand med Primordial igen. Nemtheanga growlar (ok inte riktigt, men finns det ens ett bra svenskt ord för black metal "shrieks" eller "rasps"?) ganska friskt på denna skivan så black metal får det kallas tycker jag. Hittills gillar jag skivan ännu mer än The Gathering Wilderness men vet inte riktigt om den vinner över To the Nameless Dead...
Citera
2011-04-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnar också igenom Anaal Nathrakhs nya skiva. Den skulle passa bra som soundtracket till en snedtripp i en tortyrkammare. Definitivt deras värsta (på ett bra sätt, naturligtvis...) sedan debuten.

Jag väger fortfarande lite mellan om jag gillar Passion mer än In the Constellation... Men ja, otroligt brutal vilket gladde mig då det har funnits en del diskussioner om att de skulle blanda in helt andra stilar i musiken. Får dra ett par genomlyssningar till.
Funderar på att köpa den också, och samtidigt beställa ett par av de gamla albumen... AN håller måttet vid varje release så att stödja dom har jag inga problem med.

Lyssnar f.ö på Lunar Aurora - Kerker Aus Zeit. Fan vad Aran & Co. producerade bra BM!
Senast redigerad av Nahu 2011-04-28 kl. 23:49.
Citera
2011-04-29, 10:32
Medlem
pebers avatar
Vad i helvete. Mikael Åkerfeldt har ju tappat growlrösten helt!

Jag hade tänkt springa iväg och inhandla Bloodbaths nya dvd men lyssna här http://video.aol.com/aolvideo/aol-music/eaten/913919928001 han låter skit. T.o.m ännu sämre än på Opeths Royal Albert Hall skiva.

De får i alla fall till det extremt köttiga gitarrljudet. Men fy fan.
Citera
2011-04-29, 10:55
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peber
Vad i helvete. Mikael Åkerfeldt har ju tappat growlrösten helt!

Jag hade tänkt springa iväg och inhandla Bloodbaths nya dvd men lyssna här http://video.aol.com/aolvideo/aol-music/eaten/913919928001 han låter skit. T.o.m ännu sämre än på Opeths Royal Albert Hall skiva.

De får i alla fall till det extremt köttiga gitarrljudet. Men fy fan.

Aldrig varit nåt stort fan av Åkerfeldt men det där var ju jättedåligt.
Citera
2011-05-01, 13:59
Medlem
kaoriblasts avatar
NP: Gorgoroth - Pentagram

Jag älskar produktionen på den här skivan, det känns snyggt och välgjort, men fortfarande rått och smutsigt.
Citera
2011-05-01, 16:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
NP: Gorgoroth - Pentagram

Jag älskar produktionen på den här skivan, det känns snyggt och välgjort, men fortfarande rått och smutsigt.
Mycket bra platta! Den och Antichrist kommer alltid att hålla måttet!

Lunar Aurora - Weltenganger
Tyskarna har faktiskt sin beskärda del kvalitativ BM! Just Lunar Aurora har jag inte lyssnat på sådär jättelänge, ganska nyligen jag upptäckt detta band. Inte en dag för sent...
Citera
2011-05-01, 16:42
Bannlyst
Deus Absentia

http://www.youtube.com/watch?v=2Ylta4xB15o
Citera
2011-05-01, 19:00
Medlem
Soreption - Deterioration of Minds

Citera
2011-05-01, 22:07
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mavav
Soreption - Deterioration of Minds

Sundsvalls sämsta band.

Själv ska jag ta och lägga på Sundsvalls bästa band - Nidsang och deras senaste EP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in