2011-02-01, 16:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Var har du fått för dig att Kim skapat musiken?

Har själv inte lyssnat på Sjukdom än, B berättade på telefon bara i morse att den läckt. Förmodligen är det väl tidningar osv som får ta del av mastern i recensionssyfte som på något sätt läcker ut den. Men det ska bli spännande att höra, fick höra råversioner av några låtar för flera månader sedan men sedan dess har jag inte hört något. Någon här inne som ansökt till auditions för livemedlemmar förresten?
Jag lyssnar på den nu, har bara hunnit några låtar; men det låter bra hittills iaf.

Har mest lyssnat på Burzums - Fallen nu i dagarna. Jag tycker den är okej, men den toppar inte Belus.
Citera
2011-02-01, 16:33
Medlem
Frank Friendlys avatar
Lyssnat genom Burzum - Fallen och Lifelover - Sjukdom

Dom båda får vackert kliva undan för

Negative Plane - Stained Glass Revelations

Sjuk skiva. sjuk

Snacka om att sätta ribban högt för årets framtida släpp.
Citera
2011-02-01, 17:21
Medlem
Citat:
Var har du fått för dig att Kim skapat musiken?

Har själv inte lyssnat på Sjukdom än, B berättade på telefon bara i morse att den läckt. Förmodligen är det väl tidningar osv som får ta del av mastern i recensionssyfte som på något sätt läcker ut den. Men det ska bli spännande att höra, fick höra råversioner av några låtar för flera månader sedan men sedan dess har jag inte hört något. Någon här inne som ansökt till auditions för livemedlemmar förresten?

Hmm, det vet jag inte, var egentligen bara något jag antog. Hur ser det ut i bandet då, vem/vilka skriver musiken egentligen?
Citera
2011-02-01, 18:55
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahu
Hmm, det vet jag inte, var egentligen bara något jag antog. Hur ser det ut i bandet då, vem/vilka skriver musiken egentligen?
Det står ju väldigt tydligt i skivkonvolut, på hemsidor och mest över allt. B komponerar och spelar in uppskattningsvis 90% av musiken. Kim bidrar med sång och enstaka gitarrpartier, antingen inspelade av honom eller B. Kims roll som frontman och B:s roll som mer tillbakadragen kompositör är ett medvetet beslut inom bandet, men det leder ju lätt till missförstånd som dessa. Men jag förringar absolut inte Kims musikaliska insatser; t.ex. outroriffet i Android och allra sista riffet i Destination: Ingenstans är ett par av hans bästa insatser i min mening. Mästerliga.
Citera
2011-02-01, 22:11
Medlem
Citat:
Det står ju väldigt tydligt i skivkonvolut, på hemsidor och mest över allt. B komponerar och spelar in uppskattningsvis 90% av musiken. Kim bidrar med sång och enstaka gitarrpartier, antingen inspelade av honom eller B. Kims roll som frontman och B:s roll som mer tillbakadragen kompositör är ett medvetet beslut inom bandet, men det leder ju lätt till missförstånd som dessa. Men jag förringar absolut inte Kims musikaliska insatser; t.ex. outroriffet i Android och allra sista riffet i Destination: Ingenstans är ett par av hans bästa insatser i min mening. Mästerliga.

Ja då känner jag ju mig ganska generad då det är uppenbart att jag inte äger en enda kopia av Lifelovers album (tack, studentekonomi). Tror dock att jag faktiskt vill köpa Sjukdom, i alla fall. Tack för info!
Citera
2011-02-02, 17:40
Medlem
Mordum87s avatar
Non Opus Dei - Eternal Circle

Faktiskt riktigt imponerad av den här skivan! Dock första gången då deras tidigare alster inte fått mig att höja på ögonbrynen direkt, men denna "Eternal Circle" (2010) är faktiskt riktigt jävla grym!
Vilket satans (halvtekniskt) kaosrens! :O

Men borde ändå tilltala er som gillar t.ex "Impeity", "Infernal War" och... ja varför inte "Behemoth".
Citera
2011-02-03, 14:04
Medlem
Lyssnar igenom lite random låtar med Melechesh, just nu "Rebirth of the Nemesis" från Emissaries. Tycker sångaren är för jävla tråkig men det gör inte så mycket för allt annat i musiken är riktigt jävla mäktigt. Sista minuten i låten är bland det bästa jag hört på länge tror jag.
Citera
2011-02-04, 00:56
Medlem
Mordum87s avatar
Sitter och lyssnar igenom "Kaos Sacramentum - Avgrundens Konst"..
Måste säga att det påminner en hel del om Orcivus, Spetälsk och mindre kända Grifteskymfning, så enligt mina öron låter det ju hittills riktigt bra! Dock är det ju ingenting man inte hört förr!

Kolla upp om ovannämnda band faller er i smaken!
Citera
2011-02-04, 14:09
Medlem
kaoriblasts avatar
Arfsynd - Arfsynd

Sagt det tidigare, säger det igen: stort mörker!
Citera
2011-02-05, 11:36
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahu
Lifelover är en grupp som byter form och konsistens allteftersom tiden går
Jag håller verkligen med dig. Likt min avföring före och efter en äkta turkpizza med veckogamla musslor så byter Lifelover både form och konsistens, men lik förbannat är det ändå skit.

NP: Troll - Alt for Satan
Citera
2011-02-05, 11:41
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Jag håller verkligen med dig. Likt min avföring före och efter en äkta turkpizza med veckogamla musslor så byter Lifelover både form och konsistens, men lik förbannat är det ändå skit.

NP: Troll - Alt for Satan

Haha, vilken kommentar. Får faktiskt själv säga att den senaste hitills inte har varit något riktigt örhänge, men fler lyssningar återstår. Gillade EP'n Konkurs dock, det var bra skit. Likaså plattorna innan var bra och sköna att lyssna på.
Citera
2011-02-05, 18:05
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnar igenom lite random låtar med Melechesh, just nu "Rebirth of the Nemesis" från Emissaries. Tycker sångaren är för jävla tråkig men det gör inte så mycket för allt annat i musiken är riktigt jävla mäktigt. Sista minuten i låten är bland det bästa jag hört på länge tror jag.
Melechesh är ett jäkligt bra band faktiskt! Är det nåt band som har riktigt knäckande riff så är det ju Melechesh... Lyssnar på Sphynx just nu. Jag kan tipsa alla som inte har hört att kolla upp lite random youtube klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=gwj3gFNqc4k

Svängigt värre. Satt just och funderade på om detta inte är lite likt Absu? Också ett favoritband! Sen kom jag på att Proscriptor har lirat trummor i Melechesh! Det är antagligen det som gjorde att jag drog den slutsatsen. Han är en jäkligt skön trummis faktiskt! Han har en väldigt egen stil!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-02-05 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in