2010-08-03, 01:41
Medlem
Ja, Silencer är fina..

Abyssic hate - Despondency
Citera
2010-08-03, 09:44
Medlem
lamehaters avatar
Silencer var sannerligen bra.

Mortifera - Le Revenant
Citera
2010-08-03, 13:37
Bannlyst
En polare tipsade om Fukpig, och jävlar i min stjärtlåda vad bra det var. Sen om det är black eller death vetefan, men crustigt och hårt och smutsigt är det iaf, och en del diffusa blackinfluenser kan man ju ana. Medlemmar från Anaal Nathrakh bl a.

http://www.youtube.com/watch?v=WrVet2SVw-M
Senast redigerad av pettson3816 2010-08-03 kl. 13:46.
Citera
2010-08-03, 14:11
Medlem
PieRatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
En polare tipsade om Fukpig, och jävlar i min stjärtlåda vad bra det var. Sen om det är black eller death vetefan, men crustigt och hårt och smutsigt är det iaf, och en del diffusa blackinfluenser kan man ju ana. Medlemmar från Anaal Nathrakh bl a.

http://www.youtube.com/watch?v=WrVet2SVw-M

blir nog att införskaffa en platta, riktigt bra var det. Diggar AN som fan så, det gick ganska naturligt
Citera
2010-08-03, 15:39
Medlem
Festerdays avatar
Drawn and Quartered - Procession of Pain
Det här är bra. Gillar man Immolation så är det givet.
Citera
2010-08-03, 18:27
Medlem
Lagergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Silencer är fruktansvärt bra. Vill du utveckla?
Ja, sångaren är ju nog bland det sämsta jag hört, alla metalheads jag känner har samma åsikt som mig.
Sen texten, allvarligt?

"Rip my throat, drink my blood,strangle me, drown me,
Give me vain and give me pain,knives running through me,
Oh, master of wounds - cut me"

Ni tycker på fullaste allvar att det är bra? sångaren är ett jävla psykfall. i rest my case
Citera
2010-08-03, 19:16
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagergren
Ja, sångaren är ju nog bland det sämsta jag hört, alla metalheads jag känner har samma åsikt som mig.
Sen texten, allvarligt?

Ni tycker på fullaste allvar att det är bra? sångaren är ett jävla psykfall. i rest my case

Nattramn är inte dålig. Han försöker knappast låta bra heller, rösten använder han väl antagligen som ett uttrycksmedel för känslorna som finns i både text och musik. Smärtan i nämnda herres röst är helt vansinnig. Atmosfären och känslan på "Death - Pierce Me" är någonting man sällan får ta del av.
Citera
2010-08-03, 19:56
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagergren
Sen texten, allvarligt?

Smart att kalla nattram psykfall när du listar Dissection i tråden.

Lyssna på Carola resten av ditt liv om du vill ha skönsång.

Tohu Tehom Theli Than Leviathan Tanin'iver Taninsam på dig snubbe.
Citera
2010-08-04, 00:22
Medlem
Maranathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Smart att kalla nattram psykfall när du listar Dissection i tråden.

Lyssna på Carola resten av ditt liv om du vill ha skönsång.

Tohu Tehom Theli Than Leviathan Tanin'iver Taninsam på dig snubbe.

Att jämföra Dissection med Silencer är värre blasfemi än 80-tals extremmetal...

Medan Nattramn är en deppad snorunge som jagar småflickor med yxa, ritar hakkors och sätter dit grisklövar på händerna var Jon helt enkelt en väldigt religiös person som strävade efter att bli så fri som möjligt. För en vanlig person kanske galen men fan inget psykfall som Nattramn.

Sen tycker jag Silencer är ett helt okej band, men Nattramn är sjukt överskattad som person av alla true-kids. (vilket jag förvisso inte anklagar dig för att vara.)

Men ja, att lyssna på BM och gnälla på att någon är ett psykfall kanske inte är allt för genomtänkt.

OT: Mgla - Groza
Citera
2010-08-04, 13:24
Medlem
Terrorfronts avatar
Permitting the noble dead to decend to the underworld - Nile

Hmm, men ja måste kommentera dehär me Fukpig lite... Kollade in dom via Spåttifaj å ska de verkligen låta så illa? Vettefan hur ja ska skriva att de låter, men typ hihaten hoppar som helvete. Istället för ett rent jämnt ljud så fjuttar de fram Inte helt fel musik, men dedär ljudet stör mig sjukt möe.

Sjukt störande enligt mig
Citera
2010-08-04, 17:11
Medlem
Drar igenom Mortal Decays samlingsplatta A Gathering of Human Artifacts nu! Fyfan sicken jävla döds!
Citera
2010-08-05, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorfront
Permitting the noble dead to decend to the underworld - Nile

Hmm, men ja måste kommentera dehär me Fukpig lite... Kollade in dom via Spåttifaj å ska de verkligen låta så illa? Vettefan hur ja ska skriva att de låter, men typ hihaten hoppar som helvete. Istället för ett rent jämnt ljud så fjuttar de fram Inte helt fel musik, men dedär ljudet stör mig sjukt möe.

Sjukt störande enligt mig

Vet inte riktigt vad du menar, själva D-takten på trummorna går ju sådär. Vet inte hurpass mycket du lyssnat på crust/d-beat innan.

Upplever du samma missljud på t ex Wolfbrigade - This is life (som också finns på Spotify)?

edit: on topic: Benighted - Identisick
Senast redigerad av pettson3816 2010-08-05 kl. 08:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in