2011-04-17, 15:36
Medlem
Srûleah

http://www.youtube.com/watch?v=RElwYUbhYlk&feature=related
Citera
2011-04-17, 19:36
Medlem
Adversariuss avatar
Har fått kontakt med ett österrikiskt Katharsis-freak och kommit över en jävla massa spännande material. Bl.a. massa gamla intervjuer, bilder och namn på medlemmarna, Drakhs sida på det universitet han jobbar på osv. Om jag får dela med mig av det? Gissa

Annars har Drudkh - Sunwheel gått varm nu när horlyktan värmer på. Det är fan den enda låt jag känner till som perfekt lyckats fånga sommaren i en black metal-kontext. Måste höras. Skål!
Citera
2011-04-17, 20:35
Medlem
Glumurphonels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Har fått kontakt med ett österrikiskt Katharsis-freak och kommit över en jävla massa spännande material. Bl.a. massa gamla intervjuer, bilder och namn på medlemmarna, Drakhs sida på det universitet han jobbar på osv. Om jag får dela med mig av det? Gissa

Annars har Drudkh - Sunwheel gått varm nu när horlyktan värmer på. Det är fan den enda låt jag känner till som perfekt lyckats fånga sommaren i en black metal-kontext. Måste höras. Skål!

Ge oss lite skvaller i alla fall!

Fick förövrigt äntligen tag på en urfaust tröja! Har varit på jakt efter såna en lång tid nu.
Dom sålde ut lite rester från köln spelningen som dom tydligen hade glömt kvar hemma.

En joppe på detta? Självklart

Ondskapt - Revelations of Another Time
Citera
2011-04-18, 10:29
Medlem
Akkadians avatar
Blut Aus Nord - Epitome I

Annars får det väl bli lite Deathspell Omega eller lite Burzum i vårsolen.
Citera
2011-04-19, 01:48
Medlem
Lyssnar igenom Amorphis mästerverk Tales From the Thousand Lakes för första gången på länge... Melodisk, atmosfärisk doomig dödsmetall på allra högsta nivå.

Vill minnas att jag hade en diskussion med någon i denna tråden angående Amorphis nyinspelningar... Har ändrat mig, tycker nog allt att de gamla versionerna låter bättre ändå. Känns mer rått, mer genuint på något sätt.
Citera
2011-04-19, 01:59
Medlem
KillForSatans avatar
Gravehammer - Omens of a Macabre End http://www.youtube.com/watch?v=C2UVRqCtJNM

Hemskare kan det nog inte bli
Citera
2011-04-19, 11:26
Medlem
GaiNs avatar
Lyssnar lite på Vikernes nya platta Fallen från 2011.

Burzum- Jeg Faller

Jävligt bra måste jag säga.

Må väl
GaiN
Citera
2011-04-19, 11:33
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnar igenom Amorphis mästerverk Tales From the Thousand Lakes för första gången på länge... Melodisk, atmosfärisk doomig dödsmetall på allra högsta nivå.

Vill minnas att jag hade en diskussion med någon i denna tråden angående Amorphis nyinspelningar... Har ändrat mig, tycker nog allt att de gamla versionerna låter bättre ändå. Känns mer rått, mer genuint på något sätt.
Det absolut bästa Amorphis har släppt är annars Privilege of Evil EPn, den är rå och atmosfärisk om något.
Citera
2011-04-19, 11:45
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach

Det var nog mig du hade den lilla diskussionen med. Schysst att du har ändrat uppfattning.

Alcest - "Percées De Lumière" är vad jag lyssnar på idag, som en liten uppvärmning för kvällen. Alcest här i Göteborg lär inte bli helt dåligt.
Citera
2011-04-19, 14:47
Medlem
Jrgens avatar
Persefone - Core

Påminner mig en del om Edge of Sanitys Crimson II. Riktigt bra progressiv dödsmetall.
Citera
2011-04-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Det absolut bästa Amorphis har släppt är annars Privilege of Evil EPn, den är rå och atmosfärisk om något.
Dock inget för mig. Lyssnar på ytterst lite döds överhuvudtaget; Amorphis, Die Apokalyptischen Reiter och ett fåtal black/death-band undantaget.

Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Det var nog mig du hade den lilla diskussionen med. Schysst att du har ändrat uppfattning.
Det skulle inte förvåna mig. Efter noggrannt övervägande har jag kommit fram till att Tales ska låta som Tales och inte som Skyforger

Lyssnar på Deicide - Homage For Satan och fattar ingenting. Detta är helt enkelt inte bra musik i mina öron.
Citera
2011-04-19, 19:35
Medlem
Akkadians avatar
Skogen har släppt en ny platta som heter "Svitjod" som släpptes i dagarna. Väntar med spänning tills jag får hem den.

En sample/låt går att höra här:
http://www.youtube.com/watch?v=5FVrah2lsNQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in