Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Att kaos är den överordnade kraften råder det inget tvivel om. inte för mig iaf, jag har levt i kaos sen jag var liten. Supit, pundat och härjat som fan 4st LVM och så vidare. Kan tillägga att jag till stor del har velat skapa kaos när jag gjort så. Men jag har också gjort för att befria mig själv från mitt egna fängelse. Hjärnan. Och bara fucka upp sig totalt.
Moralistiska lagar och regler ger jag inte mycket för heller som du kanske förstår.
Jag har endel böcker om kaosmagi som jag inte läst ännu. Har du några förslag på böcker om kaosgnosticism? Vill läsa mer om detta! Blev verkligen intresserad nu.
Ursäkta OT så hemskt mycket. Vi kan fortsätta denna diskussionen via PM istället.
Totalselfhatred är vad jag lyssnar på. Detta är ju faktiskt riktigt bra när man gett den ett par lyssningar!
Jag tror nog det inte är så OT att prata om det som ett sidospår så länge man håller sig till ämnet parallellt. Det är ju ändå i allra högsta grad kopplat till black metal. Om mod misstycker får h*n givetvis säga till.
Precis, droger tar man ju dels i sinnesutvidgande syfte och dels för att undfly nykterhet i sig. Hela känslolivet har ju zip att göra med inställning till livet, optimism, religion osv, det är bara flöden av substabser i hjärnan. Kan man då alternera dessa substanser för att bli lyckliga är det ju klart man gör det, jag har ingen moralisk eller etisk kod som skulle se något fel med det. Visst tar man stryk av det, men allt gott i livet har en baksida. Men visst är droger och dekadens symboliska handlingar handlingar i hans ära för mig - man når det sanna skapandet genom förstörelsen, man finner den största lyckan i misären. Synden är den sanna näringen för själen.
Jag praktiserar inte magi eller ritualer som sagt, jag tillber/mediterar i mitt medvetandd i stället. Jag känner att det för mig till mina mål lika effektivt som om jag skulle läsa böcker och dylikt, och det är mitt mål är just att utvecklas på egen hand. Den inspirationen jag får genom de tecken djävulen uppvisar på vad som komma skall räcker mer än väl för att jag ska kunna kanalisera den energi det ger mig på de sätt jag vill.
Men är du intresserad av att läsa om kaosgnosticism kan du ju läsa TOTBL:s texter på deras hemsida:
www.templeoftheblacklight.net. Notera dock att jag inte identifierar mig som kaosgnosticist, de där killarna har hunnit längre på sin resa än vad jag har.
Bakfyllemorgonen kurerad med Ritalin och pollenhasch, undras vad man ska dra på nu. Det blir nog fan lite Katharsis, det är väckningsmusik av rang. Genom deras musik flödar ju fan omänskligt hat och kaos genom varje sekund, kommer nog aldrig tröttna på dem. Eller hitta ett bättre band. För redan frälsta rekommenderar jag Rehearsal 2001-kasetten, där får man lyssna på låtarna från Kruzifixxion med en råare, ruffigare produktion. Blood Staineth och Luziferion gör sig utmärkt i den tappningen. Kolla in! Blir nog fan till att smälla på den snart.