2010-12-04, 01:55
Medlem
kvertys avatar
Nyktalgia - Nekrolog, snart slut, men solot i slutet av låten är så jävla skönt. Hela albumet är skönt.
Citera
2010-12-04, 03:22
Medlem
Deathchambers avatar
Vårat debutdemo är klart och ute sen en vecka tillbaka.

Svensk döds med amerikanskt sound.

http://www.myspace.com/deathchamberswe
Citera
2010-12-04, 11:23
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Att kaos är den överordnade kraften råder det inget tvivel om. inte för mig iaf, jag har levt i kaos sen jag var liten. Supit, pundat och härjat som fan 4st LVM och så vidare. Kan tillägga att jag till stor del har velat skapa kaos när jag gjort så. Men jag har också gjort för att befria mig själv från mitt egna fängelse. Hjärnan. Och bara fucka upp sig totalt.
Moralistiska lagar och regler ger jag inte mycket för heller som du kanske förstår.

Jag har endel böcker om kaosmagi som jag inte läst ännu. Har du några förslag på böcker om kaosgnosticism? Vill läsa mer om detta! Blev verkligen intresserad nu.

Ursäkta OT så hemskt mycket. Vi kan fortsätta denna diskussionen via PM istället.

Totalselfhatred
är vad jag lyssnar på. Detta är ju faktiskt riktigt bra när man gett den ett par lyssningar!
Jag tror nog det inte är så OT att prata om det som ett sidospår så länge man håller sig till ämnet parallellt. Det är ju ändå i allra högsta grad kopplat till black metal. Om mod misstycker får h*n givetvis säga till.

Precis, droger tar man ju dels i sinnesutvidgande syfte och dels för att undfly nykterhet i sig. Hela känslolivet har ju zip att göra med inställning till livet, optimism, religion osv, det är bara flöden av substabser i hjärnan. Kan man då alternera dessa substanser för att bli lyckliga är det ju klart man gör det, jag har ingen moralisk eller etisk kod som skulle se något fel med det. Visst tar man stryk av det, men allt gott i livet har en baksida. Men visst är droger och dekadens symboliska handlingar handlingar i hans ära för mig - man når det sanna skapandet genom förstörelsen, man finner den största lyckan i misären. Synden är den sanna näringen för själen.

Jag praktiserar inte magi eller ritualer som sagt, jag tillber/mediterar i mitt medvetandd i stället. Jag känner att det för mig till mina mål lika effektivt som om jag skulle läsa böcker och dylikt, och det är mitt mål är just att utvecklas på egen hand. Den inspirationen jag får genom de tecken djävulen uppvisar på vad som komma skall räcker mer än väl för att jag ska kunna kanalisera den energi det ger mig på de sätt jag vill.

Men är du intresserad av att läsa om kaosgnosticism kan du ju läsa TOTBL:s texter på deras hemsida: www.templeoftheblacklight.net. Notera dock att jag inte identifierar mig som kaosgnosticist, de där killarna har hunnit längre på sin resa än vad jag har.

Bakfyllemorgonen kurerad med Ritalin och pollenhasch, undras vad man ska dra på nu. Det blir nog fan lite Katharsis, det är väckningsmusik av rang. Genom deras musik flödar ju fan omänskligt hat och kaos genom varje sekund, kommer nog aldrig tröttna på dem. Eller hitta ett bättre band. För redan frälsta rekommenderar jag Rehearsal 2001-kasetten, där får man lyssna på låtarna från Kruzifixxion med en råare, ruffigare produktion. Blood Staineth och Luziferion gör sig utmärkt i den tappningen. Kolla in! Blir nog fan till att smälla på den snart.
Senast redigerad av Adversarius 2010-12-04 kl. 11:27.
Citera
2010-12-04, 11:53
Medlem
Adversariuss avatar
Nu jävlar snurrar den för fullt här. Frank Friendly, du som gillar old school och råa, kompromisslösa grejer, så om du inte redan hört Katharsis borde du kolla in Rehearsal 2001. Tungt och ruffigt ljud, trummorna i synnerhet låter jävligt old school, riktigt jävla elaka riff och den bästa sången man hittar inom BM. Tackar återigen för tipset om Min Kniv, det är inte ofta man hittar underground-grejer med kvalité numera. Och tack för att du tog bort min pinsamma kommentar från signaturen

Katharsis - Luziferion
Citera
2010-12-04, 16:47
Medlem
alprazolam_s avatar
Taghut - Ejaculate upon the holy Qur'an

Detta är great stuff från new york. Skivan har fått hela 20% i metal archives.
Tycker dock dom har ett rätt mysigt sound. Lyssna själva.

http://www.youtube.com/watch?v=8WQcEMh9GrA
Citera
2010-12-04, 17:25
Medlem
Lykathea Aflame - Elvenefris

Deathgrind när den är som bäst.
Citera
2010-12-04, 18:24
Medlem
Maranathas avatar
Öppnar nu kvällens första öl och sätter på nya Urfaustplattan.

Får hoppas den är lika bra som alla säger, fast har gillat deras tidigare verk så har inga direkta tvivel.
Citera
2010-12-04, 22:14
Medlem
Galtsurkas avatar
Amesoeurs - Ruines Humaines

Ja, vad ska man säga? Denna EP håller fan måttet om något, så snuskigt bra.
Många verkar tycka att deras senaste fullängdare inte höll måttet medans jag tycker den var riktigt fin. Inte så jättemycket BM/DM överhuvudtaget men att snacka om Amesoeurs/Alcest och liknande har gått bra förut. Finns fan inte mycket som är dåligt med Amesouers, men det är ju min åsikt det.

Tips på låtar för nyinvigda;
Faiblesse Des Sens. Tillhör EP'n på ovannämnda låt.
Gas in Veins. (Visserligen ett 5 minuter långt instrumentalt intro men jävlar vad fet den låten är.
Heurt.
Amesoeurs. Inte ofta deppig musik låter så poppig och glad. Riktigt härligt svängig.
Les Ruches Malades Låter nästan som låten Amesoeurs på något sätt, tycker att hela låten i sin uppbyggnad påminner om varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Deathchamber
Vårat debutdemo är klart och ute sen en vecka tillbaka.

Svensk döds med amerikanskt sound.

http://www.myspace.com/deathchamberswe

Såg att ingen annan har kommenterat ditt inlägg så får väl bli den första. Är själv ganska trött på Death Metal nuförtiden, förutom Nile möjligtvis men tycker det låter bra faktiskt.
Sista låten var trevlig. Fortsätt att utvecklas så kan jag nog tänka mig att det leder någonstans, dock är jag nog fel person att uttala mig. Alla som håller på med extremmetal förtjänar dock att hyllas, så.
Senast redigerad av Galtsurka 2010-12-04 kl. 22:23.
Citera
2010-12-05, 00:16
Medlem
Byfånes avatar
Fortsätter på det inslagna nostalgi spåret, känner mig som en tonåring på nytt!

NP: Darkthrone - En vind av sorg
Citera
2010-12-05, 00:42
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zathe922
Lykathea Aflame - Elvenefris

Deathgrind när den är som bäst.
Skulle inte de komma med ett nytt album? Hörde något prat om att de hade återförenats för typ två år sedan.
Citera
2010-12-05, 02:44
Medlem
Allharjarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMoek
Lyssnar nu på Warpath med Hypocrisy.
Herrejävlar säger jag bara, älskar denna låten!
Någon annan som gillar detta band?
pah

Osulum obcenvm är det enda bra albumet från höpåkrazy
Citera
2010-12-05, 18:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Raspberry Bulbs - Dust in the fallen face
Hahaha, helvete vad primitivt detta är! Slår allt tamefan!
Det rör sig om extremt primitiv lo-fi punkig bm. Låter som Bone awl, fast ännu mer primitivt.
Inte så konstigt kanske, när det är trummisen från Bone awl som sköter alla instrument.

Ett smakprov:
http://www.youtube.com/watch?v=6ReOJk9z01Y

Obs! Länken är från en annan demo, gick inte att hitta så mycket på tuben...
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-12-05 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in