Citat:
Ursprungligen postat av Num
Ganska bra meriter det där tycker jag.
Har du varit i kontakt med folk från den ortodoxa grenen av black metal? Eller du kanske är det själv, vad vet jag. Men är alltid kul att höra dessa människors åsikter och tankar.
Dies irae - Unrevealed by Words
Svår fråga att svara på... Jag är ju troende och black metal är mitt huvudsakliga intresse, så jag umgås givetvis med många likasinnade. Just nu är jag med i två projekt som ännu inte släppt något, så jag spelar inte aktivt. Men ja, är man med i ett band och turnerar osv så träffar man ju givetvis en massa människor som känner eller är med i alla möjliga band. Men jag har inte som mål att träffa så många musiker som möjligt, tvärtom drar jag mig ofta eftersom jag inte längre kan lyssna på deras musik om jag inte respekterar dem som personer. Det kan vara en rätt kännbar förlust ibland, man får vara beredd på besvikelser. Men ja, vad är du ute efter? Vilka personer tänker du på, vilka åsikter och tankar är du nyfiken på? Kan försöka svara så gott jag kan. Men jag vill understryka att jag inte är representant för någon inriktning eller grupp vare sig musikaliskt eller ideologiskt, jag kan bara tala för mig själv och återge vad andra sagt.
Skönt att höra att jag inte är ensam om att ogilla Paracletus. Tycker rent ut sagt att den suger. Distad frijazz utan någon som helst känsla. Si Monumentum, Kenose och Fas är jävligt bra musik, likaså det senare splitmaterialet, men nu har de urvattnat sitt koncept helt och hållet. Dags att byta riktning. Nej, jag är vresig och håller mig till Katharsis, Fides Inversa, Urfaust och alla andra som fortfarande kan leverera.