2010-12-03, 13:38
Medlem
Losifers avatar
Idag var det dags att rota fram Aura Noirs senaste platta "Hades Rise" för att fira att de blivit bokade till Getaway Rock Festival!

Även Marduk är klara för festivalen.

NP:Aura Noir - Hades Rise
Citera
2010-12-03, 15:36
Medlem
Jrgens avatar
Negură Bunget - Cunoașterea tăcută.

Tröttnar aldrig på OM. Fantastisk musik.
Citera
2010-12-03, 17:12
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Idag var det dags att rota fram Aura Noirs senaste platta "Hades Rise" för att fira att de blivit bokade till Getaway Rock Festival!

Även Marduk är klara för festivalen.

NP:Aura Noir - Hades Rise

Yes, det ska bli jävligt kul att få se Aura Noir. Riktigt bra bokningar hittills förövrigt också.

NP: Immolation - A Token Of Malice
Citera
2010-12-03, 18:43
Medlem
Losifers avatar
Ja Getaway Rock Festival har redan ett starkt startfält så att man bör väl köpa sig en biljett inom kort.

NP:Vader - Reign-Carrion
Citera
2010-12-03, 18:58
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Num
Ganska bra meriter det där tycker jag.

Har du varit i kontakt med folk från den ortodoxa grenen av black metal? Eller du kanske är det själv, vad vet jag. Men är alltid kul att höra dessa människors åsikter och tankar.

Dies irae - Unrevealed by Words
Svår fråga att svara på... Jag är ju troende och black metal är mitt huvudsakliga intresse, så jag umgås givetvis med många likasinnade. Just nu är jag med i två projekt som ännu inte släppt något, så jag spelar inte aktivt. Men ja, är man med i ett band och turnerar osv så träffar man ju givetvis en massa människor som känner eller är med i alla möjliga band. Men jag har inte som mål att träffa så många musiker som möjligt, tvärtom drar jag mig ofta eftersom jag inte längre kan lyssna på deras musik om jag inte respekterar dem som personer. Det kan vara en rätt kännbar förlust ibland, man får vara beredd på besvikelser. Men ja, vad är du ute efter? Vilka personer tänker du på, vilka åsikter och tankar är du nyfiken på? Kan försöka svara så gott jag kan. Men jag vill understryka att jag inte är representant för någon inriktning eller grupp vare sig musikaliskt eller ideologiskt, jag kan bara tala för mig själv och återge vad andra sagt.

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ogilla Paracletus. Tycker rent ut sagt att den suger. Distad frijazz utan någon som helst känsla. Si Monumentum, Kenose och Fas är jävligt bra musik, likaså det senare splitmaterialet, men nu har de urvattnat sitt koncept helt och hållet. Dags att byta riktning. Nej, jag är vresig och håller mig till Katharsis, Fides Inversa, Urfaust och alla andra som fortfarande kan leverera.
Citera
2010-12-03, 19:00
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Negură Bunget - Cunoașterea tăcută.

Tröttnar aldrig på OM. Fantastisk musik.
Den är så jävla bra. Vad heter första låten, eller andra om man räknar in introt? Cesauri Te Rule... Nej, jag har fan ingen aning. Hur som helst får jag alltid gåshud av den låten, de första 5 minuterna är ren rensning för själen. Finns andra fantastiska spår på den skivan, men kruxet är att den är så jävla lång att det är svårt att sitta fokuserad genom helheten.

EDIT: Du lyssnar på Drudkh också, hoppas jag? Blood In Our Wells är kanske den mest atmosfäriska skivan jag hört inom black metal. Det är en av de få skivor jag kan lyssa på rakt igenom, lika förtrollad hela tiden. Den sviktar fan aldrig, genialt riff på genialt riff. Ska nog smälla på den ikväll efter några trefemmor och ett par muskulöska jollar.

Ursäkta att jag skriver så jävla mycket på en gång, Lyrica är grejer det.
Senast redigerad av Adversarius 2010-12-03 kl. 19:04.
Citera
2010-12-03, 20:04
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Den är så jävla bra. Vad heter första låten, eller andra om man räknar in introt? Cesauri Te Rule... Nej, jag har fan ingen aning. Hur som helst får jag alltid gåshud av den låten, de första 5 minuterna är ren rensning för själen. Finns andra fantastiska spår på den skivan, men kruxet är att den är så jävla lång att det är svårt att sitta fokuserad genom helheten.

EDIT: Du lyssnar på Drudkh också, hoppas jag? Blood In Our Wells är kanske den mest atmosfäriska skivan jag hört inom black metal. Det är en av de få skivor jag kan lyssa på rakt igenom, lika förtrollad hela tiden. Den sviktar fan aldrig, genialt riff på genialt riff. Ska nog smälla på den ikväll efter några trefemmor och ett par muskulöska jollar.

Tesarul De Lumini tänker du på, Caesuri Rele är introt. Du har rätt att det är en lång skiva, och svår att ta sig igenom, men riktigt belönande är det när man faktiskt gör det.

Blood In Our Wells är också ett fantastiskt bra album, min favorit med Drudkh.

Moonsorrow - Jäästä Syntynyt / Varjojen Virta
Citera
2010-12-03, 20:31
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Den är så jävla bra. Vad heter första låten, eller andra om man räknar in introt? Cesauri Te Rule...

"Tesarul de lumini" kanske?
Citera
2010-12-03, 20:33
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Samma här! En riktigt nostalgisk klassiker!
Jag skulle vilja äga den fysiska skivan. Så jävla bra!
Faktum är att jag har den fysiska re-releasen som är nyinspelad. Jag tycker faktiskt att den är bra också. Konstigt nog, för jag gillar i regel inte när band håller på med sådana saker.

Vad tycker du om den "nya" In times before the light?

Wodensthrone - Loss

Ett tag sen man hört den, men nja den faller nog in det där facket "det blir dåligt när band håller på med sådana saker" faktiskt.

NP: Funeral mist - Blessed curse
Citera
2010-12-03, 20:49
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Yes! Jag käkar också Lyrica! Imovane också, slängde just i mig 4st.
Är det Kaosgnosticism du utövar? Lite nyfiken.

Totalselfhatred - S/T
Måste säga att jag tycker denna skiva är helt okej! Tung Depressive Black Metal!
Sedan ska jag lyssna på Svart, som jag ännu inte hunnit skapa mig nån uppfattning om...
Citera
2010-12-03, 23:44
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Yes! Jag käkar också Lyrica! Imovane också, slängde just i mig 4st.
Är det Kaosgnosticism du utövar? Lite nyfiken.

Totalselfhatred - S/T
Måste säga att jag tycker denna skiva är helt okej! Tung Depressive Black Metal!
Sedan ska jag lyssna på Svart, som jag ännu inte hunnit skapa mig nån uppfattning om...
Yes, Lyrica är bra skit. Har sänkt en bärs, glögg och rökt massa pollen och marre , det är en fin kombination. Ska nog slänga på ett par Imovane vid hemkomsten också.

Utövar är kanske fel ord, jag praktiserar inga riter eller magi. Men min tro är baserad på det; i korta drag handlar det om att kaos är den överordnade kraften med djävulen som symbol och kanal mellan kosmos och kaos. Yahweh står som fienden, skaparen av det kosmiska fängelset. Livet är en fångenskap och döden är befriaren. Nu är jag så jävla bäng att jag inte vet vad jag heter, så jag är nog dålig på att utveckla nu.

Totalselfhatred är så jävla bra snubbar(och tjej), vi turnerade en vecka med dem i Europa. Blev riktigt bra vän med dem, jävligt mysiga finnar. Har fina minnen av att aspackad brottas med Alex i en buske utanför ett hotell i Belgien mitt i natten. Stötte på honom på Slussen för några veckor sedan av en händelse - då hade de alla åkt på kryssning hit. De söp så jävla kopiöst att de fick en ny gratiskryssning, så snart kommer de hit igen. Då jävlar ska vi ha gammalt hederligt fylleslag.
Citera
2010-12-04, 00:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Yes, Lyrica är bra skit. Har sänkt en bärs, glögg och rökt massa pollen och marre , det är en fin kombination. Ska nog slänga på ett par Imovane vid hemkomsten också.

Utövar är kanske fel ord, jag praktiserar inga riter eller magi. Men min tro är baserad på det; i korta drag handlar det om att kaos är den överordnade kraften med djävulen som symbol och kanal mellan kosmos och kaos. Yahweh står som fienden, skaparen av det kosmiska fängelset. Livet är en fångenskap och döden är befriaren. Nu är jag så jävla bäng att jag inte vet vad jag heter, så jag är nog dålig på att utveckla nu.

Totalselfhatred är så jävla bra snubbar(och tjej), vi turnerade en vecka med dem i Europa. Blev riktigt bra vän med dem, jävligt mysiga finnar. Har fina minnen av att aspackad brottas med Alex i en buske utanför ett hotell i Belgien mitt i natten. Stötte på honom på Slussen för några veckor sedan av en händelse - då hade de alla åkt på kryssning hit. De söp så jävla kopiöst att de fick en ny gratiskryssning, så snart kommer de hit igen. Då jävlar ska vi ha gammalt hederligt fylleslag.
Att kaos är den överordnade kraften råder det inget tvivel om. inte för mig iaf, jag har levt i kaos sen jag var liten. Supit, pundat och härjat som fan 4st LVM och så vidare. Kan tillägga att jag till stor del har velat skapa kaos när jag gjort så. Men jag har också gjort för att befria mig själv från mitt egna fängelse. Hjärnan. Och bara fucka upp sig totalt.
Moralistiska lagar och regler ger jag inte mycket för heller som du kanske förstår.

Jag har endel böcker om kaosmagi som jag inte läst ännu. Har du några förslag på böcker om kaosgnosticism? Vill läsa mer om detta! Blev verkligen intresserad nu.

Ursäkta OT så hemskt mycket. Vi kan fortsätta denna diskussionen via PM istället.

Totalselfhatred
är vad jag lyssnar på. Detta är ju faktiskt riktigt bra när man gett den ett par lyssningar!
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-12-04 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in