2010-08-31, 23:22
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festerday
Jag kan mysa i flera timmar med riktigt bra thrash och döds

http://www.youtube.com/watch?v=3RiM5eVrCQ4

http://www.youtube.com/watch?v=7AQknSzA1AU

Haha kallar du de här ''thrash och döds''
Citera
2010-08-31, 23:31
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS

Är du en jävla byfåne eller spelar du bara ???
Citera
2010-09-01, 00:14
Medlem
Festerdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Bullet For My Valentine hör man ju klara och tydliga kopplingar till 80-talets Bay Area-scen. Mycket Death Angel kryddat med en hel del Vio-Lence och toppat med lite Forbidden.

Dead by April påminner mig om ett lite melodiösare, mer känslosamt Deicide. Jag älskar när sångaren går från den lite mer radiovänliga sångstilen till brutala avgrundsvrål ala Glen Benton. Sen kan ingen komma och säga att det är ett minus att dom här grabbarna ser bra ut. Grym musik och en snygg förpackning.

Ge det några lyssningar MeTaLRubEuS så kommer du också fatta. Vill du ha fler tips så kan du bara PM:a.
Citera
2010-09-01, 00:22
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festerday
Bullet For My Valentine hör man ju klara och tydliga kopplingar till 80-talets Bay Area-scen. Mycket Death Angel kryddat med en hel del Vio-Lence och toppat med lite Forbidden.
Jag höll på att falla i fällan och tro att du var seriös, men sen...
Citat:
Dead by April påminner mig om ett lite melodiösare, mer känslosamt Deicide. Jag älskar när sångaren går från den lite mer radiovänliga sångstilen till brutala avgrundsvrål ala Glen Benton. Sen kan ingen komma och säga att det är ett minus att dom här grabbarna ser bra ut. Grym musik och en snygg förpackning.
"mer känsloslamt Deicide"

Ondskapt - Revelations of Another Time
Citera
2010-09-01, 06:27
Medlem
Naglfars avatar
Här går jag lite OT, men jag är nämligen på jakt efter ett par bra in-ear lurar och undrar vad för bärbart ni lyssnar med. Jag vill ha ett par lurar där man kan avnjuta den fläskiga basen och drivet i en Deicide-dänga, öset i en Pantera-låt och samtidigt det karga och fylliga i en Lantlossång. Någon som har något tips?
Citera
2010-09-01, 11:44
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
Här går jag lite OT, men jag är nämligen på jakt efter ett par bra in-ear lurar och undrar vad för bärbart ni lyssnar med. Jag vill ha ett par lurar där man kan avnjuta den fläskiga basen och drivet i en Deicide-dänga, öset i en Pantera-låt och samtidigt det karga och fylliga i en Lantlossång. Någon som har något tips?
Använder Sennheiser CX400-II och är vansinnigt nöjd. Överlägset de bästa in ear-lurar jag haft, när de ger upp så ska jag köpa exakt likadana igen. Funkar utmärkt för alla sorters musik, alla element i ljudet återges fantastiskt. För all sorts extremmetal är de optimala.
Citera
2010-09-01, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
Jag har Shure-lurar. Smaskigt dyra, egentligen för bra för min mp3-spelare, men jag gillar dem.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=213767

Now playing: Drudkh - Towards the Light från nya skivan Handful of Stars. Atmosfäriskt är bara förnamnet.
Senast redigerad av pettson3816 2010-09-01 kl. 12:06.
Citera
2010-09-01, 13:07
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Jag har Shure-lurar. Smaskigt dyra, egentligen för bra för min mp3-spelare, men jag gillar dem.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=213767

Now playing: Drudkh - Towards the Light från nya skivan Handful of Stars. Atmosfäriskt är bara förnamnet.
Ah, nice. Var inte den skivan en remake på någon gammal? Jag älskar Blood In Our Wells men gillade inte alls Estrangement och Microcosmos, tror du den nya kan vara något för mig?
Citera
2010-09-01, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ah, nice. Var inte den skivan en remake på någon gammal? Jag älskar Blood In Our Wells men gillade inte alls Estrangement och Microcosmos, tror du den nya kan vara något för mig?
Jag vet faktiskt inte om det är en nyinspelning, isåfall har iaf inte jag hört plattan förr. Hann bara lyssna på en låt innan jag begav mig till jobbet, men om den låten representerar skivans helhet så kan det vara riktigt bra. Och jag håller med dig om att Microcosmos var skit.

On topic: Lyssnar på någon sunkig gammal skit på P3 som inte är metal. Kändes relevant att få med det.

Edit: efter lite googling så är Drudkh-släppet ett helt nytt album.
Senast redigerad av pettson3816 2010-09-01 kl. 18:58.
Citera
2010-09-02, 14:53
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag kör stora lurar. Sennheiser HD 205. Köpte dom häromveckan. Har ett par andra och dom är jag också nöjd med.

Zyklon-B - Blood must be shed
En gammal klassiker!
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-09-02 kl. 14:56.
Citera
2010-09-02, 15:31
Medlem
Adversariuss avatar
Vem ska med på Marduk och Valkyrja nästa helg på Klubben då?
Citera
2010-09-02, 18:58
Medlem
heartofdarknesss avatar
Nu spelas:
Katharsis 'Vvorld Vvithout End'-plattan. Nyss inköpt faktiskt. Riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in