2010-12-01, 00:01
Medlem
loafmasters avatar
Öppnade eftermiddagsölen och slängde på Sterbends Dwelling Lifeless precis. Härlig kombination.

NP: Sterbend - Einsamkeit
Citera
2010-12-01, 01:48
Medlem
mirror-saws avatar
Har nyss återupptäckt Ukrainska Lutomysl, som jag lyssnade mycket på mellan 2004-2006, eftersom 2008-plattan De Profundis dök ner i brevinkastet idag. Det råa men klara soundet är intakt, dock inte lika bra som 2006-släppet Catharsis.
Citera
2010-12-01, 07:07
Medlem
Losifers avatar
NP: The Crown - Age of Iron, den bästa låten från en stabil comebackplatta.
Citera
2010-12-01, 12:11
Medlem
Lottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Posta helst lite mer än bara grupp och platta är du schysst. Moderator har hotat låsa tråden flera gånger. Vore kul om den fick vara kvar för jag har snappat upp så jäkla mycket nytt här.

Evilfeast - Funeral Sorcery

Atmosfärisk black metal!
Och självklart tillhörande länk:
http://www.youtube.com/watch?v=Hijg35NXjko

Detta är ju skitbra enligt mig!

Tack för tipset. Massor med goa låtar precis i min smak, väldigt bra.

Håller även med alla att det vore kul att få ha kvar tråden, hitta sjukt mycket nytt här. Annars så tycker jag det är kul att gräva i Metal archives och last.fm, men allt kan man inte hitta själv.
Citera
2010-12-01, 16:50
Medlem
UnholyGraves avatar
NP: Dismember - Like An Ever Flowing Stream

Citera
2010-12-01, 17:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotto
Tack för tipset. Massor med goa låtar precis i min smak, väldigt bra.

Håller även med alla att det vore kul att få ha kvar tråden, hitta sjukt mycket nytt här. Annars så tycker jag det är kul att gräva i Metal archives och last.fm, men allt kan man inte hitta själv.
Ja precis. Man får nåt tips som är bra, kollar liknande på last fm. Kollar metal archives efter vilka släpp som finns. Osv. Det finns ju så jävla mycket bra och dåligt skit så även om man sitter hela dagarna och pysslar med musik, så hittar man ändå nå nya guldkorn här och där.

Hex noir - Demo I
Lo-fi black, primitivt och en aning punkigt. Fyndigt namn på demon.
Bra skit. Om man gillar Bone awl och liknande så rekommenderas detta varmt.
Citera
2010-12-01, 22:26
Medlem
Mordum87s avatar
Jag går emot strömmen lite halvt och yttrar mig helt frisinnigt att jag tycker fan inte "Paracletus" har ett jota att sätta emot plattor som (den ack så, i denna tråd, nämnda) Si Monumtentum.. Eller fantastiska och klart deras bästa verk "Kenosé" samt, total-kaotiska FAS..
Jag tycker fan i mig det börjar låta lite löjligt nu, dock väldigt VÄLDIGT skickligt såklart, det går inte att sticka under stol med, men det klaffar helt enkelt inte för mig bara.
(Det är möjligt att jag inte låtit det smälta, men nu har jag gett den 4 fulla lyssningar, och jag är nästan irriterad när den är slut.)

Och för att gå emot denna tråds principer ännu mer vill jag tillägga att jag ägnar denna afton med ett glas rött vin samt hela plattan:

The Devil´s Blood - The time of no time evermore
Sönderhypade eller inte.. Denna platta ÄR trots allt väldigt bra måste jag fan säga.

(men okey, ingenting går upp emot hur "Mgla" lyckades golva mig med "Mdloscí", eller hur "Funeral Mist" med sin "Salvation" fick mig att känna mig religiös.
Citera
2010-12-02, 18:05
Medlem
Byfånes avatar
NP: Covenant - Dragonstorms!

Nostalgi 2000, älskade denna låt som tonåring

http://www.youtube.com/watch?v=YN0BziAHT7Y
Citera
2010-12-02, 18:44
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
NP: Covenant - Dragonstorms!

Nostalgi 2000, älskade denna låt som tonåring

http://www.youtube.com/watch?v=YN0BziAHT7Y
Samma här! En riktigt nostalgisk klassiker!
Jag skulle vilja äga den fysiska skivan. Så jävla bra!
Faktum är att jag har den fysiska re-releasen som är nyinspelad. Jag tycker faktiskt att den är bra också. Konstigt nog, för jag gillar i regel inte när band håller på med sådana saker.

Vad tycker du om den "nya" In times before the light?

Wodensthrone - Loss
Citera
2010-12-02, 21:28
Medlem
Brethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Wodensthrone - Loss

Loss med Wodensthrone är en jävligt bra debutplatta enligt mig, gillar den som fasen...

NP Walknut - Motherland ostenvegr

Också en riktigt bra platta med atmosfärisk black från ryssland, säkert nån som har tipsat om den redan, men men...

http://www.youtube.com/watch?v=Y4ZPuIRmR9E
Citera
2010-12-03, 10:47
Medlem
GregerMoeks avatar
Lyssnar nu på Warpath med Hypocrisy.
Herrejävlar säger jag bara, älskar denna låten!
Någon annan som gillar detta band?
Citera
2010-12-03, 12:54
Medlem
Då har även jag dragit igång nya albumet med Urfaust. Hade verkligen inte förväntat mig att det skulle vara så här bra! Om albumet fortsätter i samma anda som nu, så kommer det slå Geist Ist Teufel för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in