2010-03-19, 19:12
Medlem
Grattis till det 4444 inlägget alpra! Detta ska firas med cola och diverse bakelser!
Senast redigerad av 2good2smoke 2010-03-19 kl. 19:12. Anledning: edit
Citera
2010-03-19, 22:42
Medlem
Mordum87s avatar
Tillägnat dagen totalt Austere.
Jag smäktar och förgås, jag tycker dom är helt magiska ifrån deras första platta "Withering illusions.." till sista "To lay like old ashes".. helt klart en tiopoängare tycker jag är splitten med "Isolation"..låten "There´s nothing left" kan tillhöra det bästa jag någonsin hört.

Sen upptäckte jag att jag faktiskt ägde epn "Sjel av Natten" med Forgotten Woods.. och HELVETEs jävlar vad bra jag tyckte att den var, har totalt gått mig förbi.. Var nog 2 år sen jag köpte den skivan..herregud, skitroligt när man hittar någonting man verkligen gillar.

Så min fråga till er.. hur är Forgotten Woods utöver denna Ep, då det är det enda jag hört med dom. Vad är ett måste om jag vill köpa något mer med Forgotten Woods??

np: Nyktalgia - Cold Void
Citera
2010-03-19, 22:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2good2smoke
Grattis till det 4444 inlägget alpra! Detta ska firas med cola och diverse bakelser!
Thanx man!

Amestigon - Höllentanz

Dom här är väldigt underskattade imo...
Citera
2010-03-19, 23:13
Medlem
Shalashaskas avatar
Så där! Lyssnar nu på Alcests nya skiva för fjärde gången och den är slående vacker!
Än så länge så, precis som de flesta redan skrivit, så når den inte upp till Souvenirs d'Un Autre Monde, vilken i mitt tycke är att betrakta som en av de bästa skivorna under föregående decennium alla kategorier.
Så visst är det en monumental och näst intill omöjlig uppgift att följa upp ett sådant album, men han är bra nära!
Citera
2010-03-19, 23:17
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87

Sen upptäckte jag att jag faktiskt ägde epn "Sjel av Natten" med Forgotten Woods.. och HELVETEs jävlar vad bra jag tyckte att den var, har totalt gått mig förbi.. Var nog 2 år sen jag köpte den skivan..herregud, skitroligt när man hittar någonting man verkligen gillar.

Så min fråga till er.. hur är Forgotten Woods utöver denna Ep, då det är det enda jag hört med dom. Vad är ett måste om jag vill köpa något mer med Forgotten Woods??
Forgotten Wood är bra BM. Inte lysande men bra. Och om du gillar EP:n så borde du givetvis kolla in de andra släppen.

Måste även passa på att tipsa dig om bandet som Forgotten Woods småningom "utvecklades" till, nämligen Joyless. Som visserligen inte längre är ens nära att kunna klassas som BM men dock mycket bra ändå.
Citera
2010-03-19, 23:48
Medlem
NP: Law Of The Rope - Thy own throat

Kvalar knappt in, extremt experimentellt.
Citera
2010-03-20, 00:18
Medlem
Byfånes avatar
Lantlos - Kalte Tage

http://www.youtube.com/watch?v=8W8Ts0Kn4cA&feature=related

Bra skit som passar denna dystra natt.
Citera
2010-03-20, 00:39
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Lantlos - Kalte Tage

http://www.youtube.com/watch?v=8W8Ts0Kn4cA&feature=related

Bra skit som passar denna dystra natt.

Väldigt bra låt, på en för övrigt ganska tråkig skiva..

np: Austere - Just for a moment
Citera
2010-03-20, 00:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Forgotten Wood är bra BM. Inte lysande men bra. Och om du gillar EP:n så borde du givetvis kolla in de andra släppen.

Måste även passa på att tipsa dig om bandet som Forgotten Woods småningom "utvecklades" till, nämligen Joyless. Som visserligen inte längre är ens nära att kunna klassas som BM men dock mycket bra ändå.

Hmm, folk har ju sina delade uppfattningar om Joyless, har dock aldrig hört dom så ska ge den senare plattan en chans om ett par minuter. Får se vad jag anser om detta

Någon som kan rekommendera något band likt Austere? :O
Citera
2010-03-20, 00:44
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Så där! Lyssnar nu på Alcests nya skiva för fjärde gången och den är slående vacker!
Än så länge så, precis som de flesta redan skrivit, så når den inte upp till Souvenirs d'Un Autre Monde, vilken i mitt tycke är att betrakta som en av de bästa skivorna under föregående decennium alla kategorier.
Så visst är det en monumental och näst intill omöjlig uppgift att följa upp ett sådant album, men han är bra nära!

Tycker allvarligt talat att hans nya album är mer intressant att lyssna till än vad jag tyckte "Souvenirs.." var, redan efter andra gången jag lyssnade på den.
Missförstå mig rätt.. Souve, är verkligen en härlig musikupplevelse, den är helt unik på så sätt.. Men med nya plattan, så låter det mer, ja genomtänkt..vet inte hur jag ska förklara mer än att jag tycker den nya börjar gå om "Souvenirs.." för min del...hata mig inte
Citera
2010-03-20, 07:35
Medlem
HellFists avatar
Säkert postat tidigagre...
Putrid Pile - Collection Of Butchery 2003

underbart...
Citera
2010-03-20, 11:48
Medlem
Infernuss avatar
Morbid Angel - Chapel Of Ghouls