2010-02-27, 16:44
Medlem
Strigas avatar
Bäst just nu:
Hörgr - Tempus Fugit
Lantlôs - Kalte Tage
Ingenting - Respirin
Burzum - Kaimadalthas’ Nedstigning
Valfunde - ”Serenade” De Verlaine
Gris - Il etait une foret…-skivan
Gok - Inside or Away (mer åt trip-hop dock)
Citera
2010-02-27, 17:04
Medlem
Torrhumors avatar
Dimmu Borgir - Stormblåst
Citera
2010-02-27, 17:06
Medlem
Knasibass avatar
Graveland - Children of the Moon
Citera
2010-02-27, 21:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Occidens - Glorification of the antichrist
Det här var mangel så det räckte och blev över!
Citera
2010-02-27, 22:16
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Occidens - Glorification of the antichrist
Det här var mangel så det räckte och blev över!

Förstår inte hur du kommer ihåg alla band och vilka låtar med banden som är bra sedan, så mycket band som du tipsar om varje dag..oftast har jag aldrig hört talats om dom ens.

jag kör på en RIKTIGT okänd dänga:

Mörk gryning - Journey
är det någon som hört talats om detta band!? ojojoj
Citera
2010-02-27, 22:32
Medlem
Cancertids avatar
Vart sugen på lite gammal hederlig svensk råpisk-black metal alá Dark Funeral och Marduk.
Därför kommer jag dra på;
Dark Funeral - The Dawn No More Rises
och;
Marduk - Christraping Black Metal i den ordningen.

Jag ska sitta och headbanga och hytta med näven i luften, givetvis.
Det sköna med dom här banden är att dom bara gasar på och kör för fulla fläktar och inte bryr sig ett skit om vad folk tycker, visserligen har båda utvecklats och dragit ner på takten (dock ligger dom fortfarande många mil framför andra BM-band i trumtakter i satans fart), till det sämre i mitt tycke.
Marduk gjorde en för mig ganska ojämn skiva, med undantag för några. Mortuus funkar oftast, men ibland saknar man Legion. Dark Funeral gjorde en riktigt tråkig skiva, möjligen ännu sämre än den innan.
Men dock skall man aldrig förneka deras storhetsdagar och deras fullständiga käftsmockor till låtar.
Citera
2010-02-27, 22:36
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
jag kör på en RIKTIGT okänd dänga:

Mörk gryning - Journey
är det någon som hört talats om detta band!? ojojoj
Eh, va? Tusen År Har Gått brukar ju anses som en klassiker. Hur fan får du den till okänd?

@ Cancertid: Visst fan finns det trummisar som spelar snabbare än de du nämner. Antaeus, Infernal War och 1349 som exempel.

NP: Trist - Posledni cesta
Citera
2010-02-27, 22:45
Medlem
Cancertids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Eh, va? Tusen År Har Gått brukar ju anses som en klassiker. Hur fan får du den till okänd?

@ Cancertid: Visst fan finns det trummisar som spelar snabbare än de du nämner. Antaeus, Infernal War och 1349 som exempel.

Givetvis finns det, det är det som är det sköna med världen. Alltid finns det någon som är före dig.
Men det är ju tur att det finns lite allt möjligt, inte varje dag man känner för dubbelkagge-bm heller.

NP: Alcest - La Forêt De Cristal
Älskar hur det låter riktigt korvsunkigt medans det samtidigt låter mysigt och magiskt.
Citera
2010-02-27, 23:12
Medlem
Pescis avatar
Lyssnar på lite band från "Black Twilight Circle" Riktigt bra faktiskt, speciellt Ashdautas, sångaren, vafan!?
Citera
2010-02-27, 23:14
Medlem
Irmschers avatar
NP Katharsis - Deathwards
Citera
2010-02-27, 23:16
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius

jag var totalt oseriös för sakens skull bara
Citera
2010-02-27, 23:19
Medlem
Adversariuss avatar
Sagda Infernal War är förresten numera mitt förstahandsval när det gäller riktig jävla kompromisslös käftsmällsblack utan krusiduller. Det här är fan mangel som det ska låta, välkomponerade riff, en sångare som låter genuint asförbannad och inte som om han satt maten i vrångstrupen, och en trummis som antingen är en topphemlig prototyp-cyborg eller har fått armarna ersatta av tryckluftsborrar. Hela den här plattan är helt sanslös. Trevlig video till också.

http://www.youtube.com/watch?v=xdagwr0NwcE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in