2009-06-24, 15:12
Medlem
Einhaerjars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
NP: Xasthur - The Prison Of Mirrors. Försöker börja gilla honom, och hittills går det rätt hyfsat.

Inte bästa skivan om du ska börja gilla honom, gå på de äldre skivorna är mitt tips.

Anaal nathrakh - In the constellation of the black widow

Citat:
Ursprungligen postat av zorHin
En av dom trevligare låtarna att spela på gitarr.

Bästa låten på den skivan tycker jag, sådär ska Nile låta enligt mig.
Citera
2009-06-24, 18:33
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einhaerjar
Inte bästa skivan om du ska börja gilla honom, gå på de äldre skivorna är mitt tips.
Jo fan, den var bra. Lyssnar på The Funeral Of Being nu.
Citera
2009-06-24, 20:27
Medlem
Adversariuss avatar
Den var inte så kul. Ska nog fortsätta med hans nyare material, tycker att han skapar solidare ljudväggar på Subliminal Genocide.

NP: Dominion III - A Dead Heart In A Dead World. Ett fynd jag gjorde när jag raidade alla band på M-A som går under beteckningen "industrial black metal". Den här väcker bilder av nattliga promenader genom industriområden. Mycket vackert.
Citera
2009-06-24, 22:38
Medlem
Einhaerjars avatar
Citat:
Jo fan, den var bra. Lyssnar på The Funeral Of Being nu.

Jo det är klart att den är bra, men han har gjort bättre.

Thy light - In my last mourning...

Du måste lyssna på den, även om du inte gillar skivnamnet.
Citera
2009-06-24, 23:27
Medlem
Citat:
Jo det är klart att den är bra, men han har gjort bättre.

Thy light - In my last mourning...

Du måste lyssna på den, även om du inte gillar skivnamnet.

Just den låten tycker jag känns väldigt förutsägbar och medioker. Känns nästan som att han har följt en standardtemplate på hur man gör en black metal-låt.
Citera
2009-06-24, 23:46
Medlem
Einhaerjars avatar
Citat:
Just den låten tycker jag känns väldigt förutsägbar och medioker. Känns nästan som att han har följt en standardtemplate på hur man gör en black metal-låt.

Menade mer att han bör ge skivan en chans, inte bara den låten.

Inte bästa låten på skivan direkt.
Citera
2009-06-25, 02:33
Medlem
Citat:
Menade mer att han bör ge skivan en chans, inte bara den låten.

Inte bästa låten på skivan direkt.

Jag gav upp efter den låten, kanske borde ge det ett nytt försök.

ont:

http://www.youtube.com/watch?v=yM5jANCLAYM

Sorhin - Natt utan slut

Citat:
Gråt, gråt du lilla barn af guds högra hand
ty natten skall dig våldta,
mörkret genomborra dina ögon
och släcka dina drömmar vita

Försvinn, försvinn du svaga vidriga lamm
ty natten tog ditt ljus
mörkret förödade din mark
och kvävde din skara svag

Misantropikväll hos mig inatt, ingen av er är bjudna.
Citera
2009-06-25, 02:43
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Misantropikväll hos mig inatt, ingen av er är bjudna.
Siggad.

Bra låt förresten, tar och tankar plattan.
Citera
2009-06-25, 03:02
Medlem
Adversariuss avatar
Lyssnar på "Livets Löfte" nu. Fy fan så satans äckelbra! Så här ska det låta. Det är fan inte ofta som rak black metal fångar min uppmärksamhet, men det här var en riktig jävla stänkare.
Citera
2009-06-25, 03:07
Medlem
Citat:
Siggad.

Bra låt förresten, tar och tankar plattan.

Riktigt snyggt riffande i några låtar, Sorhin är onekligen ett av mina favoritband. Men samtidigt så har dom några låtar som jag absolut inte tål. Moder Jord...Undergång nalkas. Blomman AF mitt hjärta, blomman på din grav, och såklart! Utmarsch - Den nya Messias. Pinsamt som svensk att höra någon svensk prata på tyska, med en extremt pinsam brytning som bara skriker "Jag har aldrig pratat tyska förut, jag är inte med i bandet. jag förstår nog inte ens vad jag läser". Dom skulle ha lånat någon från Puissance att ta över talandet också, Så hade den kunnat heta Puissance - Utmarsch - Den nya Messias.

Förlåt för allt svammel, Sömntabletten har dragit igång för fullt, tillsammans med en redig dos kodein samt ett tjackrus som inte vill lägga av. Känns som att det är morgon just nu. Alltså, runt 13:00.
Citera
2009-06-25, 03:17
Medlem
Adversariuss avatar
Jag är fortfarande fullkomligt hänförd. Så många band försöker få till denna tyngd med så simpla medel, och nästan inga lyckas. Och vilken jävla gitarrist. Det melodiska riffet i Ett Sista Monument Ståtligt är helt otroligt. Tar ner debutplattan nu också och ser om den är lika bra. Någon EP/demo jag bör ha? Är allt lika brutalt och bra som denna skiva?
Citera
2009-06-25, 03:23
Medlem
Citat:
Jag är fortfarande fullkomligt hänförd. Så många band försöker få till denna tyngd med så simpla medel, och nästan inga lyckas. Och vilken jävla gitarrist. Det melodiska riffet i Ett Sista Monument Ståtligt är helt otroligt. Tar ner debutplattan nu också och ser om den är lika bra. Någon EP/demo jag bör ha? Är allt lika brutalt och bra som denna skiva?

Lyssna på När Döden Sträcker Ut Sina Vingar innan vi bestämmer favoritriff Jag får en känsla av att vi praktiskt taget delar samma musiksmak inom black metal. Drar ett pm om en liten stund.

Deras tidigare material är dock inte alls lika aggressivt som Apokalypsens Ängel. Mycket mer folkinfluenser, och demokvalitet. Dock måste du ladda hem splitten mellan Sorhin/puissance. To give death/by the sword of christ någonting heter den. kolla upp det på metal-archives. Verkligen en fantastisk split. They really figured that one out om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in