2009-10-18, 20:19
  #1489
Medlem
R.Stotzkys avatar
Akercocke är grymma, men deras bästa platta är såklart "The Goat of Mendes", era ohängda luspudlar!

NP: Akercocke - A Skin for Dancing In

Det här är fan i mig den audiala essensen av ren ondska.

http://www.youtube.com/watch?v=650dwxKDVM8

Citat:
"Grant me a skin for dancing in
Grant me a skin for dancing in
dark master"

[...]

The scent of her hymen
potent and pure presents
temptation beyond heaven
and into Hell

Shemhamforash
The visible melts into the unseen
The abyss below Malkuth
Embrace vital existence
and the dark ones of the pit

Beneath the beast the naked soul
the visible melts into the unseen
between her thighs
such sweet delights

Rejoice in the fleshly life
sweet sister in darkness
Rejoice in the fleshly life
Citera
2009-10-18, 20:28
  #1490
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Akercocke är grymma, men deras bästa platta är såklart "The Goat of Mendes", era ohängda luspudlar!

NP: Akercocke - A Skin for Dancing In

Det här är fan i mig den audiala essensen av ren ondska.

http://www.youtube.com/watch?v=650dwxKDVM8
Den är rå och ond som fan, men jag tycker Words... är snäppet vassare! Men nu när du nämnde den så måste jag lyssna på ett par låtar från Goat...

NP:Akercocke - A skin for Dancing In
Sen: Akercocke - He is Risen
Citera
2009-10-18, 20:34
  #1491
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Akercocke är grymma, men deras bästa platta är såklart "The Goat of Mendes", era ohängda luspudlar!

NP: Akercocke - A Skin for Dancing In

Det här är fan i mig den audiala essensen av ren ondska.

http://www.youtube.com/watch?v=650dwxKDVM8
Javisst ja, dom e "La vey" Satanister, kom på nu att jag läst nån intervju.
Ska fan börja läsa om the Satanic bible inatt. Det e nog nåt ditåt som jag räknar mig. Den e fylld av sundaste förnuft, den boken. Har läst den flera gånger iofs... Ja ja Akercock rules! Ska köra ett maraton här. Det e lika bra känns det som!
Kul att du skriver här. Det känns som man e polare när man kommer ihåg gamla recentioner av tex Lumsk. Är jag ganska hundra på att du gav ganska bra kritik. Perfekt läge att pröva dom nu snart då, eftersom jag e lite inne på "pagan / folk / viking" just nu.

NP Akercock - Coronzon
Den e så bra att den är värd att köra flera gånger på rak. Brutalt och kaotiskt. Yeah!!!
Citera
2009-10-18, 20:40
  #1492
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Javisst ja, dom e "La vey" Satanister, kom på nu att jag läst nån intervju.
Ska fan börja läsa om the Satanic bible inatt. Det e nog nåt ditåt som jag räknar mig. Den e fylld av sundaste förnuft, den boken. Har läst den flera gånger iofs... Ja ja Akercock rules! Ska köra ett maraton här. Det e lika bra känns det som!
Kul att du skriver här. Det känns som man e polare när man kommer ihåg gamla recentioner av tex Lumsk. Är jag ganska hundra på att du gav ganska bra kritik. Perfekt läge att pröva dom nu snart då, eftersom jag e lite inne på "pagan / folk / viking" just nu.

NP Akercock - Coronzon
Den e så bra att den är värd att köra flera gånger på rak. Brutalt och kaotiskt. Yeah!!!
Nu minns du i alla fall fel, för Lumsk har jag aldrig recenserat. Hörde dem faktiskt för första gången för bara några månader sedan.

NP: Ofermod - Tiamtü
Citera
2009-10-18, 20:45
  #1493
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Akercocke är grymma, men deras bästa platta är såklart "The Goat of Mendes", era ohängda luspudlar!
Den enda Ackercockeskivan jag inte har =/

Ackercocke - The Dark Inside
Citera
2009-10-18, 20:51
  #1494
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Nu minns du i alla fall fel, för Lumsk har jag aldrig recenserat. Hörde dem faktiskt för första gången för bara några månader sedan.

NP: Ofermod - Tiamtü
Ok, det var ju som sagt flera år sen, så jag blandar antagligen ihop.
Men nu när du hört dom, är dom bra? Nu ska jag lyssna lite på:
Einherjer - odin owns ye all
Citera
2009-10-18, 21:31
  #1495
Medlem
Thyrfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Den enda Ackercockeskivan jag inte har =/

Ackercocke - The Dark Inside



vi måste snacka om 2 olika band va?? akercocke ock Ackercocke eller?

jag menar iaf bandet Akercocke


np: Akercocke - Enraptured by evil
Citera
2009-10-18, 21:39
  #1496
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrf
vi måste snacka om 2 olika band va?? akercocke ock Ackercocke eller?

jag menar iaf bandet Akercocke


np: Akercocke - Enraptured by evil
Nej, det är nog samma. The Dark Inside är en låt på deras senaste platta, Antichrist.

Np: Nile - Kem Khefa Kheshef. Snuskigt bra.
Citera
2009-10-18, 22:33
  #1497
Medlem
alprazolam_s avatar
Nerthus - The crowned reunion
Ganska juste band faktiskt! Fast Black medieval art är helt klart deras bästa!
Den borde alla vikingmetal fans kolla in!
Citera
2009-10-19, 00:19
  #1498
Medlem
von_Ss avatar
Kult Ov Azazel - The World Is Full Of Violence
Citera
2009-10-19, 00:56
  #1499
Medlem
liasors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Windir - 1184
Fan vad bra den här skivan e, och Windir överhuvudtaget!
Och ett band som heter Nerthus som jag också gillar skarpt. Jag får tacka Liasor efter som det e hans förtjänst!
Och som även "pimpade" min heliga Karsten Torbjaer avatar. Thanx man!
Lungt! Alltid kul att bidra med något

NP: Nocternity - Onyx http://www.youtube.com/watch?v=vpFd_vE1vFs

Är på jakt efter liknande "mystisk" BM, vocals långt bak i mixen med mycket eko.. vetifan hur jag ska beskriva de, men samma stuk som låten ovan ungefär
__________________
Senast redigerad av liasor 2009-10-19 kl. 01:00.
Citera
2009-10-19, 09:42
  #1500
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrf
vi måste snacka om 2 olika band va?? akercocke ock Ackercocke eller?

jag menar iaf bandet Akercocke


np: Akercocke - Enraptured by evil
Nä då, det är bara jag som har dålig koll på stavningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in