2009-06-23, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Just det - tack till S-Pulse för mixningshjälp.

Ge mig inte cred för någon mixning när låten endast består av två - i stort sett omixbara - ljudspår.
Citera
2009-06-23, 21:17
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Ge mig inte cred för någon mixning när låten endast består av två - i stort sett omixbara - ljudspår.
Jaja. Det är din egen utrustning du dissar, tänk på det. Har du fixat låten?
Citera
2009-06-23, 21:33
Bannlyst
Citat:
Jaja. Det är din egen utrustning du dissar, tänk på det. Har du fixat låten?

Orkar inte argumentera off-topic såhär men det var debut för det elektroniska setet och uppmickining av en scenstärkare är också något jag drar mig för. Plus att du spelade in en 5-minuters låt i en tagning, vilket är coolt men jävligt svårt att mixa överhuvudtaget. Det är lo-fi som fan, som det ska vara, och 100% din låt. Jag vill bara inte ha cred för någonting här. Skickar ett PM om det andra.
Citera
2009-06-23, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag såg just "A Headbanger's Journey" på SVT2 och blev lite intresserad över varför folk gillar musik som Black/dödsmetal (jag ifrågasätter inte dess kvalité). Jag undrar bara varför just du dras till dessa genrer. Det krävs ju något mer av en person att lyssna på dödsmetal än Per Gessle

Jag kan bara referera till mig själv och jag drogs till dödsmetallen/black i min ungdom för att jag hade dåligt självförtroende och behövde hävda mig. Därför skaffade jag mig långt hår och gick i svarta kläder, uppochnervända kors mm och trodde jag var värsta råsatanisten. Och mina "death"-polare på den tiden (mitten av 90-talet) led av samma mindervärdeskomplex som jag.

Riktiga karlar lyssnar på riktig musik. Som tur är fick jag bättre självförtroende & självkänsla med åren och som en följd av det hade jag mindre och mindre behov av att lyssna på sån skit. Idag är jag en kortklippt "vanlig jävel" och trivs med det.
Citera
2009-06-23, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Jag kan bara referera till mig själv och jag drogs till dödsmetallen/black i min ungdom för att jag hade dåligt självförtroende och behövde hävda mig. Därför skaffade jag mig långt hår och gick i svarta kläder, uppochnervända kors mm och trodde jag var värsta råsatanisten. Och mina "death"-polare på den tiden (mitten av 90-talet) led av samma mindervärdeskomplex som jag.

Riktiga karlar lyssnar på riktig musik. Som tur är fick jag bättre självförtroende & självkänsla med åren och som en följd av det hade jag mindre och mindre behov av att lyssna på sån skit. Idag är jag en kortklippt "vanlig jävel" och trivs med det.

Känner igen mig. Men man ska inte avfärda all Death och Black som skit.
Citera
2009-06-23, 21:55
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Känner igen mig. Men man ska inte avfärda all Death och Black som skit.
Men du var en riktig snygging när du var svartrockare.

NP: Blacklodge - Drugz Mysticism [#A:Vision]
Citera
2009-06-23, 22:08
Bannlyst
Behemoth - 23 (The Youth Manifesto)
Thelema.6 är innehåller så många guldkorn.
Citera
2009-06-23, 22:13
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Behemoth - 23 (The Youth Manifesto)
Thelema.6 är innehåller så många guldkorn.
Behold, bastard son, I AM THE EVIL ONE!!
Citera
2009-06-23, 22:26
Medlem
Einhaerjars avatar
Nile - Lashed to the slave stick
Citera
2009-06-23, 23:08
Bannlyst
Citat:
Behold, bastard son, I AM THE EVIL ONE!!
Pagansk dödsmetall på det polska viset - mmh.
Citera
2009-06-24, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einhaerjar
Nile - Lashed to the slave stick

En av dom trevligare låtarna att spela på gitarr.

ont: Austere - Only the wind remembers (my name, drudkh någon?)
Citera
2009-06-24, 12:39
Medlem
Adversariuss avatar
NP: Xasthur - The Prison Of Mirrors. Försöker börja gilla honom, och hittills går det rätt hyfsat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in