2013-04-07, 18:19
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Livet som insats får du fan inte missa. Kanske nåt Adversarius känner till? (Patrik i Omnizide lirar här). Helt plötsligt hade ljudet blivit skitbra. De körde på arga som brinnande bin och bjöd på allt man vill ha. Plus för att de sågade Sabaton vid trampdynorna på Sabatons stammishak. Det är oerhört roligt att dessa nötter tror de glider in som stans kungar när alla tycker de är ena riktiga jävla idioter och de behöver en avhyvling då och då.
Haha, ja, jag känner dem. Deras version på Facebook inkluderar att de även blev fyllehotade av Rockstad Falun-arrangören efter några väl valda ord om den festivalen.
Citera
2013-04-07, 18:36
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Haha, ja, jag känner dem. Deras version på Facebook inkluderar att de även blev fyllehotade av Rockstad Falun-arrangören efter några väl valda ord om den festivalen.

Haha ja det kan mycket väl stämma. RF-snubbarna har byggt redigt höga piedestaler åt sig själva och som sångarn uttryckte det blivit stadens självutnämnda musikelit.

De har även snackat om det i lokalblaskan tidigare http://www.dt.se/nojekultur/1.5275642-de-sagar-musiklivet-i-falun
Citera
2013-04-07, 22:00
Medlem
UnholyGraves avatar
Citat:
Raw Hate avslutade. Hypade av de andra banden som vevade näve friskt längst fram, men det här var inget för en annan. Monoton sång (som hade varit tufft om inte över en miljard band redan kört det) och allmäna metal-influenser drar ner betyget. Oerhört begåvad gitarrist, vilket i vanlig ordning gör bandet sämre.

Heheh... Det är en kompis till mig. Tyckte sången var bättre när han sjöng.
Citera
2013-04-07, 23:14
Medlem
Tristramns avatar
Hamptjärn med Woods of Infinity och ett par folköl.
Har gett denna plattan på tok för lite tid.
Citera
2013-04-08, 03:10
Medlem
von_Ss avatar
Förmågan att etablera en hälsosam dygnsrytm, den har inte jag besuttit på massor av år.

Fördelen med det är att man kan premiärlyssna på Paysage d'Hivers senaste alster Das Tor och det tänker jag göra nu tillsammans med ett glas dödsdyrkande Oboy.

EDIT: Jag bara njuter. Han är så jävla bra. Detta är inget ambient-album heller och produktionen är klarare än tidigare. Misströsta inte, det är samma gamla känsla av öde vinter med inslag av enorma iskalla mammutar som flyter förbi på isflak men det hörs klart tydligare vad som egentligen försigår.

NP: En och en halv timme av, vad det verkar, perfektion från start till mål.
Senast redigerad av von_S 2013-04-08 kl. 03:27.
Citera
2013-04-08, 10:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Varför i hellllllvete har jag inte upptäckt det här än???

http://www.youtube.com/watch?v=50Tjz7TdOUo
Den där plattan är kanonbra! Snyggt omslag också...

Själv har jag precis upptäckt norska Cobolt 60 som verkar riktigt bra. Länk här:

https://www.youtube.com/watch?v=7uDs5W9nIQ0
Citera
2013-04-08, 12:43
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Förmågan att etablera en hälsosam dygnsrytm, den har inte jag besuttit på massor av år.

Fördelen med det är att man kan premiärlyssna på Paysage d'Hivers senaste alster Das Tor och det tänker jag göra nu tillsammans med ett glas dödsdyrkande Oboy.

EDIT: Jag bara njuter. Han är så jävla bra. Detta är inget ambient-album heller och produktionen är klarare än tidigare. Misströsta inte, det är samma gamla känsla av öde vinter med inslag av enorma iskalla mammutar som flyter förbi på isflak men det hörs klart tydligare vad som egentligen försigår.

NP: En och en halv timme av, vad det verkar, perfektion från start till mål.
Efter en snabbkoll får även jag konstatera att det låter, ungefär, precis som det ska. Möjligen en aning för Darkspace-svulstigt, så att det framkallar bilder av exploderande galaxer lite mer än ett ensamt stenslott i snöstorm på en vindpinad bergstopp, men utöver det råder ju ingen som helst tvekan om vad det är man lyssnar på. Ser fram emot att ge den en koncentrerad genomlyssning.
Citera
2013-04-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnholyGrave
Citat:
Raw Hate avslutade. Hypade av de andra banden som vevade näve friskt längst fram, men det här var inget för en annan. Monoton sång (som hade varit tufft om inte över en miljard band redan kört det) och allmäna metal-influenser drar ner betyget. Oerhört begåvad gitarrist, vilket i vanlig ordning gör bandet sämre.
Heheh... Det är en kompis till mig. Tyckte sången var bättre när han sjöng.

UnholyGrave känner säkerligen redan till det då om Ced är din polare, men Heavy Nukes är hans soloprojekt som kan vara värt att spanas in. Off topic då det vare sig är black eller death eller metal men ja.
Citera
2013-04-08, 19:27
Medlem
Lyssnar för tillfället på Craft . Terror propaganda. Den är riktigt fet!!
Citera
2013-04-09, 06:33
Medlem
UnholyGraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
UnholyGrave känner säkerligen redan till det då om Ced är din polare, men Heavy Nukes är hans soloprojekt som kan vara värt att spanas in. Off topic då det vare sig är black eller death eller metal men ja.

Jodå det gör jag allt, hört Mortyr också?
Citera
2013-04-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnholyGrave
Jodå det gör jag allt, hört Mortyr också?

Nej! Har du nedladdningslänk/dylikt får du gärna skicka i PM.
Citera
2013-04-09, 11:29
Medlem
UnholyGraves avatar
Här har ni döds som Raw Hate-gitarristen knåpat ihop: http://www.youtube.com/watch?v=S4a07L1GsxQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in