2016-08-25, 18:43
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Många är vi som sågat Kanada i den här tråden men nu har nåt jävligt spännande. Jag talar förstås om Gevurah – Hallelujah!. Denna debut på strax över timmen är en kuk att bita i så att säga men väl värd mödan. Den som pallar köra igenom hela plattan blir rikligt belönad med sista låten הַלְּלוּיָהּ som fan är det perfekta slutet efter en timme med black, döds och icketramsiga överraskningar.

Ladda hem och lyssna, alla med heder i kroppen!

NP: Gevurah - Un feu indomptable

Den finns på Spotify också.

Angående Machine Head så är ju Flynns första band Vio-lence snuskigt bra.
Citera
2016-08-25, 20:01
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Många är vi som sågat Kanada i den här tråden men nu har nåt jävligt spännande. Jag talar förstås om Gevurah – Hallelujah!. Denna debut på strax över timmen är en kuk att bita i så att säga men väl värd mödan. Den som pallar köra igenom hela plattan blir rikligt belönad med sista låten הַלְּלוּיָהּ som fan är det perfekta slutet efter en timme med black, döds och icketramsiga överraskningar.

Ladda hem och lyssna, alla med heder i kroppen!

NP: Gevurah - Un feu indomptable

Så ja!!
Satan så bra!
Citera
2016-08-25, 20:29
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Så ja!!
Satan så bra!

Ja! Och riktigt fina texter att tralla med i om man är ute efter lite hederligt jävla satansdyrkande.

NP: Gevurah - Dies Irae – Lacrimosa

Det här är faktiskt kanske det bästa som kommit i år, med reservation för att jag börjat bli senil.
Citera
2016-08-26, 22:14
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ja! Och riktigt fina texter att tralla med i om man är ute efter lite hederligt jävla satansdyrkande.

NP: Gevurah - Dies Irae – Lacrimosa

Det här är faktiskt kanske det bästa som kommit i år, med reservation för att jag börjat bli senil.

Tack för tipset!
Bästa jag varit med om i den tråden under alla år faktiskt, det må jag säga. Till sanningen hör det att jag faktiskt äger epn de släppte innan "Hallelujah!" men som jag fortf inte givit en enda chans.. nu med ditt inlägg så körde jag fullängdarn genom spotify på jobbet och var ikväll tvungen att plasta upp epn och alltså..Ja tack helt enkelt för ett gediget tips!
Dock önskar jag mindre "doom" och mer "skevhet".. Men man kan inte få allt.

Årets bästa tips går till von_s hursomhelst!

Dock..så kör jag Reinkaos . Förlåt.
Citera
2016-09-02, 08:51
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Årets bästa tips går till von_s hursomhelst!

Dock..så kör jag Reinkaos . Förlåt.

Första stycket: Sant!

Andra stycket: Lägg av. Du är inte förlåten.
Citera
2016-09-02, 18:36
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Första stycket: Sant!

Andra stycket: Lägg av. Du är inte förlåten.

Fan då.
Går över till Fuck the Universe istället.

Np: Crääft
Citera
2016-09-02, 20:09
Medlem
von_Ss avatar
Ja nog är den en jävla stänkare alltid. Kul att det börjar komma lite nytt så man inte bara sitter och slentriankör gamla godingar hela tiden. Inte för att jag ser några större problem i att bara lyssna på det jag redan känner till resten av livet men det piggar fan upp ändå.

I dagarna har jag dock återupptäckt några gamla favoriter. Jävlar vad feta plattor dessa herrar släppt:

NP: Anaal Nathrakh - In the Constellation of the Black Widow
Citera
2016-09-02, 22:47
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ja nog är den en jävla stänkare alltid. Kul att det börjar komma lite nytt så man inte bara sitter och slentriankör gamla godingar hela tiden. Inte för att jag ser några större problem i att bara lyssna på det jag redan känner till resten av livet men det piggar fan upp ändå.

I dagarna har jag dock återupptäckt några gamla favoriter. Jävlar vad feta plattor dessa herrar släppt:

NP: Anaal Nathrakh - In the Constellation of the Black Widow

Håller definitivt med! Jag är verkligen sådan att jag kör samma gamla klassiker om och om igen, det gör mig inget eftersom de aldrig dör och bara blir finare med åren. Men att upptäcka något likvärdigt händer alldeles för sällan!

Vettefan när det sist skedde ärligt talat.

Lvxcælis var bra nära en sådan upplevelse!
Otroligt jävla bra!

Dessvärre gick jag över till Watain tillslut och glömde bort dom. Vilket inte bådar gott.

Np: Dissection....
Citera
2016-09-03, 18:03
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Lyssnat en hel del på Inquisition – Obscure Verses for the Multiverse senaste dagarna
Låter inte det som en sentida Immortal-kopia fast med skum rytmik på trummorna? Konstig musik, vet inte om jag tycker det är bra eller inte.
Citera
2016-09-06, 00:08
Medlem
Afgrundens avatar
Sitter här och lyssnar på Voidspawns debut EP Phyrric och satan vad bra det är Döds med ren ondska och en kolossal jävla ljudbild, så när ni nu behöver byta upp era gamla klassiker så kör ett varv på den här och jag vill gå till godo i att det är väl värt det. Om ni inte håller med får ni väll köra Reinkaos igen eller någon annan skit.
Citera
2016-09-06, 21:51
Medlem
Glantons avatar
Slagmaur - Von Rov Shelter spelas nu.

Aatselgribb dödar och äter barn.
Citera
2016-09-07, 20:03
Medlem
von_Ss avatar
Jaha, då börjar det bli den årstiden då man är helt pantad om man bor i stan och sitter och lyssnar på nån rutten dödsmetall framför datorn. Finaste tiden på året, då ska man förstås ut i skogen och lyssna på Die Kraft der Szenarien, Andacht, Enthroning the Bonds of Abhorrence och Rain upon the Impure. Det är så jävla mäktigt bara så man nästan börjar grina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in