Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
In Flames är ju i alla fall med dödsmetall än band/artister som Lifelover (låter som The Cure med dist och en efterbliven val på sång) och senare Burzum är black metal, ändå klagar ingen på sånt. In Flames har aldrig varit bättre eller hårdare än på de senaste plattorna.
Lifelover har aldrig gjort anspråk på att vara extremmetal, utan försöker snarare röra sig bort från den scenen. Av förståeliga anledningar, då personer som t.ex. du själv utgör majoriteten av lyssnarna. Vad gäller Burzum vet jag ingen som försökt påstå att de senare skivorna skulle vara black, så det argumentet blir föga hållbart. Dessutom styr inte dessa faktorer vad In Flames spelar.