2009-11-15, 10:49
  #1981
Medlem
alprazolam_s avatar
Prostitute disfigurement manglar på ur högtalarna!
Riktigt köttig death!
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2009-11-15 kl. 10:59.
Citera
2009-11-15, 13:15
  #1982
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Nepp, låtskrivaren flippade ur och senaste skivan är sådär härligt storhetsvansinnes runkig som det bara kan bli när man får hybris, inte rakt igenom usel men tillräckligt dåligt för att man ska bli lack för att de nöjer sig med att släppa ifrån sig det här när man vet hur bra det kan vara. Bandet splittrades rätt kort därefter också. Riktigt anti-klimax för undertecknat som verkligen gillar låtarna du nämnde. Lite samma känsla jag får när jag tänker på Disillusion som gick käpprätt åt helvete efter "Back To Times of Splendor". Närmsta jag har nu att trösta mig med är Agalloch och Drudkh i sina bästa stunder.

Mordum87

Lyssna på Brave Murder Day, utan distraktioner. Svårt att inse storheten i ett dödsmetal band efter att dom slutat lira dödsmetal var min spontana tanke när jag läste ditt inlägg. Förstår du inte storheten efter 5 genomlyssningar av Brave Murder Day är det bara att ge upp, du kommer aldrig fatta och du är en fattigare människa än oss andra. Beklagar. Det är inte en omedelbar skiva så ska man fatta så ska man lyssna, verkligen lyssna. Det är detaljerna som gör den skivan stor. Detaljerna gömda bakom de medvetet monotona trumspelet. Gillar du post-rock eller post-metal i någon form så tycker jag själv det är rätt svårt att inte se hur outrot på Rainroom har varit influensrikt. Seså pöjk, gör läxan!


Då ska jag ta mig i kragen och köpa på mig den plattan och riktigt lyssna på den, när alla prisar den på så sätt.
Återkommer.
np: Silencer - Sterile Nails and you know the rest
Citera
2009-11-15, 14:21
  #1983
Medlem
Just nu är det Graveworm - Fear of the dark från skivan Scourge of Malice.

Cover och så, men fan va bra den är
Citera
2009-11-15, 14:52
  #1984
Medlem
Adversariuss avatar
1349 - Sculptor Of Flesh

Froooost.
Citera
2009-11-15, 15:12
  #1985
Medlem
Adversariuss avatar
AntaeuS - Control And Abuse

Den här och VVorldVVithoutEnd är fan de enda skivorna man känner sig religiös av.
Citera
2009-11-15, 15:20
  #1986
Medlem
R.Stotzkys avatar
In Flames är ju i alla fall med dödsmetall än band/artister som Lifelover (låter som The Cure med dist och en efterbliven val på sång) och senare Burzum är black metal, ändå klagar ingen på sånt. In Flames har aldrig varit bättre eller hårdare än på de senaste plattorna.
Citera
2009-11-15, 16:15
  #1987
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
In Flames är ju i alla fall med dödsmetall än band/artister som Lifelover (låter som The Cure med dist och en efterbliven val på sång) och senare Burzum är black metal, ändå klagar ingen på sånt. In Flames har aldrig varit bättre eller hårdare än på de senaste plattorna.
Lifelover har aldrig gjort anspråk på att vara extremmetal, utan försöker snarare röra sig bort från den scenen. Av förståeliga anledningar, då personer som t.ex. du själv utgör majoriteten av lyssnarna. Vad gäller Burzum vet jag ingen som försökt påstå att de senare skivorna skulle vara black, så det argumentet blir föga hållbart. Dessutom styr inte dessa faktorer vad In Flames spelar.
Citera
2009-11-15, 16:25
  #1988
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Lifelover har aldrig gjort anspråk på att vara extremmetal, utan försöker snarare röra sig bort från den scenen. Av förståeliga anledningar, då personer som t.ex. du själv utgör majoriteten av lyssnarna. Vad gäller Burzum vet jag ingen som försökt påstå att de senare skivorna skulle vara black, så det argumentet blir föga hållbart. Dessutom styr inte dessa faktorer vad In Flames spelar.

Tror nog att han anspelade på din skitnödighet på förra sidan.
Citera
2009-11-15, 16:30
  #1989
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Tror nog att han anspelade på din skitnödighet på förra sidan.
Jag lusläser inte alla inlägg i tråden och orkar inte kommentera alla heller. Har ingen konkret anledning till varför det blev så just denna gång.
Citera
2009-11-15, 16:35
  #1990
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Tror nog att han anspelade på din skitnödighet på förra sidan.
Det enda jag anspelade på var att det är många som klagar på att In Flames nämns här, men ingen som klagar på att Lifelover, Katatonia eller Burzum förekommer gång på gång, trots att de musikmässigt har mycket mindre att göra i den här tråden än In Flames.
Citera
2009-11-15, 16:39
  #1991
Medlem
BrainDisorders avatar
Funeral Mist - The God Supreme

He will bring you all to death...

Citera
2009-11-15, 17:12
  #1992
Medlem
alprazolam_s avatar
Silencer - Death pierce me
Fick skivan i fredags. Äntligen!

@braindisorder: Äntligen! Yeeey!

Fattar inte att det finns muppar som inte gillar denna skivan!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in