2009-10-15, 22:25
  #1381
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
NP: Setherial - För dem mitt blod (från det gamla albumet, Nord...)

Älskar verkligen introt! Aldrig riktigt hittat några band som göra såna blastbeats regelbundet, är oftast ett never-ending "ptptptptptptptptptptptptptptptptpt"
I introt där är det mer "tatatatatatatat", hårdare och högre..
Jag vet, beskriver lite lustigt...

Om någon kan nåt band som stämmer bra in på beskrivningen, tipsa gärna

Länk också ja... http://www.youtube.com/watch?v=E8vwyJKVjlE
1349 - Hellfire kanske? Trummorna ligger rätt högt i mixen och det är riktigt trevligt. Så här, alltså: http://www.youtube.com/watch?v=XR8twcSLj6Q
Citera
2009-10-16, 00:22
  #1382
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
NP: Setherial - För dem mitt blod (från det gamla albumet, Nord...)

Älskar verkligen introt! Aldrig riktigt hittat några band som göra såna blastbeats regelbundet, är oftast ett never-ending "ptptptptptptptptptptptptptptptptpt"
I introt där är det mer "tatatatatatatat", hårdare och högre..
Jag vet, beskriver lite lustigt...

Om någon kan nåt band som stämmer bra in på beskrivningen, tipsa gärna

Länk också ja... http://www.youtube.com/watch?v=E8vwyJKVjlE
Det har med mixningen att göra. Har man virveln högt i mixen och baskaggen lågt så accentueras virvelslagen på tvåan och fyran. Har man dem lika högt så blir det mer ett monotont smattrande.
Citera
2009-10-16, 00:35
  #1383
Medlem
alprazolam_s avatar
Nu blir det klassiker...

Har lagt in alla Mayhem på datorn, alla Arcturus, 4 första Burzum och nu håller jag på med alla Satyricon!

NP: Dard medival times
Ruggigt bra!!!

Ska faktiskt ta hem lite Setherial och mörk gryning. Blev lite sugen på melodiös black metal...
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2009-10-16 kl. 00:50.
Citera
2009-10-16, 00:41
  #1384
Medlem
Demitris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC_Nation
Riktigt jävla fet lista alltså!
Hade fan knappt kunnat göra den bättre själv!

Tackar! Gillar den skarpt.

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
@ryssen - Det var ju ingen dålig radda det där!

Tackar, saknar lite BM i style med Satyricon bara.
Citera
2009-10-16, 00:43
  #1385
Medlem
sp3tts avatar
Darkthrone! Darkthrone! Transilvanian Hunger! Kyla och mörker! Måste också ta fram Satyricons första tre och lyssna på någon dag. För bra är de. Synd att de vara spelar nyare, untrve låtar live. Senast jag såg dem
live var den enda låten från första tre Mother North. Men halva Age of Nero spelade de...
Citera
2009-10-16, 00:54
  #1386
Medlem
alprazolam_s avatar
Håller med Demitri när du säger Satyricon - Allt!
Har faktiskt tom försökt att tycka lite illa om dom, men nej. Det går inte. Dom e alldeles för bra!

Ska nu lyssna på Volcano, som jag tycker e deras sämsta!
Citera
2009-10-16, 01:58
  #1387
Medlem
alprazolam_s avatar
NP: Burzum - Det som en gang var (låten)

Sista för ikväll/natt, sen blir det slafen. Zzzzz...
Citera
2009-10-16, 02:07
  #1388
Medlem
Jrgens avatar
Nokturnal Mortum - Return of the Vampire Lord

Fortfarande bra.
Citera
2009-10-16, 02:24
  #1389
Medlem
Demitris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Håller med Demitri när du säger Satyricon - Allt!
Har faktiskt tom försökt att tycka lite illa om dom, men nej. Det går inte. Dom e alldeles för bra!

Ska nu lyssna på Volcano, som jag tycker e deras sämsta!

Det är rent sagt helt jävla omöjligt att inte gilla dem.
Frost är i en helt annan liga gällande trummor enligt mig.
Citera
2009-10-16, 11:12
  #1390
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demitri
Det är rent sagt helt jävla omöjligt att inte gilla dem.
Frost är i en helt annan liga gällande trummor enligt mig.
Helt klart! Och Satyr e en sjuhelvetes kompositör, och grym sångare. Skön raspig röst samtidigt som det e lätt att höra de väldigt välskrivna texterna!

NP: 1349 - Beyond the apokalypse
Citera
2009-10-16, 13:33
  #1391
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag lyssnar faktiskt på Bathory - Requiem
Jag verkar ju vara ensam på planeten jorden om att tycka det e en bra skiva!
Jag vet mycket väl att detta är thrash, men på nåt sätt så är Bathory black för mig oavsett vilken skiva man lyssnar på. Precis som med Aura Noir.

Edit: Ska i vilket fall som helst snart byta till Belphegor - The last supper!

Edit2: Unpure - Coldland

Vi säger så

NP: Bathory - Oden rides over Nordland

EDIT:Bathory - A fine day to die
__________________
Senast redigerad av Byfåne 2009-10-16 kl. 13:35.
Citera
2009-10-16, 13:43
  #1392
Medlem
liasors avatar
Visst har Satyricon några öronorgasm album, men jag tycker deras nyare material är extremt förutsägbart, slött, och helt enkelt tråkigt (mindre bra)..
Känns ändå inte riktigt som dom sålt ut, dom har helt enkelt bytt stil...

Just de, NP: Disiplin - Milita

EDIT: Kände mig tvungen o lyssna igenom Dark medieval times igen, känns som att det blir bättre för varje gång man lyssnar!
__________________
Senast redigerad av liasor 2009-10-16 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in