2016-03-30, 02:09
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
HIttar ingen bra black metal, så jag får nöja mig med lite black/thrash. Här är tyska Cruel Force med "The Rise of Satanic Might", en platta som blandar klassisk thrash med influenser från black och heavy metal. Inte tokigt alls: https://www.youtube.com/watch?v=kkjyh9OSCRg

En platta som verkar ha passerat nästan obemärkt är Black Fasts "Terms of Surrender", en av förra årets allra bästa plattor (topp 10-placering från mig). Den förtjänar mer uppmärksamhet, för deras blandning av våldsam Kreator-thrash, heavy metal-inslag (särskilt i gitarrsolona) och en rejäl dos svärta är i det närmaste perfekt: https://www.youtube.com/watch?v=9jlDI3VBaQ0

Black Fast är fan grymma så det kan jag hålla med om deras första platta är snäppet bättre i mitt tycke men båda är ju riktigt bra
Citera
2016-04-01, 20:13
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jamen fy satan va nya D666 är snorbra! Trodde fan inte mina öron när jag hörde den första snurret.. Inte för att de någonsin varit i närheten av kassa visserligen, men denna nya var verkligen enormt grym!

Och CF's Pandemonium är ju inte alls kass heller, men ställd till Morbid Tales, Emperors Return och To Mega Therion var den en stor besvikelse första gången. Det där löste ju sig med tiden dock.

NP: S.v.e.s.t - Urfaust

Fan, jag pallar inte Deströyer 666 och dylikt thrash-tjafs. Patchar på jeansvästar och äckligt hår....
Ikväll blir det Wolves in the throne room, Diadem of 12 stars. För längesedan den snurrade nu.
Citera
2016-04-01, 21:52
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Fan, jag pallar inte Deströyer 666 och dylikt thrash-tjafs. Patchar på jeansvästar och äckligt hår....
Ikväll blir det Wolves in the throne room, Diadem of 12 stars. För längesedan den snurrade nu.

Jäkla tur för dig att du väljer den enda lyssningsbara skivan med Wittr. Fyfan vilket vidrigt pretentiöst band det är i övrigt.

Helvete.

NP: Clandestine Blaze... Fortf.
Citera
2016-04-01, 23:17
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Fantastiskt band. Pretentiöst är bra! Jag gillar nog Two Hunters bäst.
Citera
2016-04-02, 08:18
Medlem
monolithics avatar
Välja WITTR före D666, vart är världen på väg? Fast håller dock med att dom är som bäst när du kör som minst thrash. Glanton, vad tycker du om spår som Trialed By Fire, Tyranny of the Inevitable eller Unchain the Wolves?
Citera
2016-04-02, 09:06
Medlem
LVX156s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Miljöpartister och veganer kan inte spela black metal.
Citera
2016-04-02, 09:19
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Miljöpartister och veganer kan inte spela black metal.

Inte liberaler heller!
Citera
2016-04-02, 16:41
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Two hunters är även den sinnessjukt bra. Gillar hela deras diskografi utom den senaste ambient-plattan. Debuten och Two hunters är dock bäst i mitt tycke. Skillnaden mellan D666 och Wittr är ju att förstnämnda är mjäll, fylla och en knuten näve i luften. Metal helt enkelt, jag har fan svårt för sånt. Wittr är för mig kontemplation och sinnesutvidgande mörka landskap. Jävligt pretentiöst som Mordum skrev, men hellre det!
Sen vet jag att D666 har sina "episka" och mindre thrashiga låtar som Monolithic skrev. Men det vilar ändå på en grund av thrash-metal med black-kryddor. Hittar inget djup. Inte min kopp te helt enkelt.
Senast redigerad av Glanton 2016-04-02 kl. 17:04.
Citera
2016-04-02, 17:11
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Two hunters är även den sinnessjukt bra. Gillar hela deras diskografi utom den senaste ambient-plattan. Debuten och Two hunters är dock bäst i mitt tycke. Skillnaden mellan D666 och Wittr är ju att förstnämnda är mjäll, fylla och en knuten näve i luften. Metal helt enkelt, jag har fan svårt för sånt. Wittr är för mig kontemplation och sinnesutvidgande mörka landskap. Jävligt pretentiöst som Mordum skrev, men hellre det!
Sen vet jag att D666 har sina "episka" och mindre thrashiga låtar som Monolithic skrev. Men det vilar ändå på en grund av thrash-metal med black-kryddor. Hittar inget djup. Inte min kopp te helt enkelt.

Ja precis. Jag vill också helst ha min metal lite pretentiös. Försöka locka till något djupare än bira, bärs och skapa kaos. Den där punkiga attityden som finns inom viss metal, främst thrash, är inget jag generellt uppskattar. Sedan smyger det in lite sådant ibland också naturligtvis men jag föredrar de som försöker skapa något lite djupare.
Citera
2016-04-02, 17:39
Medlem
LVX156s avatar
Någon som kan tipsa om bra band som passar bra att lyssna på under nattliga promenader? Det är en speciell känsla jag är ute efter, som jag tycker representeras av föjande plattor:

Leviathan - "The Tenth Sub Level of Suicide" och "Howl Mockery At the Cross"
Xasthur - "Telepathic With the Deceased"
Weakling - "Dead as Dreams"
Portal - "Swarth"
Ash Borer - "Ash Borer"
Citera
2016-04-03, 01:30
Medlem
Citat:
Någon som kan tipsa om bra band som passar bra att lyssna på under nattliga promenader? Det är en speciell känsla jag är ute efter, som jag tycker representeras av föjande plattor:

Leviathan - "The Tenth Sub Level of Suicide" och "Howl Mockery At the Cross"
Xasthur - "Telepathic With the Deceased"
Weakling - "Dead as Dreams"
Portal - "Swarth"
Ash Borer - "Ash Borer"
Albumet Umbras de Barbagia med Downfall of Nur tror jag kan vara någonting du skulle uppskatta.
https://www.youtube.com/watch?v=Sd_F1QazFD0

Jag tycker albumet är helt fantastiskt. Tycker du om musik med lite depressiva inslag så kan jag också rekommendera Nicole Sabounés senaste album. Inte alls BM naturligtvis, men riktigt bra melodier i mitt tycke.
Citera
2016-04-03, 02:54
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Albumet Umbras de Barbagia med Downfall of Nur tror jag kan vara någonting du skulle uppskatta.
https://www.youtube.com/watch?v=Sd_F1QazFD0

Jag tycker albumet är helt fantastiskt. Tycker du om musik med lite depressiva inslag så kan jag också rekommendera Nicole Sabounés senaste album. Inte alls BM naturligtvis, men riktigt bra melodier i mitt tycke.
Bra låt, fruktansvärt intro. Är alla låtar av den typen får det vara, för jag orkar inte spola förbi sex minuter av flöjt och mungiga i varje låt. Nicole Sabounés platta lågt högt på min topplista över 2015 års bästa album, men just nu var det bara black metal jag var ute efter. Tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in