2015-08-01, 10:36
Medlem
katatonis avatar
https://www.youtube.com/watch?t=61&v=ny7VIuPeAuI

Video till "Svältorna" från kommande Grift-albumet "Syner".
Citera
2015-08-01, 10:57
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni

För en gång skull en BM-video (om det nu är rätt genre?) som inte är pinsam och jobbig att titta på. Allvarsam och vacker precis som musiken.
Det som verkligen höjer låten förutom de snygga slingorna tycker jag är rytm-gitarren som ligger perfekt i bakgrunden.
Har inte Stilla spelat in sitt tredje album för 7-8 månader sedan förresten? Gör det ni ska och släpp plattan snart! Hehe

NP - Mortuus infradaemoni

Snubblade över dessa herrar eftersom bägge trummat i Lunar Aurora. Tyvärr har geniala trummisen Nathaniel bytt till gitarr här. Men lyssnas ska det....kanske är bra.
Citera
2015-08-01, 11:38
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
För en gång skull en BM-video (om det nu är rätt genre?) som inte är pinsam och jobbig att titta på. Allvarsam och vacker precis som musiken.
Det som verkligen höjer låten förutom de snygga slingorna tycker jag är rytm-gitarren som ligger perfekt i bakgrunden.
Har inte Stilla spelat in sitt tredje album för 7-8 månader sedan förresten? Gör det ni ska och släpp plattan snart! Hehe

NP - Mortuus infradaemoni

Snubblade över dessa herrar eftersom bägge trummat i Lunar Aurora. Tyvärr har geniala trummisen Nathaniel bytt till gitarr här. Men lyssnas ska det....kanske är bra.

Nyheter ang. nya Stilla-skivan är nog inte alltför långt borta. Det är dock fortfarande en del arbete som kvarstår för att få den färdig även om musiken, som du nämnde, spelades in för ca 7-8 månader sedan.
Citera
2015-08-01, 13:53
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Nya Mgła lät bra, trummisen är enormt skicklig, men jag tycker dom peakade med Groza.
Bara III och VII höll Mgła-klass på With Hearts Toward None.
Även Void Ritual som Sjukdom-1854 tipsade om var var bra som fan.

Nu spelas Warloghe - The Black Tower demo från 1996.
Gillar du Vlad Tepes lär du gilla det här.
https://www.youtube.com/watch?v=wr0-gfjp1P0

Det du nämner om Mgla är helt sant.
Citera
2015-08-01, 14:55
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni

Finns det någon sida där man kan lägga en pre-order? Kikade igenom Nordvis men fann inget!
Citera
2015-08-01, 21:03
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Så in i helvete! Dom dör.

Tycker för övrigt att man kanske ska akta sig att peppa upp kommande Mgla-släppet alltför mycket. Vidrig är besvikelsen när elit-band slutar leverera. Låt oss hoppas att Mgla inte slutar leverera kvalitet än. Trots att det är svårt som fan ska jag försöka nollställa förväntningarna så gott det går.

Nu blir det mer Lunar Aurora:

Grabgesänge!

Verkligen sanning! Men det känns som ett helt annat universum att Mgla skulle sluta leverera då jag tycker de borde förstå varför de har en sådan trogen fanskara som de faktiskt har..De verkar inte på något sätt vara ett band som har som avsikt att bli ett arenaband som går hem hos gemene Svensson.
Det är iaf vad jag vill inbilla mig! Jag siar årets bästa släpp och blir det inte så..Ja då lyssnar jag på Groza igen och inser att det inte behövs så mycket mer än den..Och "Mdloscí" EPn.

NP: Necros Christos - Doom of the occult
Fyfan vad jag är svag för detta band numera, men varför vet jag fanimig inte riktigt.
Otroligt hängivet hursomhelst!
Citera
2015-08-02, 18:20
Medlem
Seeds in Barren Fields - Let the Earth be Silent After Ye

https://seedsinbarrenfields.bandcamp.com/
Citera
2015-08-03, 08:51
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Finns det någon sida där man kan lägga en pre-order? Kikade igenom Nordvis men fann inget!

Pre-order inte tillgänglig ännu, vi ville få ut pre-order på Nechochwen först som släpps tidigare så de inte krockar.
Citera
2015-08-03, 15:40
Medlem
jonesy.s avatar
Jag har snöat in på Finsk något obskyr döds som Depravityoch Putrenance,det är något med ljudet på dessa gamla verk som jag gillar.
Vad finns det mer?
Citera
2015-08-03, 18:18
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Jag har snöat in på Finsk något obskyr döds som Depravityoch Putrenance,det är något med ljudet på dessa gamla verk som jag gillar.
Vad finns det mer?
Roligt med fler som gillar finsk DM! Är onekligen speciellt och har ofta ett rått och atmosfäriskt sound. Sällan lika "catchy" som våra svenska band.

Bäst är ju Demigod - Slumber of Sullen Eyes men den gissar jag på att du har hört?

Andra bra band är ju t.ex Adramelech, Abhorrence, Convulse, Sentenced, Disgrace.
Citera
2015-08-03, 22:08
Medlem
monolithics avatar
NP: Adramelech - Psychostasia

Vart inspirerad av min post ovan!
Citera
2015-08-03, 23:15
Medlem
Spisar Summoning's Old Mornings Dawn och dricker folköl. Måndag...

NP: The White Tower
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in